استعفای یکی از مدیران بلیزارد به دلیل نارضایتی از سیستم ارزیابی کارکنان

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیرمنگام مجبور شد یک کارمند را از “موفق” به “در حال پیشرفت” تنزل دهد تا بین پرداخت به ازای سهم بلیزارد تعادل برقرار کند. به نظر می رسد این اقدام اجباری باعث شد تا بیرمنگام به استعفای خود اطمینان بیشتری داشته باشد.

پس از انتشار این گزارش، بیرمنگام در توییتر تأیید کرد که نقل قول او دقیق است، اما بلومبرگ هنوز با او تماس نگرفته است. وی در ادامه در صفحه توئیتر خود درباره این وضعیت نوشت: بلیزارد در سال 2021 بسیار پسرفت کرده است و من واقعاً معتقد بودم که سیاست توسعه مشارکت را معکوس کرده ایم. هنگامی که در اواخر همان سال شکایات کارمندان در مورد فضای کاری نامناسب فاش شد، دیدیم. تغییراتی که باید دنبال شود و احساس می‌کنیم که می‌توانیم روی سیاست‌های Activision Blizzard King (ABK) تأثیر بگذاریم. دریافت این که علی‌رغم مخالفت‌ها و نامه‌های سخت‌گیرانه ما، همیشه حداقل سهمیه برای چنین پیشرفتی در نظر گرفته شده است، مرا به این باور می‌رساند که در یک توهم کار می‌کنم. امیدوارم روزی فرهنگ مثبت بلیزارد بتواند بر سیاست سمی ABK غلبه کند، اما هنوز موفق نشده است.

علاوه بر این، این سیاست باعث می شود که کارکنان تمایل داشته باشند به تیم هایی بپیوندند که کارکنان سطح پایینی دارند تا بتوانند به عنوان بهترین کارمند در آن تیم شناخته شوند. این رفتار در نهایت اعتماد را از بین می برد و خلاقیت را از بین می برد. اگر بتوان این سیاست را معکوس کرد، شاید بلیزارد بتواند خودش را نجات دهد. اگر این اتفاق بیفتد، من می خواهم در بلیزارد کار کنم. اگر این سیاست قابل تغییر نباشد، بلیزاردی که می‌خواهم برای آن کار کنم دیگر وجود نخواهد داشت و باید مکان دیگری برای کار پیدا کنم.”

بخوانید  سریال زندگینامه جان مدن در حال ساخت احتمالاً شامل منشاء سری بازی های ویدیویی می شود

یکی از مدیران بلیزارد در اعتراض به سیستم ارزیابی کارکنان شرکت را ترک کرد.

تمام آنچه گفته شد، من هیچ احساس سختی نسبت به همکاران سابقم در بلیزارد اینترتینمنت ندارم. بلیزاردی که می‌شناختم و همیشه می‌خواستم برایش کار کنم، توسط مدیریت ABK نابود می‌شود و این مرا ناراحت می‌کند. من واقعا به توسعه دهندگانی که در بلیزارد با آنها کار کردم احترام می گذارم. من به کشف بازی های بلیزارد ادامه خواهم داد. توسعه دهندگان بلیزارد همیشه معجزه می کنند. Dragonflight و Wrath of the Lich King Classic مانند جواهرات هستند. مکانیک های اژدها سواری در بسته الحاقی Dragonflight به اندازه حمله Ulduar و سیاه چال های Titan Rune جدید در Wrath of the Lich King چشمگیر هستند. با این حال، ABK یک شرکت مادر مشکل ساز است. آنها ما را مجبور کردند که هر دو بازی را زودتر ارسال کنیم. عمیقاً ناعادلانه است که با محروم کردن کارکنانی که در آنجا کار می کردند، سهم خود را از سود دنبال کنیم. اعضای تیم ABK باید از عملکرد خود خجالت بکشند.”

لوگوی رویداد سالانه بلیزارد Blizzcon

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

بیرمنگام در ایمیلی به کارکنان گفت: «وقتی رهبران تیم پرسیدند چرا باید این کار را انجام دهیم، مدیران World of Warcraft توضیح دادند که با آن مخالف هستند. اما دستور داده شده توسط مدیریت اجرایی این بود که باید بر پایین ترین رده های کارکنان فشار وارد شود تا اطمینان حاصل شود که همه آنها به رشد خود ادامه می دهند. این نوع سیاست، رقابت [مضر] این کار کارکنان را تشویق می‌کند و باعث می‌شود آنها تلاش‌های دیگران را تضعیف کنند.

بخوانید  گفته می شود میاموتو ایده های فیلم Super Mario Bros را وتو کرد. کارگردان می گوید از سال 1993

طبق گزارش جدیدی از بلومبرگ، به تازگی فاش شده است برایان بیرمنگام که به مدت 17 سال به عنوان مهندس ارشد در بخش نرم افزار بلیزارد کار کرده بود، به دلیل نارضایتی از روش ارزیابی کارکنان استعفا داد. روش ارزیابی دسته ای بلیزارد، مدیران را ملزم می کند که کارمندان را بر اساس نمودار خاصی ارزیابی کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیران بلیزارد مجبور می شوند به حدود 5 درصد از کارمندان رتبه های پایینی بدهند، که باعث می شود کارمندان پاداش های کمتری از تقسیم سود شرکت دریافت کنند و امتیاز آنها باعث می شود که احتمال ارتقاء آنها کمتر شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر