انیمه ابرقهرمانی My Hero Academia بیشتر شبیه پسران است تا انیمه شونن، کیپ کمیک


My Hero Academia یک انیمه شهوانی است، به این معنی که هدف این سریال پسران در سنین نوجوانی است. طبق اکثر استانداردها، در کنار نمایش هایی مانند Dragonball Z و Naruto رتبه بندی می شود. با این حال، 130 قسمت، اکنون مشخص شده است که این نمایش کمتر شبیه انیمه‌های شونن یا کمیک‌های معمولی شنل است که به الهام بخشیدن به آن کمک کرده است، و بیشتر شبیه مجموعه‌های ساختارشکنی ابرقهرمانی فوق‌العاده بالغ و فوق‌خشونت‌آمیز است. قهرمانان Prime Video The Boys. نه به این دلیل که می‌خواهد متجاوزانه و سخت‌گیرانه عمل کند، بلکه به این دلیل که می‌خواهد ما را وادار کند کمی عمیق‌تر درباره پیامدهای ابرقهرمان برای جهان فکر کنیم.

My Hero Academia در دنیایی اتفاق می‌افتد که اکثر مردم آن‌چه را که سریال «کورک‌ها» یا تکامل‌های ژنتیکی می‌نامد توسعه داده‌اند که اساساً به عنوان ابرقدرت عمل می‌کنند. تقریباً دو قرن پس از شروع این پدیده، به زمانی می رسیم که ابرقهرمانان به اندازه افسران پلیس رایج هستند. با این حال، در حالی که قهرمانان ممکن است در حال حاضر مورد احترام قرار گیرند، نمایش اغلب به زمانی اشاره می کند که عجیب و غریب کمتر پذیرفته شده بود.

شرحی ارائه نشده است

این سریال یک دانش آموز جوان دبیرستانی به نام ایزوکو میدوریا (نام قهرمان دکو) را دنبال می‌کند، یک آدم ابرقهرمانی که بیش از هر چیز می‌خواهد راه بزرگترین قهرمان جهان، All Might را دنبال کند. فقط یک مشکل وجود دارد: میدوریا یکی از 20 درصد افرادی است که بدون عارضه به دنیا می آیند. این سریال به عنوان یک نمایش برای تحقق آرزوها شروع می شود، زیرا دکو یک ابرقدرت را از All-Might به ارث می برد و باید یاد بگیرد که از آن استفاده کند در حالی که در مدرسه ای برای ابرقهرمانان نوپا، UA Hero Academy، شرکت می کند.

نمایش پیشرفت می کند و دکو تلاش می کند تا قدرتی را کنترل کند که بدنش برای کنترل آن شرطی نشده است. و همانطور که او قدرتمندتر می شود، با تجربیات وحشتناکی روبه رو می شود که امنیت شخصی او، رفاه دوستانش و ثبات جامعه را به عنوان یک کل تهدید می کند. این زمانی است که دریچه ای که داستان My Hero Academia از طریق آن روایت می شود شروع به عقب نشینی می کند و نقش قهرمانان را در جامعه زیر سوال می برد.

بخوانید  نقد سریال خاندان اژدها (فصل اول) | قسمت سوم
شرحی ارائه نشده است

در حوالی قسمت 100، یک رویداد بزرگ آغاز می شود که یک نیروی عظیم قهرمانان را در برابر طرحی از شروران قرار می دهد که برای بی اعتبار کردن و نابودی “جامعه ابرقهرمانی” طراحی شده اند. این رویداد شامل مرگ تعدادی از قهرمانان و تبهکاران، اما همچنین تخریب چندین شهر تا حدی به لطف یک شرور قدرتمند است که می تواند هر چیزی را که لمس می کند متلاشی کند. همانطور که قهرمانان موفق می شوند شرورها را از اجرای نقشه کامل خود باز دارند، آسیب بسیار زیاد است، شهرها ویران شده و ایمان به قهرمانان تضعیف می شود. شرورها نقاط ضعف قهرمانان متعدد ژاپن را در صحنه ملی آشکار کردند، و همچنین برخی از دستکاری های کمتر اخلاقی را که قهرمانان برای کشف نقشه های شروران انجام داده اند، روشن کردند.

آنچه در پی می آید هرج و مرج است زیرا جامعه مجبور می شود تخریب های قهرمانان و همچنین ابهام اخلاقی و نقش اقتدار آنها در جامعه را در نظر بگیرد. بدتر از آن، تعداد بیشماری از مجرمان فوق‌العاده از زندان فوق‌بشر دور از ساحل فرار می‌کنند (مثل رافت در داستان‌های مارول)، که باعث می‌شود شهروندان عادی احساس کنند که نیاز به دفاع از خود دارند و نتایجی حتی مخرب‌تر دارند. در این میان، ابرقهرمانان پس از ابرقهرمانان، بازنشستگی خود را از فعالیت های فعال اعلام می کنند.

قهرمانان باقی مانده سپس در مخمصه قرار می گیرند تا بفهمند قهرمان بودن برای خود و جامعه به چه معناست. آنهایی که همیشه آماده مداخله هستند، بطری ها و آجرها را دریافت می کنند یا از کار در سایه برای محافظت از افرادی که از آنها متنفر هستند، استعفا داده اند. در همین حال، شرورانی که به سختی متوقف شدند، در حال کار بر روی نقشه های مخرب تری هستند.

در The Boys از Prime Video، قهرمانان بسیار کمتر هستند، اما به همان اندازه مورد احترام هستند. با این حال، Boys از جایی بدبینانه تر از My Hero Academia شروع می کنند. پس از کشته شدن دوست دختر شخصیت اصلی هیگی توسط یک ابرقهرمان بی پروا، او به دنبال افشای ماهیت خشونت آمیز قدرت کنترل نشده آنهاست تا متوجه شود که فساد آنها بسیار عمیق تر از آن چیزی است که فکر می کرد. او سپس به پسران قهرمان می پیوندد تا به بی عدالتی در سیستم قهرمان پایان دهند.

بخوانید  نمایشگاه CES 2023; بهترین لپ تاپ ها، تلویزیون ها و سخت افزارهای سال 2023

هر دو نمایش عمیقاً به ایده ابرقهرمانان و نقش آنها در جامعه مدرن می پردازند، نه تنها به عنوان محافظ، بلکه به عنوان قدرتی که در اختیار دارند و به عنوان نیروهای بسیار مخرب طبیعت. هر دو نمایش نگاهی تزلزل ناپذیر به تخریبی دارند که قهرمانان فاسد یا بی دقت می توانند بر دنیای اطراف خود وارد کنند، در حالی که نقش خود را به عنوان “قهرمانان” ایفا می کنند.

شرحی ارائه نشده است

در قسمت پایانی فصل 5 و فصل 6 در حال اجرا My Hero Academia، این سریال از داستان Deku فاصله می گیرد تا پس زمینه ای در مورد شخصیت منفی اصلی خود یعنی Shigaraki Tomura به ما ارائه دهد. به عنوان یک پسر، او توسط پدری بدسرپرست بزرگ می‌شود که قهرمانان را پس از احساس رها شدن توسط مادر ابرقهرمانش تحقیر می‌کند. با این حال، این امر شیگاراکی را از آرزوی تبدیل شدن به یک صلیبی صادق و آراسته باز نمی دارد. متأسفانه، هنگامی که کویرک پسر آشکار می شود، قدرت او به طرز وحشتناکی مخرب است. او به طور تصادفی سگ خانواده، خواهر محبوبش و پدر و مادرش را متلاشی می کند و همیشه فریاد دلخراشی می زند – سخت است که با شخصیتی که تا به حال ندیده ایم دلسوزی نکنیم و فقط به عنوان یک قاتل پشیمان باشیم.

شرور دیگر، Twice، می تواند به طور نامحدود تولید مثل کند و وفاداری خود را به Shigaraki متعهد می کند. با این حال، از آنجایی که او وقت خود را با افراد شرور می گذراند، نیات او قهرمانانه به نظر می رسد. انگیزه اصلی او یافتن دوستانی است که بتواند با آنها احساس امنیت کند و سپس از آنها محافظت کند. اما در فصل پنجم، قهرمانی او را می کشد تا از حمله او به جامعه جلوگیری کند. در دوران کودکی Shigaraki و مرگ Twice، My Hero Academia مخاطبان را مجبور می‌کند تا با این ایده روبرو شوند که خوب و بد کاملاً سیاه و سفید نیستند.

بخوانید  رمان گرافیکی هابیت در فوریه منتشر می‌شود، پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون فعال می‌شوند
شرحی ارائه نشده است

از طرف دیگر، The Boys’ A-Train یک سرعت‌باز و عضو Seven است، آن نسخه جهانی Justice League یا Avengers. از دیدگاه هیو، A-Train چیزی بیش از یک قاتل فاسد نیست، اما از آنجایی که قلب او شروع به ناتوانی در مصرف داروهای تقویت‌کننده عملکرد می‌کند، ما شروع به دیدن این‌که جهان او را چگونه دارد، رها کنید. او تقریباً هر کاری برای ماندن در هفت انجام می دهد زیرا بدون آنها احساس می کند هیچ چیز نیست. حتی وقتی می داند کاری که انجام می دهند اشتباه است، از ترس با آنها طرف می شود. سپس، قهرمانی که خود را نوعی پلیس فوق‌العاده می‌بیند، بدون توجه به شواهد، شروع به حمله به سیاه‌پوستانی می‌کند که مشکوک به فعالیت‌های مجرمانه است. اگرچه A-Train مشتاق است که او را به خاطر رفتارش افشا کند، اما روابط عمومی خود مجبور می شود که نژادپرستی آشکار او را نادیده بگیرد، حتی وقتی که ایده ها و روح او را درگیر می کند. همه چیز در نهایت در یک سکانس وحشتناک به اوج می رسد که در آن A-Train قهرمان سطح D را می گیرد و او را با سرعت زیاد از پیاده رو به پایین می کشاند و او را زنده زنده به قیمت زندگی و حرفه خود خرد می کند.

اگرچه The Boys از این ایده شروع می کند که قهرمانان ذاتاً خشن و خطرناک هستند و My Hero Academia از دیدگاه یک طرفدار قهرمان با چشمان گشاد شروع می کند که آرزوی او برای قدرت های فوق العاده برآورده می شود، این دو سریال عمیق تر و عمیق تر به سؤالاتی در مورد آنها می پردازند. ارزش قهرمانان و نتایج آسیب های جانبی آنها و چگونگی تأثیر آن بر مردم.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر