با نحوه پیدا کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده آشنا شوید

پس از اطمینان از دزدیده شدن گوشی، ابتدا به یکی از مراکز خدمات مشتریان مراجعه کرده و سیم کارت خود را بسوزانید. سپس کد IMEI گوشی دزدیده شده خود را در جعبه گوشی یادداشت کنید و آن را نزد خود نگه دارید.

پس از ورود به سیستم، حساب ابری شیائومی خود را خواهید دید که از طریق آن می توانید به داده های همگام سازی شده مانند یادداشت ها، تصاویر، مخاطبین و غیره دسترسی داشته باشید. دسترسی به پنل جستجوی دستگاه شیائومی نیز از این قسمت است.

همراه اول، ایرانسل و رایتل راه حل های مختلفی برای ردیابی گوشی های گم شده و دزدیده شده ارائه کردند. اگر با روش های فوق قادر به ردیابی یا یافتن گوشی خود نیستید و مطمئن هستید که گوشی شما به سرقت رفته است، بهتر است ابتدا آن را از طریق اپراتورهای موبایل ردیابی کرده و سپس با مراجع قضایی تماس بگیرید.

می توانید مکان جغرافیایی دستگاه مورد نظر خود را از طریق دو روش اجرای برنامه Find My با وب سایت icloud.com/find جستجو یا ردیابی کنید. برای این کار اپلیکیشن یا وبسایت را باز کنید سپس از قسمت Devices دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید تا موقعیت آن روی نقشه نمایش داده شود.

مانند اپل، گوگل و سامسونگ، شیائومی نیز سیستم ردیابی خود را دارد. کاربران گوشی شیائومی می توانند به سیستم ردیابی گوگل و سیستم ردیابی خود شیائومی به طور همزمان دسترسی داشته باشند. برای ردیابی موقعیت جغرافیایی گوشی گم شده یا دزدیده شده شیائومی خود، باید به وب سایت Xiaomi Cloud مراجعه کرده و با حساب کاربری شیائومی خود که به گوشی گم شده مرتبط شده است، وارد شوید.

از دیگر امکاناتی که این دو سرویس به شما ارائه می دهند، ایجاد صدا (یک صدا پخش کنید) به طوری که اگر ابزار را در نزدیکی خود گم کردید، بتوانید آن را پیدا کنید.

حالت Lost Mode را در آیفون فعال کنید

به یاد داشته باشید که اگر می خواهید تلفن همراه خود را از طریق اپراتورها ردیابی کنید، باید درخواست خود را در هر سه اپراتور جداگانه ثبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که خدمات ردیابی گوشی دزدیده شده توسط اپراتورها تنها مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می کند و ارائه اطلاعات هویتی مربوط به شخصی که از گوشی استفاده می کند نیاز به حکم قضایی دارد.

بخوانید  انتشار نیو گیم پلاس و Mission Replay برای بازی مرد عنکبوتی ۲ پیش از پایان سال

نحوه ردیابی گوشی دزدیده شده با سیم کارت همراه اول

علاوه بر موقعیت یابی از طریق سرویس ابری شیائومی، می توانید از امکانات دیگری مانند پخش صدا (Sound) برای ایجاد صدا از تلفن، وارد حالت گمشده (حالت گمشده) برای قفل کردن و نمایش یک پیام بر روی آن و پاک کردن داده ها از راه دور (Erase Data) برای اطمینان از اینکه داده های شما به خطر نمی افتد. برای اطلاع کامل از نحوه فعال سازی و ردیابی گوشی های شیائومی مقاله نحوه ردیابی گوشی های شیائومی را مطالعه کنید.

ردیابی گوشی گم شده یا دزدیده شده از طریق سیم کارت اپراتورهای تلفن همراه

اگر نمی توانید iPad، iPhone، iPod touch یا Mac خود را پیدا کنید، پیام Lost (علامت گذاری به عنوان گمشده) فعال کنید. با فعال سازی این قابلیت گوشی یا تبلت یا کامپیوتر شما قفل شده و متن مورد نظر بر روی صفحه نمایش آن نمایش داده می شود. به عنوان مثال، می توانید شماره تلفن خود را به عنوان پیام وارد کنید و از جستجوگر بخواهید با شما تماس بگیرد. تا زمانی که رمز عبوری که تنظیم کرده اید وارد نشده و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی مسدود نشود، دستگاه اپل شما قابل استفاده نخواهد بود. در این صورت امکان مکان یابی گوشی وجود خواهد داشت.

در صورت موفقیت آمیز بودن رهگیری به مراجع قانونی مراجعه و نامه قانونی با در دست داشتن «کد رهگیری و تاریخ رهگیری» دریافت کنید. اصل نامه را به شرکت پریمیر میت تحویل دهید و مجددا با مراجعه به مراجع قانونی پیگیر وصول نتایج ارسالی از طرف پریمیر میت باشید.

نحوه ردیابی گوشی دزدیده شده با سیم کارت ایرانسل

خیر، اگر گوشی شما به سرقت رفت و توانستید آن را پیدا کنید، سعی نکنید دزد را پیدا کنید و خودتان گوشی خود را بازیابی کنید. زیرا می تواند زندگی شما را به خطر بیندازد. در عوض از پلیس کمک بخواهید. ابتدا باید به ایستگاه پلیس محلی خود بروید و از باجه تلفنی که کد IMEI در آن ثبت شده است شکایت کنید. سپس با نماینده کار کنید تا دزد تلفن را پیدا کنید.

خیر، پلیس فتا مسئولیتی در قبال گوشی سرقتی ندارد. بلکه مسئول اتفاقاتی است که در فضای مجازی می افتد. در عین حال با تعیین مکان گوشی خود به یکی از روش های اعلام شده در این مقاله، به نزدیکترین کلانتری مراجعه کرده و فرم های مربوط به سرقت گوشی خود را ثبت کرده و مراحل را دنبال کنید.

بخوانید  فیلمبرداری فصل دوم سریال Andor از دنیای جنگ ستارگان به پایان رسید
  • آیا مستقیما با دزد گوشی یا تبلت خود روبرو شویم؟

    سوالات متداول زومیت