هکر GTA 6 متهم به باج گیری از Rockstar


یک سال پس از فاش شدن سورس کدهای GTA 6، نظرات دادگاه در مورد هکر این کدها فاش شده است.

بازی Grand Theft Auto VI یکی از مورد انتظارترین عناوین تاریخ است و همین شهرت آن را به هدف بزرگی برای هکرها تبدیل کرده است. به گزارش رویترز، این پرونده شامل یک هکر است که کد منبع GTA VI را به دست آورده و اعضای Rockstar را تهدید به پخش آن کرده است.

این هکر آریون کورتاژ نامیده می شود؛ عضو نوجوان گروه هک Lapsus$. او در مجموع با 12 اتهام مواجه شد. شامل سه اتهام باج خواهی، دو اتهام کلاهبرداری و شش اتهام بر اساس قانون سوء استفاده از رایانه بریتانیا. علاوه بر Rockstar، او متهم است که شرکت های دیگری مانند Uber، Revolut و Nvidia را هدف قرار داده است. او به دنبال اخاذی 4 میلیارد دلاری از گروه BT، ارائه دهنده پهنای باند در انگلستان بود. او از نظر روانی برای محاکمه ناتوان در نظر گرفته می شود.

در سال 2022، Rockstar با یک رخنه شبکه مواجه شد که منجر به گیم پلی ناقص و لو رفتن برخی از دارایی های گیم پلی GTA 6 به صورت آنلاین شد. این شرکت به سرعت سعی کرد محتوا را حذف کند، اما نتوانست پخش را به طور کامل متوقف کند. این محتوا حتی در تریلر Goat Simulator 3 نیز دیده شد، اما این تبلیغ به سرعت حذف شد.

لوگوی شرکت Rockstar Games

اشتراوس زلنیکمدیرعامل تیک تو در این باره گفت: ما نشت اطلاعات را بسیار جدی می‌گیریم و این افشاگری برای همه ما ناامیدکننده است و برای تیم واقعاً ناامیدکننده و ناراحت‌کننده است. تیم ها تحت تاثیر قرار می گیرند.”

بخوانید  اولین پخش فصل 3 از بازگشت به شهر مرموز و وحشتناک

اگرچه نام کورتاژ در آن زمان ذکر نشد، اما اوبر بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که با همکاری FBI و وزارت دادگستری ایالات متحده، درز اطلاعات را بررسی خواهد کرد. آنها مشکوک بودند که هک پشت همان هکری است که به Rockstar حمله کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی GTA 6 منتشر می شود، اما ممکن است در نهایت در سال آینده شاهد آن باشیم. در همین حال، هیئت منصفه بزرگ تلاش خواهد کرد تا مشخص کند آیا کورتز مسئول این حملات بوده است یا خیر. اما حکم مجرمیت یا بی گناهی مسترد نخواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر