پاندای کونگ فو کار در باکس آفیس جهانی رکورد زد

با اکران پاندای کونگ فو کار ۴، فروش جهانی پاندای کونگ فو کار از مرز ۲ میلیارد دلار گذشت.

این آخر هفته، سه فرنچایز به لطف عملکرد قوی آخرین قسمت‌هایشان، رکوردهای فروش جدیدی را ثبت کردند. در حالی که فیلم دو قسمتی Dune به کارگردانی دنی ویلنوو مجموعه Ghostbusters از مرز میلیارد دلاری فروش جهانی عبور کرد و مجموعه پاندای کونگ فو کار پس از عملکرد خوب پاندای کونگ فو کار ۴ توانست با مجموع درآمد به فهرست پردرآمدترین مجموعه فیلم های تاریخ بپیوندد. با بیش از 2 میلیارد دلار فروش جهانی.

انیمیشن Kung Fu Panda 4 در سومین آخر هفته اکران خود در ایالات متحده نزدیک به 17 میلیون دلار فروخت که شامل 55 میلیون دلار دیگر از بازارهای خارج از کشور بود و مجموع جهانی آن به 268 میلیون دلار رسید. این انیمه به صورت مرحله‌ای در سطح بین‌المللی منتشر می‌شود، اما این آخر هفته با استقبال زیادی در چین مواجه شد. این انیمیشن در سه روز اول اکران خود در چین 26 میلیون دلار فروش داشت.

در حال حاضر مجموع فروش بین المللی انیمیشن Kung Fu Panda 4 به 134 میلیون دلار رسیده است. در حالی که مجموع فروش داخلی آن تقریباً معادل 133 میلیون دلار است. انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴ این فیلم با بودجه تخمینی 85 میلیون دلار تولید و توسط یونیورسال توزیع شده است و همچنان کم‌فروش‌ترین قسمت این مجموعه است.

با این حال، این انیمه تقریباً در روزهای آینده هم از Kung Fu Panda 3 با فروش 143 میلیون دلاری و هم Kung Fu Panda 3 با فروش 165 میلیون دلاری پیشی خواهد گرفت. اولین انیمیشن پاندای کونگ فو کار که بیش از 15 سال پیش اکران شد، با فروش داخلی 215 میلیون دلار، همچنان پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه در باکس آفیس داخلی ایالات متحده است.

بخوانید  تریلر جدید بازی Hellblade 2 احتمالاً در جوایز بازی نمایش داده می شود

نبرد شگفت انگیز بو در پاندای کونگ فو کار 4

در سطح جهانی، پردرآمدترین فیلم این مجموعه، پاندای کونگ فو کار ۲ است که در سال ۲۰۱۱ با ۶۶۴ میلیون دلار به پایان رسید و توسط پارامونت توزیع شد. همین شرکت قسمت اول این مجموعه را نیز منتشر کرد که 631 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. در حالی که قسمت سوم که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم توزیع شد، در سال 2016 با فروش 521 میلیون دلاری به نمایش خود پایان داد.

با احتساب مجموع فروش این انیمه ها، مجموعه پاندای کونگ فو کار در حال حاضر مجموعا به 2.07 میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده است. حاشیه سود انیمیشن قطعا به لطف بودجه های فشرده افزایش یافته است. در حالی که بودجه 85 میلیون دلاری این انیمیشن با همه‌گیری پس از کرونا مطابقت دارد، تقریباً نیمی از هزینه ساخت هر یک از سه قسمت اول مجموعه را تشکیل می‌دهد.

به نظر می رسد هزینه تولید کمتر تاثیر کمتری بر استقبال از این انیمیشن داشته است. در واقع، بر اساس سایت گروه بررسی Rotten Tomatoes، پاندای کونگ فو کار 4 کمترین امتیاز را در بین این مجموعه کسب کرده است. این انیمیشن امتیاز ۷۲% را دریافت کرد. در حالی که سه قسمت اول به ترتیب امتیازهای 87، 81 و 86 درصد را دریافت کردند.

صداپیشگان قدیمی در این سریال حضور دارند جک سیاه، داستین هافمن، برایان کرانستون، جیمز هونگ و ایان مک شین با صداپیشگان جدید مانند آکوافینا، هوی کوان کیست؟ و ویولا دیویس موجود در این انیمیشن انیمیشن Kung Fu Panda 4 به کارگردانی مایک میچل، به عنوان یک راه اندازی مجدد و احتمالاً آغاز یک سه گانه جدید از این مجموعه در نظر گرفته می شود.

بخوانید  یک نویسنده جدید به کاپیتان آمریکا 4 اضافه شده است. فیلمبرداری صحنه های جدید در سال 2024

تحریریه مجله بازی یک گیمر