شایعه: پشتیبانی نینتندو سوییچ 2 از DLSS 3.5 و Ray Reconstruction


یکی از اینسایدرهای نینتندو مدعی شده که نسل بعدی کنسول‌های نینتندو سوییچ از فناوری DLSS 3.5 و Ray Reconstruction انویدیا بهره‌مند خواهند شد.

در شرایطی که اولین کنسول نینتندو سوییچ در ماه مارس ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، هنوز به عملکرد قدرتمند خود در بازار فروش ادامه می‌دهد. اما طبیعتاً شایعات مربوط‌به نسخه جدید این کنسول قابل حمل هر از چند گاهی خبرساز می‌شوند. حالا و در یکی از جدیدترین موارد آن، NateTheHate از اینسایدرهای نینتندو که قبلاً هم گزارش داد بود که این کنسول از یک نمایشگر ۸ اینچی برخوردار بوده و طی ماه‌های سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، حالا مدعی شده که اطلاعات بیشتری از این کنسول به‌دست او رسیده است.

در جدیدترین پادکست MVG گفته شده که نینتندو سوییچ 2 که البته هنوز چنین نامی برای آن تأیید نشده است، از فناوری Ray Reconstruction انویدیا برخوردار است. ادعایی که باعث می‌شود شایعات مربوط‌به دمو The Matrix Awakens که پشت درهای بسته‌ی گیمزکام به نمایش گذاشته شده بود نیز توجیه شود. البته او در ادامه اضافه می‌کند که کیفیت نهایی آن به دینویزرهای مورد استفاده و اینکه آیا بازی مورد نظر نیز از این تکنولوژی بهره‌مند شده یا خیر بستگی دارد.

Nintendo Switch اولد

با اینکه قبلاً شایعاتی از به کارگیری فناوری Nvidia DLSS 3.1 در این دمو مطرح شده بود، به‌نظر می‌رسد که منبع این خبر مطلع شده که فناوری مورد استفاده، درواقع DLSS 3.5 بوده است. البته این نسخه از تکنولوژی انویدیا به آن شکل کاملی که در پلتفرم پی سی ارائه می‌شود متشکل از تمامی تکنیک‌ها و روش‌های آپ اسکیلینگ و بهبود گرافیک تصاویر نخواهد بود و مثلاً Frame generation یکی از مهم‌ترین اجزایی است که در آن غایب است. اما به‌هر حال می‌تواند از بسیاری از تکنولوژی‌های روز انویدیا بهره‌مند شود.

بخوانید  بهترین بازی های مارول در تمام دوران

گفته می‌شود کنسول موسوم به Nintendo Switch 2 در دو نسخه‌ی استاندارد و دیجیتال معرفی و عرضه خواهد شد که به ترتیب ۴۹۹ و ۳۹۹ دلار قیمت گذاری خواهند شد. خبر خوشحال‌کننده برای طرفداران نینتندو اما این است که درحال حاضر به‌نظر می‌رسد کنسول نینتندو سوییچ 2 قرار است سال آینده در تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۳ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴) در قفسه‌های فروشگاه‌ها دیده شود. اما به‌هرحال باید منتظر معرفی رسمی و انتشار اطلاعات تأیید شده‌ی آن طی سال جدید میلادی باشیم.

در پایان نظرات خود را در اینباره با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر