امکان عرضه زودهنگام مدل کارت گرافیک غیر Ti RTX 4060


گزارش ها حاکی از آن است که احتمالاً کارت گرافیک GeForce RTX 4060 وجود دارد زودتر از زمان انتظار و تا پایان ژوئن به دست کاربران خواهد رسید.

بر اساس گزارش MEGAsizeGPU که سابقه خوبی در افشای اطلاعات انویدیا دارد، انتظار می رود این شرکت به عرضه مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060 سرعت ببخشد. Nvidia در ابتدا قرار بود کارت گرافیک RTX 4060 Ti را عرضه کند. در ماه مه و غیر تیتانیم تا نیمه اول جولای. بعدا متوجه شدیم که نسخه 16 گیگابایتی مدل Ti این کارت نیز در نظر گرفته شده است که در نیمه دوم تیرماه عرضه خواهد شد.

تاکنون هیچ برنامه ای برای نسخه 16 گیگابایتی این کارت تغییر نکرده است، اما به نظر می رسد نسخه غیر Ti تا قبل از آن به دست کاربران برسد. ادعای MEGAsizeGPU تاخیر در خروجی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 به پایان ژوئن (اوایل تیر) منتقل شد که یک تا دو هفته زودتر از برنامه قبلی اعلام شده توسط Nvidia است. البته انویدیا در مورد زمان انتشار مشخص خواهد شد. RTX 4060 را مشخص نکرد و فقط ماه راه اندازی آن را اعلام کرد.

تراشه گرافیکی کارت گرافیک GeForce RTX 4060

Nvidia دلایل زیادی برای راه اندازی کارت گرافیک مذکور در اسرع وقت دارد. یکی از این دلایل استقبال کم کاربران از RTX 4060 Ti است، ظاهرا قیمت 399 دلاری این پردازنده گرافیکی با توجه به تغییرات و سطح عملکرد آن نسبت به نسل قبل، چندان برای کاربران گرافیکی میان رده جذاب نیست. در ژاپن که معمولاً هنگام عرضه یک پردازنده گرافیکی جدید، مردم پشت درب فروشگاه ها صف می کشند، تنها یک نفر برای خرید این پردازنده گرافیکی در یک فروشگاه بزرگ آمده است که نشان می دهد جامعه کاربران توجهی به این محصول ندارند.

بخوانید  عبور فروش جهانی سری Persona از ۱۵.۵ میلیون نسخه

بنابراین ممکن است انویدیا تصمیم بگیرد یک مدل غیر Ti قبل از کاهش قیمت اجتناب‌ناپذیر RTX 4060 Ti عرضه کند. البته در ماه آینده و با تکامل کارت گرافیک های AMD و اینتل، شرایط کاملا متفاوتی در این زمینه در انتظار عموم است و رقابت قیمتی به اوج خود می رسد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر