معرفی سری Hijack Save a Plane from Thieves


Hijack یک سریال درام ترسناک جدید از سرویس استریم Apple TV+ است که در آن ادریس آلبا به عنوان یک معامله گر موفق در یک هواپیمای ربوده شده بازی می کند.

شعاری که سازندگان سریال Hijack برای ماجراجویی خود انتخاب کرده اند این است: «به آنها باور کن که کنترل دارند». آنها دقیقاً همان شعار را به شکل واقعی به ما نشان می دهند. تا جایی که مخاطب با اعمال و رفتار شخصیت اصلی حریص می شود… در عین حال به او حق می دهد; زیرا او می داند که منظور شخصیت اصلی از اعمالش چیست و به کجا می خواهد برسد. تقریبا در ابتدای سال 2022 است که سرویس استریم اپل تی وی پلاس ساخت سریال Abduction را در دستور کار قرار داده و ادریس آلبا را برای ایفای نقش اصلی و همچنین تهیه کننده اجرایی پروژه استخدام می کند.

با گذشت زمان بازیگران دیگری مانند نیل ماسکل، ایو مایلز، کریستین آدامز، مکس بیزلی، آرچی پنجابی و دیگر هنرمندان به جمع بازیگران این سریال پیوستند و شروع به کار کردند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «سریالی دلهره آور و پرتنش (داستان در زمان واقعی روایت می شود) که داستان یک هواپیمای ربوده شده را دنبال می کند. یک هواپیما در یک پرواز هفت ساعته به لندن… در حالی که مقامات روی زمین به دنبال پاسخی برای آنچه در هواپیما رخ داده است. سم نلسون یک مذاکره کننده تجاری ماهر است که باید برای نجات جان مسافران از تمام توانایی های خود استفاده کند. اما استراتژی مخاطره آمیز او می تواند باعث نابودی خودش شود.”

ادریس البا در سریال Hijack

این سریال دلهره آور به کارگردانی جیم فیلد اسمیت و نویسندگی جورج کی یک مینی سریال محسوب می شود و دارای 7 قسمت می باشد. برخی از قسمت ها تقریبا 45 دقیقه طول می کشد. منتقدانی که فیلم را تماشا کردند بسیار آن را پسندیدند و امتیاز نسبتاً بالایی به آن دادند. اکثر این منتقدان فکر می کردند: “سریال آدم ربایی یک سریال ترسناک شیک و شیک و در عین حال موثر است که موفقیت مورد نظر و واقعی خود را به دست می آورد؛ با این حال، بیشتر از داستان سرایی درهم و برهم رنج می برد و به شدت به پیشرفت داستان در زمان واقعی متکی است که یک نقطه قوت است.”

بخوانید  GRRM قسمت اول فصل 2 خانه اژدها را متلک می زند: «آنها می توانند تو را به گریه بیاندازند»

این سریال چالش های مختلفی را که کارمندان و مسئولان روی زمین و همچنین مسافران در هوا با آن مواجه هستند را تشریح می کند. Kidnapping تمام ویژگی های خوب یک سریال واقعی را دارد: معمایی که به کندی در انتظار حل شدن است، داستانی جذاب با تیک تاک ساعت، قهرمانی که آنقدر به آن اعتماد دارید که می توانید زندگی خود را به او بدهید، و انتظار طاقت فرسا یک هفته ای برای قسمت های جدید. در ابتدای داستان، ادریس آلبا را در قالب سام نلسون می بینیم. مردی معمولی که قرار است سوار یک هواپیمای معمولی شود و از دبی به لندن سفر کند. مسافران باید با تمام اعصاب و مشکلات معمولی که با یک پرواز طولانی به وجود می آیند دست و پنجه نرم کنند.

نیل ماسکل در نقش یک دزد هواپیما در سریال Hijack

حال این مشکلات می تواند بازی پر سر و صدای کودکان یا بازکردن کیف، کوبیدن وسایل مسافران و یا قرار ندادن چمدان آنها در جای خود باشد. اما همه چیز زمانی تغییر می کند که یک سری تبهکار مسلح تصمیم به سرقت در این هواپیما می گیرند. اکنون آنها 7 ساعت فرصت دارند تا هواپیما در هیترو فرود آید. این بدان معناست که سام تنها 7 ساعت فرصت دارد تا اسرار این مجارها را کشف کند و مسافران را از نابودی وحشتناک نجات دهد. از مکالمات همسر سابق سام (مارشا)، پسرش (کای) و نامزد جدید مارشا، مخاطب تا حدودی می‌تواند مهارت سام در مدیریت موقعیت‌ها را درک کند.

همانطور که در ابتدای متن گفته شد، سریال به معنای واقعی کلمه شعار خود را در داستان پیاده می کند. سام با مهارت های باورنکردنی خود مجرمان و دزدان را فریب می دهد تا باور کنند سام در خط مقدم است و آنها همه چیز را تحت کنترل دارند. البته اینطور نیست که گول حرف سام را خورده باشند و همیشه به او اعتماد کرده باشند. اما با گذشت زمان یخ هایشان آب می شود و به این نتیجه می رسند که سم واقعاً در جبهه آنهاست. همین موضوع باعث می شود که تصویر سام جلوی کاپیتان، خدمه و در کل مسافران هواپیما خراب شود و همه فکر کنند “سام با آنهاست”.

بخوانید  دو بازی Hi-Fi Rush و Pentiment در راه رسیدن به پلتفرم‌های رقیب

کریستین آدامز و مکس بیزلی در سریال Hijack

اما برای اینکه سام به اوج توانایی هایش برسد و به گفته همسر سابقش «در چنین شرایط سختی کنار بیاید» باید به گونه ای رفتار کند که هم اعتماد سارقان و هم مسافران و خدمه را جلب کند تا بدین ترتیب بتواند نظر خود را از دو جهت بیان کند. در غیر این صورت کنترل همه چیز از دست او خارج می شود و نمی تواند برنامه را آنطور که باید و شاید پیش ببرد. در عین حال داستان این سریال ها در ذهن ما (مثل عموم مردم) کاملاً دروغین و غیر واقعی است، اما دلیلی ندارد که از دیدن آنها هیجان زده نشویم و دلهره عجیبی به ما دست نمی دهد. با اینکه می دانیم واقعی نیست، اما باز هم دعا می کنیم که قهرمان داستان پیروز شود و مسافران به سلامت از این وضعیت خارج شوند… هرچند چنین شرایطی دست خود را می گیرد!


سریال شبیه به سریال آدم ربایی

بازیگران اصلی سریال عزیمت به پوستر سریال

سریال عزیمت، خروج

سریال رفتنت

بازیگران: آرچی پنجابی، کریستوفر پلامر و کریس هولدن رید

سال انتشار: 2020 تا به امروز

خلاصه داستان: این سریال رمز و راز پرواز شماره 716 را دنبال می کند. ناپدید شدن هواپیمای مسافربری بر فراز اقیانوس اطلس. پس از این حادثه مرموز، کندرا مالی، محقق برجسته هوانوردی که به تازگی بیوه شده است، توسط رئیس و مربی سابقش، هاوارد لاوسون، فراخوانده می شود تا این حادثه را بررسی کند. کندرا و تیمش باید برای شناسایی هواپیمای گم شده و یافتن بازماندگان احتمالی مسابقه دهند تا این پرونده در اسرع وقت حل شود. آن هم در شرایطی که همه دنیا تماشا می کنند. آنها باید علت اصلی را در میان مظنونان و انگیزه های مختلف (از خودکشی خلبان و تروریسم گرفته تا قتل با انگیزه سیاسی و شکست سیستم) پیدا کنند تا مشخص کنند واقعاً چه اتفاقی برای پرواز 716 افتاده است. اما به این ترتیب از تکرار آن جلوگیری شود.


کاور سری 24 با کیفر ساترلند

سری 24

بخوانید  ورود کارت‌های گرافیک 4080 و 4070Ti به لیست اصلی Steam

بازیگران: کیفر ساترلند، لزلی هوپ و سارا کلارک

سال انتشار: 2001 تا 2010

خلاصه داستان: جک باور، که یک مامور ضد تروریستی است، باید با زمان مسابقه دهد تا توطئه های تروریستی را خنثی کند و کشورش را از بلایای بزرگ نجات دهد.


تونی کولت و دیلن مک درموت در فیلم گروگان ها

سریال گروگان ها

سریال گروگان ها

بازیگران: تونی کولت، دیلن مک درموت و کوین شپرد

سال انتشار: 2013 تا 2014

خلاصه داستان: دکتر الن سندرز، یک جراح برجسته، زمانی که خانواده او توسط مامور سرکش FBI دانکن کارلایل گروگان گرفته می شوند، درگیر یک توطئه سیاسی وحشتناک می شود. الن و خانواده اش توسط کارلایل، مردی ناامید که به دلایل درست کار اشتباهی انجام می دهد، در خانه خود به دام افتاده اند. کارلایل به او دستور می دهد تا رئیس جمهور را در حین انجام کار ترور کند. همراهان بسیار ماهر او، از جمله برادر شوهرش کرامر، به چالش کشیده می شوند و وفاداری او به کارلایل مورد آزمایش قرار می گیرد. یکی دیگر از اعضای تیم آرچر است که تندخو و ترسناک است، او نظامی بود و زبان بسیار تیز و تیزی دارد. تنها عضو زن تیم ساندرین است که یک جانشین مرموز در لحظه آخر برای تیم است. در حالی که زندگی خانواده اش در خطر است، الن برای نجات همسرش برایان، دختر مرموزش مورگان و پسر نه چندان بی گناهش جیک با یک دوراهی اخلاقی غیرقابل درک روبرو می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر