اپل خواهان جبران هزینه های قانونی ضدانحصار اپیک گیمز است


اگرچه دادگاه عالی ایالات متحده از روند طولانی استیناف اپل و اپیک گیمز خسته شده است، کوپرتینویی ها می خواهند برای هزینه های دادگاه ضد انحصار غرامت دریافت کنند.

اختلاف حقوقی دو شرکت اپل و اپیک گیمز به دلیل استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای متفاوت در بازی فورتنایت و به دنبال آن حذف این بازی محبوب بتل رویال از اپ استور طولانی شده است. اکنون به نظر می رسد که اپل تصمیم گرفته است که به اپیک گیمز برای پرداخت غرامت برای هزینه های دعوای اخیر دستور دهد. طبق گزارش CNBC، دادگاه عالی ایالات متحده تصمیمی برای تغییر حکم اولیه خود نداشته است و مایل به رسیدگی جداگانه به درخواست تجدیدنظر اپل و Epic نیست.

اکنون گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد ۷۳ میلیون دلار هزینه قانونی از Epic Games دریافت کند. اپل می گوید بیش از 82 میلیون دلار برای دفاع از حقوق خود در این مورد هزینه کرده است و اپیک گیمز اکنون باید بیشتر این هزینه را بپردازد. اپل تاکنون از هر 10 پرونده ضد تراست یکی را برنده شده است و به همین دلیل پس از کسر 10 درصد از هزینه ها، 73 هزار دلار به عنوان بازپرداخت از اپیک گیمز طلب می کند.

در گذشته اپیک گیمز موفق شد گوگل را در دادگاه ضدتراست شکست دهد و برنده مسابقه قانونی با فروشگاه گوگل پلی شود. حالا این شرکت همچنین امیدوار بود که اپل را شکست دهد و سود 27 درصدی مورد نیاز اپ استور را پرداخت نکند. با این حال، Epic Games ممکن است به پرداخت هزینه های قانونی به اپل محکوم شود که باعث نگرانی طرفداران، به ویژه بازیکنان Fortnite می شود.

بخوانید  Diablo 4 - Guide des compétences du barbare

حال باید منتظر ماند و دید که اپیک گیمز چه برنامه ای دارد تا با اپل به توافق برسد و فورتنایت را به اپ استور بازگرداند. این احتمال وجود دارد که اپل فقط ۷۳ میلیون دلار غرامت دریافت نکند و به دنبال تعهدات و غرامت گسترده تری از Epic Games باشد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر