System Shock یکی از تاثیرگذارترین بازیهای دهه 90 بود، اما محدودیتهای فنی و لبههای ناهموار آن باعث شد تا در 30 سال بعد، بازبینی آن دشوار باشد. بازسازی بازی توسط استودیوی Nightdive بالاخره منتشر شد و با قضاوت بر اساس نقدها، این بازی بازگشتی به فرم است، اگرچه ممکن است برای تازهکارهای واقعی کمی بیش از حد به برنامه اصلی پایبند باشد.
در سایت خواهر گیم اسپات متاکریتیک، System Shock (2023) دارای متاسکور 75 است که نشان دهنده نظرات ترجیحی است. با این حال، باید توجه داشت که 75 کمترین امتیاز ممکن در این براکت است، زیرا 74 نشان دهنده نظرات ترکیبی یا متوسط است. به طور کلی، بازبینها ارتقای بصری بازی را نسبت به نسخه اصلی تحسین کردند، در حالی که اشاره کردند که سیستمهای اصلی نسخه اصلی را آنطور که شما انتظار دارید اصلاح نمیکند.
System Shock est désormais disponible sur PC, PS4, PS5, Xbox One et Xbox Series X|S. Il est sorti le 30 mai et coûte 40 $. Pour en savoir plus, consultez les avis liés ci-dessous:
Eurogamer — 4/5
“SHODAN est ce qui rend certaines parties de ce jeu vraiment spéciales, même avec quelques verrues. Heureusement, les menus de feuille Excel impénétrables de l’original ont disparu. Mais Nightdive n’adopte pas l’approche Capcom ou Square Enix avec ce remake ; ils sont en fait assez intransigeants dans leur mission de mettre à jour l’original. En conséquence, il n’y a pas de capacités extrêmement dynamiques ou de moyens ludiques de se déplacer dans la station (à la Prey) auxquels certains débutants pourraient s’attendre. Mais finalement, le remake de System Shock recrée fidèlement un classique , conserve l’essentiel de son attrait, recadre tout avec une inclinaison d’horreur et, par conséquent, le rend plus jouable pour tout le monde.” — Kaan Serin [Full review]
GamesRadar+ — 3/5
“اما من احساس می کنم که تقریباً همه چیزهایی که آن را ناامید می کند مربوط به بازی اصلی است، دقیقاً کپی شده است و زیر یک لنز مدرن بررسی نمی شود. بیشتر شبیه یک Remaster+ است تا آن. یک بازسازی. بخشی از آن می تواند به من مربوط باشد. من انتظار یک تفسیر مجدد مدرن را دارم تا یک تکرار مستقیم، بنابراین انتظارات خود را بر اساس آن کم کنید. به همین دلیل، من تقریباً تمایل دارم که نسخه پیشرفته Nightdive را به عنوان نمایشی دقیقتر از قصد و هدف بازی اصلی توصیه کنم. ایدهها.. بسیار خوب، این قدیمی و بیمعنا است، اما کاری که انجام میدهد در زمینه اصلی بودن، قدیمی بودن و بینظمی بودن، بسیار منطقیتر است تا اینکه یک بازی کاملاً جدید که سی سال بعد از ابتدا ساخته شده باشد. لئون هرلی [Full review]
PC Gamer — 80/100
“چگونه بازی ای را که برای اولین بار استفاده شد تغییر می دهید؟ کد 451، سیم کارتی که هنوز هم هر سیم کارت غوطهوری از آن برای نشان دادن خود به عنوان بخشی از قبیله تا به امروز استفاده میکند، بدون اینکه متهم به توهین به مقدسات و کفرگویی شود؟ پاسخ، به نفع و ضرر بازسازی، «وفادارانه» است. Nightdive’s System Shock هنوز همان بازی سال 1994 است. این پروژه ای است که هدف آن بهبود، تزئین و نرم کردن برخی از لبه های خشن است. چند مورد جدید اضافه شده است، اما این یک تغییر اساسی نیست، و بسیاری از بهترین و بدترین بازی های اصلی را دست نخورده باقی می گذارد. من حدس میزنم که این کاملاً مناسب است: SHODAN بیش از هر چیز به ایمان نیاز دارد.” جاشوا وولنز [Full review]
چند ضلعی — توصیه می شود
“همیشه یک کشف وجود دارد – یک سلاح جدید یا یک ماشین خودکار یا یک میانبر – یا حداقل یک درس مفید در انتظار کن لوین، که در زمان ایجاد System Shock در Looking Glass کار می کرد، مطمئناً هرگز از تلاش برای ایجاد System Shock دست برنداشت و در نهایت به BioShock: Infinite پایانی داد که نشان می دهد هزاران و هزاران تنوع در این موضوع وجود دارد. گیتا جکسون [Full review]
تفنگ راک کاغذی – “بهترین بهترین”
اما اگر اشتهایتان به سیاه چالهای فضایی در کنار یکی از نمادینترین و تاثیرگذارترین شخصیتهای شرور بازیها را دارید، نسخه بازسازی شده را نزدیک به همان بازی اصلی خواهید یافت. این محصول تیمی است که به اعتبار او به سیستم اعتقاد داشت. پیشنهاد شوک در سال 1994 و امیدوار بود که با وجود یک تغییر 30 ساله برای آسان کردن مسیر گیمر، همچنان ادامه داشته باشد. جرمی پیل [Full review]
محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.