سونی بیانیه اخیر CMA را تعجب آور و غیرمنطقی دانست

سونی در بیانیه خود موضع CMA در مورد خرید احتمالی را “غافلگیرکننده، بی سابقه و غیر منطقی” توصیف کرد و در ادامه توضیح داد: “برگشت کامل موضع CMA در مورد آسیب به رقابت در بازار بازی های کنسولی بسیار شگفت انگیز و بی سابقه است. و غیر معقول بررسی‌های میان‌دوره‌ای شواهد قابل‌توجهی در این سری از ارزیابی‌ها ارائه می‌کنند تا از این نظریه حمایت کنند که مایکروسافت، در صورت تکمیل خرید، توانایی و انگیزه‌ای برای جلوگیری از ارائه محتوا اکتیویژن و کاهش قابل توجه رقابت با محدود کردن پلی استیشن را دارد.

نمایی از بازی Call of Duty Black Ops Cold War

سونی در بیانیه ای از تغییر دیدگاه سازمان CMA در مورد خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت انتقاد کرد.

اخیرا سونی در واکنش به بیانیه اخیر اداره رقابت و بازار بریتانیا مبنی بر اینکه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت لطمه ای به رقابت در بازار بازی های کنسولی وارد نمی کند، بیانیه ای صادر کرد و از موضع این سازمان انتقاد کرد.

مایکروسافت نیز در این باره بیانیه خود را منتشر کرده و گفته است که به جای انحصاری ساختن سری Call of Duty، می خواهد با آوردن این بازی ها به پلتفرم ها و دستگاه های دیگر، سود بیشتری کسب کند. مایکروسافت در این باره گفت: «هدف ما از زمان اعلام این خرید مشخص بوده است. ما قصد نداریم دسترسی به بازی‌های Call of Duty یا هر محتوای دیگر Activision را در پلی‌استیشن قطع یا کاهش دهیم. این استراتژی در تضاد مستقیم با منافع بازیکنان در بریتانیا و سراسر جهان خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد به جای محدود کردن انتخاب یا دسترسی، از این خرید استفاده کند تا بازی‌های بیشتری را در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های بیشتری برای گیمرها ارائه کند.»

بخوانید  تایید ساخت بازی Iron Man در استودیو موتیو

علیرغم بیانیه اخیر CMA، رگولاتور هنوز تصمیم نهایی را در مورد تأثیر خرید اکتیویژن بلیزارد بر بازار رقابتی بازی بریتانیا نگرفته است. این موسسه همچنین توضیح داد که در حال حاضر تحقیقات آن بیشتر بر بازار بازی های ابری متمرکز است تا تأثیر این خرید بر روی بازی های کنسول. انتظار می رود تصمیم نهایی AMC در مورد این معامله تا 6 می (26 آوریل) سال جاری اعلام شود.

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.