حقوق از نرم افزار کمتر از میانگین حقوق استودیوهای ژاپنی است

با توجه Salary Explorer، حقوق ماهانه معمولی در صنعت بازی ژاپن بین 231000 ین (1675 دلار) تا 735000 ین (5328 دلار) است. اما جای خالی FramSoftware، از جمله هنرمند مفهومی، طراح حرکت و مدل‌ساز شخصیت، از 220000 ین برای یک کارمند معمولی شروع می‌شود. اطلاعات Career Connection همچنین نشان می دهد که میانگین حقوق سالانه یک کارمند این استودیو تقریباً 3.41 میلیون ین (حدود 25000 دلار) است. در حالی که این رقم برای کارکنان آتلوس حدود 5.2 میلیون ین (تقریباً 38 هزار دلار) است.

این منبع اشاره می کند که اجاره ماهانه در توکیو نزدیک به 203730 ین (1477 دلار) و هزینه زندگی حدود 138984 ین (1008 دلار) است. این بدان معناست که یک کارمند استودیو FramSoftware به سختی باید درآمد و هزینه های خود را تنظیم کند.

رسانه مذکور با چند کارمند استودیو صحبت کرد. با این حال، آنها به صورت ناشناس مصاحبه شدند زیرا استودیو اجازه مصاحبه با افراد را نمی دهد حتی اگر آنها دیگر در استودیو استخدام نباشند. اگرچه در استودیو بحرانی وجود دارد، اما اکثر اعضا از سیاست اضافه کاری و دستمزد پایین گلایه دارند. یک منبع می گوید که پرداخت اضافه کاری بعد از نیمه شب نصف نرخ عادی ساعتی است که در ژاپن غیرعادی است. چون نرخ ساعتی در این کشور بعد از نیمه شب بالا می رود.

طبق گزارش رسانه‌ای از GameIndustry، اعضای فعلی و سابق FromSoftware، سازنده بازی Elden Ring، از میزان دستمزد پرداختی این استودیو ناراضی هستند. در آگهی‌های شغلی فعلی این استودیو همچنین به حقوق کمتر از میانگین دستمزد در صنعت بازی‌های ویدیویی ژاپن اشاره شده است. با توجه به هزینه زندگی و اجاره ماهانه در توکیو که استودیوی FromSoftware در آن قرار دارد، جای تعجب نیست که منابع گفته اند حقوق کافی نیست و ظاهراً سایر افراد در استودیو نیز از حقوق خود راضی نیستند.

بخوانید  محدوده سنی فیلم باب مارلی: یک عشق مشخص شد

بر اساس گزارش منتشر شده، اعضای فعلی و سابق Fram Software از دستمزد پرداختی این استودیو ابراز نارضایتی کرده اند و به نظر می رسد این دستمزد کمتر از میانگین دستمزد این صنعت در ژاپن باشد.