رازهای خرید موفق لنز دوربین با هود لنز

محبوب ترین لنزهای دوربین عبارتند از:

  • هدف گسترده: یکی از محبوب ترین انواع لنزهای دوربین، لنزهای زاویه باز هستند. فاصله کانونی این لنزها کمتر از 35 میلی متر است و می توان از آنها در سبک های مختلف عکاسی مانند معماری، حیات وحش، عکاسی نجومی و عکاسی از طبیعت استفاده کرد. لازم به ذکر است که لنز چشم ماهی در زیر مجموعه این لنزها قرار می گیرد
  • تله فوتو یا زوم: یکی دیگر از لنزهای محبوب در بین عکاسان تازه کار و حرفه ای، لنزهای تله فوتو یا زوم هستند. این لنزها دارای فاصله کانونی متغیری هستند و می توانید از آنها برای عکاسی از سوژه های مسافت دور بدون حرکت استفاده کنید. بسته به فاصله کانونی، زوم ها یا لنزهای تله فوتو به دسته های مختلفی تعلق دارند
  • هدف اصلی، ثابت یا ثابت: در عکاسی حرفه ای، لنزهای ثابت یا ثابت بیشترین محبوبیت را دارند. این لنزها فاصله کانونی ثابتی دارند و می توانند تصاویر را با بالاترین کیفیت و وضوح ثبت کنند. لنزهای ثابت عموما برای عکاسی پرتره استفاده می شوند. لازم به ذکر است که برخی از لنزهای خاص مانند لنزهای ماکرو (فاصله کانونی ثابت) در زیر مجموعه لنزهای با فاصله کانونی ثابت قرار می گیرند.

تولید کنندگان اصلی لنز دوربین چه کسانی هستند؟

اگر به دنبال خرید لنز و هود لنز اورجینال و با کیفیت هستید، از فروشگاه معتبر خرید کنید. چشمک زن ما به شما توصیه می کنیم. در این فروشگاه می توانید علاوه بر انواع لنز و هود لنز، تجهیزات نورپردازی حرفه ای، دوربین و رینگ لایت را نیز با بهترین قیمت خریداری کرده و اصالت کالا را تضمین کنید.

آفتاب گیر را می توان یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی دوربین دانست که کمتر مورد توجه عکاسان تازه کار قرار گرفته است. عکاسان به دلایل زیادی از هود لنز استفاده می کنند، از جمله جلوگیری از انعکاس نور از لنز، افزایش کنتراست تصویر و محافظت فیزیکی از لنز.

در ادامه با دلیل استفاده کامل از آفتاب گیر آشنا می شویم:

  • جلوگیری از بازتاب نور ناخواسته: در عکاسی، نوری که به درون لنز بازتاب می‌شود، شعله‌ور شدن نامیده می‌شود. در واقع این پدیده زمانی رخ می دهد که نور از زوایای خارج از کادر به لنز برخورد کند. انعکاس نور ناخواسته می تواند تصویر ضبط شده شما را به صورت بصری تحت تاثیر قرار دهد. هود لنز به عنوان یک هود لنز عمل می کند تا از بازتاب در تصاویر ضبط شده جلوگیری کند.
  • افزایش کنتراست تصویر: با استفاده از هود لنز، تابش خیره کننده از بین می رود و بنابراین تصاویری که ثبت می کنید کنتراست و رنگ بهتری خواهند داشت.
  • محافظت فیزیکی از لنز: یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از هود لنز، ایجاد یک لایه محافظ روی لنز است. هود لنز با ایجاد یک لایه سخت از جذب اثر انگشت، اجسام تیز و سایر عوامل با لایه بیرونی لنز شما جلوگیری می کند.
بخوانید  بازی تخته ای هیلو ساخته شده است

نمای نزدیک از لنز دوربین

تنوع لنزهای دوربین بسیار زیاد است

مهم ترین رازهای خرید لنز و هود دوربین عبارتند از:

  • هر عکاسی نباید لنزهای گران قیمت بخرد: به عنوان یک عکاس مبتدی، شما قطعاً می خواهید حرفه ای ترین و گران قیمت ترین لنزهای دوربین را در کیف دنده خود داشته باشید. اما باید گفت که تنها عکاسان حرفه ای می توانند از تمامی امکانات لنزهای گران قیمت استفاده کنند. در واقع لنزهای میان رده می توانند نیاز عکاسان مبتدی را به خوبی برطرف کنند. بنابراین، قبل از خرید یک لنز گران قیمت، از خود بپرسید که آیا تجربه و دانش کافی برای استفاده بهینه از آن را دارید؟
  • لنز و هود لنز را متناسب با سبک عکاسی خود بخرید: همانطور که گفته شد لنزهای دوربین مخصوصی برای هر سبک عکاسی به بازار عرضه می شوند. برای مثال در پرتره از لنزهای پرایم با فاصله کانونی بین 35 تا 85 میلی متر استفاده می شود. در مقابل، لنزهای تله فوتو در عکاسی ورزشی کاربرد بیشتری دارند. بنابراین، ابتدا سبک عکاسی مورد نظر خود را مشخص کنید، سپس لنز و هود لنز را خریداری کنید.
  • لنزهای فول فریم همیشه بهترین گزینه نیستند: اگر یک دوربین DSLR با سنسور کراپ دارید، خرید لنزهای فول فریم گران قیمت ممکن است گزینه ایده آلی برای شما نباشد. زیرا ضریب برش این لنزها می تواند فاصله کانونی را تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر از یک لنز 24 میلی متری روی دوربینی با سنسور برش با ضریب برش 1.5 استفاده کنید، فاصله کانونی 36 میلی متر خواهد بود.

همانطور که می دانید در عکاسی پارامترهای زیادی بر کیفیت تصویر ثبت شده تاثیر می گذارد. از کیفیت سنسور دوربین گرفته تا حساسیت به نور (ISO). اما یکی از مهم ترین تنظیمات، لنز دوربین است که عکاسان از آن برای ثبت تصاویر از طریق لنز دوربین خود استفاده می کنند. در واقع می توان گفت لنز دوربین بیشترین تاثیر را در کیفیت عکس ثبت شده دارد. به همین دلیل است که عکاسان باید بهترین لنزها را انتخاب کنند. برای مثال می توانید با ترکیب یک دوربین معمولی و میان رده با یک لنز فول فریم حرفه ای نسبت به ترکیب یک دوربین گران قیمت با یک لنز معمولی عکس های بسیار بهتر و زیباتری بگیرید. در ادامه متوجه خواهیم شد که چرا لنز و هود لنز در عکاسی اهمیت دارند.

بخوانید  قاتل نقابدار در پوستر جدید Scream VI در نیویورک ظاهر می شود

برای عکاسی حرفه ای به لنزهای با کیفیت بالا نیاز دارید

تصویر چند لیوان کوچک کنار هم

فروشگاه فلشایران; بهترین فروشگاه برای خرید لنز و هود لنز اورجینال

عمق تصویر، زاویه دید، میزان نور دریافتی توسط سنسور، دیافراگم و غیره. همه پارامترهایی هستند که بر کیفیت عکس ضبط شده تأثیر می گذارند. باید گفت که تمامی این پارامترها به لنز دوربینی که استفاده می کنید بستگی دارد. لنزها و عناصر نوری به کار رفته در لنز، فاصله کانونی، دیافراگم و تعداد تیغه های یک لنز می توانند تفاوت جدی در کیفیت عکس های ثبت شده ایجاد کنند. دقیقاً به همین دلیل است که عکاسان حرفه ای بیشتر بودجه خود را صرف خرید انواع لنزهای حرفه ای می کنند و سال ها فقط از یک دوربین استفاده می کنند.

یک هود لنز می تواند عکاسی شما را متحول کند

گزارش پایان اطلاعیه

فلاشیران فروشگاهی معتبر است که انواع لنز و هود لنز اورجینال و با کیفیت را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. فلاشیران رازهای خرید موفق دوربین با هود لنز را به شما می گوید.

باید بدانید که برای خرید لنز و هود لنز باید به نکاتی مانند دیافراگم، تعداد المان های نوری خاص، تعداد تیغه ها، فاصله کانونی و دیافراگم کادر هدف توجه کرد. اما نکات یا رازهایی برای خرید لنز و هود لنز وجود دارد که فقط عکاسان باتجربه می دانند. رازهایی که دانستن آنها به شما امکان می دهد خرید موفق و کارآمدتری داشته باشید.

به طور کلی چهار شرکت سونی، کانن، نیکون و سیگما از معروف ترین تولیدکنندگان لنز و هود لنز در بازار هستند. البته شرکت هایی مانند فوجی فیلم و پاناسونیک نیز در زمینه تولید لنز دوربین فعال هستند اما محصولات آنها جزو محصولات پرطرفدار نیست. با خرید لنزهای کانن یا برندهای معروف دیگر، می توانید تجربه عکاسی خود را تغییر دهید. زیرا لنزهای تولیدی این چهار شرکت از نظر کیفیت و عملکرد در سطح بسیار خوبی قرار دارند. لازم به ذکر است که در خرید لنزهای نیکون، سونی، کانن یا سیگما حتما به اصل بودن آن ها توجه کنید.

بخوانید  مجموعه جعبه بلوری Columbo به کمترین قیمت در آمازون رسیده است

رازهای مهم خرید لنز و هود لنز که کمتر در مورد آن شنیده اید!

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

دوربین های DSLR با لنزهای قابل تعویض به بازار عرضه می شوند. در واقع، عکاسان می توانند انواع مختلفی از لنزهای دوربین DSLR را متناسب با سبک کاری و بودجه خود خریداری کنند. در کنار لنز، هود لنز نیز یکی از لوازم جانبی بسیار کاربردی در عکاسی محسوب می شود که برای عکاسان مبتدی کمتر شناخته شده است. در این مقاله ابتدا به اهمیت خرید یک لنز حرفه ای هوددار و سپس رازهای خرید موفق آنها پی خواهیم برد. پس این مقاله را از دست ندهید.

چرا باید بهترین لنز و هود لنز را برای عکاسی حرفه ای انتخاب کنید؟

یکی از جذابیت های عکاسی، امکان استفاده از لنزهای مختلف برای کار در سبک های مختلف است. در واقع برای هر سبک عکاسی می توانید از یک لنز مخصوص استفاده کنید. به همین دلیل تنوع لنزهای دوربین بسیار زیاد است و شرکت ها محصولات خود را در رده های مختلف تولید می کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر