کنسول نسل بعدی ایکس باکس احتمالا دیرتر از PS6 می آید


به نظر می رسد کنسول نسل بعدی ایکس باکس دیرتر از پلی استیشن 6 عرضه شود.

در قسمت جدید پادکست قانون مور مرده است اطلاعات جدیدی از نسل بعدی کنسول ها منتشر شده است که نشان می دهد نسل دهم کنسول ایکس باکس دیرتر از PS5 عرضه می شود و این کنسول وارد فاز طراحی می شود.

در این پادکست گفته شد که مایکروسافت تا ماه گذشته همچنان با این شرکت قراردادی نداشته است. AMD برای کنسول نسل بعدی خود قرارداد امضا نکرده بود. در حالی که سونی پس از عرضه پلی استیشن 5 چندین قرارداد با AMD امضا کرد. زیرا این شرکت با مقایسه سایر پیشنهادات سعی دارد قیمت های AMD را به حداقل برساند.

با این حال، این بار، احتمالاً مایکروسافت در تلاش برای یافتن تراشه نسل بعدی کنسول Xbox جدی‌تر بوده است. چون اخیرا فقط با AMD صحبت کردند آنها اینتل نداشتند پس از آگاه شدن از این مشکل، مناقصات تولید تراشه های کنسول را راه اندازی کرد و به نظر می رسد قیمت های بسیار پایین و تمام ظرفیت کارخانه های خود را ارائه کرده است. اینتل این وضعیت را فرصتی عالی برای نجات همزمان Arc و محصولات آن می داند.

اگرچه مایکروسافت هنوز قراردادی را امضا نکرده است، متخصص پادکست Moore's Law is Dead می گوید که مایکروسافت احتمالا این بار با AMD همکاری خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد که برنامه های مایکروسافت کمی عقب تر از سونی و پلی استیشن 6 است و با توجه به اینکه کنسول نسل بعدی ایکس باکس به تازگی وارد فاز طراحی شده است، ممکن است کمی دیرتر از کنسول PS6 عرضه شود.

بخوانید  بهترین سال برای بازی های ویدیویی چه سالی است؟

در حالی که به نظر می رسد مایکروسافت هنوز برای کنسول نسل بعدی خود قراردادی با شرکتی امضا نکرده است، استفاده از تراشه اینتل برای نسل بعدی ایکس باکس چندان منطقی به نظر نمی رسد. زیرا این امر احتمالاً برای انتشار آثار کراس پلتفرم مشکل ایجاد می کند. توجه داشته باشید که هیچ یک از این اطلاعات به طور رسمی تایید نشده است. بنابراین باید منتظر اعلام رسمی مایکروسافت فعلا باشیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر