سونی به لطف PS5 به عنوان بزرگترین مشتری AMD در سال 2022 انتخاب شد

AMD در گزارش مالی اخیر خود با تایید این مشکل اعلام کرد که در این مدت 3.776 میلیارد دلار چیپ تیم قرمز توسط سونی خریداری شده تا پلی استیشن را با سهم 16 درصدی به عنوان بزرگترین خریدار این شرکت معرفی کند.

سونی در سال 2022 از 3.77 میلیارد دلار SoC پیشی گرفت پلی استیشن 5 از AMD خرید تا با 16 درصد بیشترین سهم از درآمد سالانه این شرکت را به خود اختصاص دهد.

سونی اخیرا اعلام کرده است که PS5 بیش از 32 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است و کمبود تراشه برای تولید این کنسول اکنون به پایان رسیده است، بنابراین علاقه مندان برای تهیه PS5 با قیمت مناسب مشکلی نخواهند داشت.

PS5 در قلب لوگوی AMD

آمار و ارقام فروش پلی استیشن 5 همواره تحت تاثیر کمبود تراشه های مورد نیاز و محدودیت های تولید سونی در یکی دو سال گذشته بوده است، اما این شرکت در ماه های اخیر توانسته این کمبود را به طور کامل جبران کند و در سال 2022 ارقام قابل قبولی را منتشر می کند. در واقع، تولید PS5 در سال گذشته آنقدر موفق بود که سونی را به بزرگترین مشتری تراشه AMD در سال جاری تبدیل کرد.

همانطور که می دانید مایکروسافت از SoC های AMD نیز برای ساخت کنسول های Xbox Series X و Xbox Series S استفاده می کند.به تازگی یک تحلیلگر تخمین زده است که آمار فروش کنسول های Xbox نسل نهم از 18.5 میلیون دستگاه فراتر رفته است.

بخوانید  فیلم Borderlands تاریخ اکران می یابد و به این زودی نیست