ارائه مستند Beyond Utopia Operation to Escape from Korea شمالی!


در این مقاله مستند Beyond Utopia به کارگردانی Madeleine Guin را ارائه می کنیم که با زیبایی و تلخی تلاش چندین خانواده کره شمالی برای فرار موفق از این کشور به کشورهای دیگر را به تصویر می کشد.

مستند Beyond Utopia یک فیلم مستند محصول 2023 است که تلاش های چند خانواده برای فرار از کره شمالی و ظلم و آزاری که دولت برای مردم اجازه می دهد را دنبال می کند. این فیلم از مادلین گوین او کارگردانی و برنده جایزه تماشاگران در بخش مستند جشنواره معتبر فیلم ساندنس شد.

در مستند «آن سوی اتوپیا» از تصاویر واقعی فرار خانواده ها و مصاحبه با فراریان و فعالان حقوق بشری که به آنها کمک کرده اند استفاده شده است. مستند Beyond Utopia به دلیل نمایش چهره واقعی و ترسناک زندگی تحت حاکمیت کره شمالی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. ما در مورد برخی از خانواده هایی که موفق به فرار از جهنم کره شمالی شدند صحبت خواهیم کرد.

دو فراری از کره شمالی در مستند Beyond Utopia

خانواده برویک خانواده پنج نفره شامل دو فرزند و یک مادربزرگ 80 ساله. با کمک کشیشی به نام سونگ کیم و شبکه داوطلبان آن از کره شمالی فرار کردند. این خانواده در طول مسیر با خطرات و مشکلات زیادی از جمله عبور از جنگل ها، کوه ها و رودخانه ها و مخفی شدن در پناهگاه های از پیش آماده شده مواجه شدند. سویون لیمادری که به کره جنوبی گریخت و سعی کرد با پسرش که هنوز در کره شمالی بود ارتباط برقرار کند و او را نزد خود آورد. او با کشیش کیم برای سازماندهی یک ماموریت نجات برای پسرش فراخوانده شد، اما افراد درگیر در این ماموریت نجات با موانع و خطرات زیادی مواجه شدند. هیونسو لییک فراری دیگر که خاطرات «دختری با هفت نام» را نوشته است. او در این مستند به عنوان کارشناس مسائل کره شمالی ظاهر می شود و ایده ها و تجربیات خود را با دیگران و البته مردم به اشتراک می گذارد. او همچنین به سایر فراریان کمک می کند تا با زندگی جدید خود در کره جنوبی سازگار شوند، که این خود داستان دیگری است و برای بسیاری از کسانی که موفق به فرار شده اند، مانند سفری به زمان است.

بخوانید  دیزنی پلاس از نویسنده Game Of Thrones برای هدایت سریال Zorro بهره می برد

تعداد افرادی که سالانه از کره شمالی فرار می کنند یا بهتر است بگوییم موفق به فرار می شوند و می توان گفت به سلامت از همه سطوح جهنم عبور می کنند به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور و کشورهای همسایه آن بستگی دارد. . بر اساس گزارش وزارت اتحاد کره جنوبی، تعداد فراریان کره شمالی که وارد کره جنوبی شده اند در سال 2009 به 2914 نفر رسید و از آن زمان به بعد این تعداد به طور پیوسته افزایش یافته و سپس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در سال 2020، تنها 229 دستگاه فراری وارد کره جنوبی شد و در سال های 2021 و 2022، هر سال کمتر از 100 دستگاه فراری وارد کره جنوبی شد. توجه داشته باشید که از ژوئن 2023، تنها 34 پناهجو وارد کره جنوبی شده اند.

تصویر یکی از فعالان حقوق بشر در مستند Beyond Utopia

با این حال، این ارقام تعداد دقیق افرادی را که از کره شمالی فرار می کنند، نشان نمی دهد، زیرا ممکن است برخی از آنها در چین، روسیه یا کشورهای دیگر باقی بمانند و مقامات این کشورها به طور رسمی این فراریان/پناهندگان را در کشور خود ثبت نکرده اند. و نتیجه چنین کاری افزایش تعداد افراد گمنام است که باعث بروز مشکلات زیادی در دو سوی ماجرا می شود. تخمین زده می شود که سالانه بین 200 تا 300 نفر از کره شمالی فرار می کنند، اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست. برخی از دلایل اصلی کاهش تعداد فراریان عبارتند از: کنترل‌ها و بازرسی‌های سخت مرزی، اخراج اجباری در صورت شناسایی، هزینه‌های بالای فرار (اعم از محسوس و نامحسوس) و البته پایان قحطی گسترده‌ای که کره شمالی را در بر گرفت. دهه 1990. همه‌گیری کووید-19 عبور از مرزها و درخواست پناهندگی را برای پناهندگان دشوارتر کرده است.

بخوانید  نقد بازی Thaumaturge; سفر به ورشو قرن بیستم

خانواده‌های فراری‌هایی که در کره شمالی باقی می‌مانند اغلب با مجازات‌های سختی مانند حبس، شکنجه به عنوان بخشی از احکام زندان یا اعدام مواجه می‌شوند. رژیم کره شمالی فرار از خدمت را جرمی جدی و حتی خیانت می داند. همچنین بستگان فراریان را بر اساس اصل «تناسب با جامعه» یا «سه نسل مجازات» مجازات می کند. آری این رژیم مانند انگل تشنه جسم و روان تا سه نسل را عذاب خواهد داد. فرستادن به اردوگاه‌هایی که برای زندانیان سیاسی یا اردوگاه‌های بازآموزی آماده شده‌اند، جایی که کار اجباری، گرسنگی، همه اشکال سوء استفاده و خشونت در این مکان‌ها امری عادی است و منتظر هر کسی است که به هر نحوی با آن مخالفت کند، رژیم بگیرد.

درخواست کمک یک خانواده از کره شمالی در مستند Beyond Utopia

اعدام در ملاء عام یا مخفیانه، در زندان و در سکوت کامل، یا با جوخه تیراندازی، حلق آویز کردن یا مسموم کردن، همه ابزارهایی هستند که به ذهن مسئولین رژیم شمال-شمال می رسند. کره ای برای برخورد با کسانی که آنها را جنایتکار می نامند و خائنان فراری آنچه در انتظار مردم بیگناه، منزوی و ناآگاه از حقوق اساسی و اصل آزادی است. با این حال، برخی از خانواده های فراری می توانند با رشوه دادن به مقامات، مخفی کردن هویت خود یا فرار به کشورهای دیگر از این مجازات جلوگیری کنند.

داستان مستند Beyond Utopia با محوریت کشیش سونگ کیم، فعال حقوق بشر کره جنوبی و مدیر Mission Caleb که از سال 2000 تاکنون بیش از 1000 فراری از کره شمالی را نجات داده است. در این مستند می بینیم که فراریان با چه خطرات و مشکلاتی روبرو هستند به امید روزی که در فضای باز نفس بکشند. هوا بدون زنجیر به بدن و جانشان باشد و در راه از جنگل‌ها و کوه‌ها و رودخانه‌ها بگذرند و در خانه‌هایی پنهان شوند که پناهگاهی برای رسیدن به بهشتی است که در ذهن خود پرورش داده‌اند. هدفی از بقا و بقا که بهشت ​​این پناهندگان بی بضاعت و بی گناه است. سازندگان این مستند همچنین تاریخچه مختصری از کره شمالی و شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن که باعث فرار مردم از این کشور می شود، ارائه می دهند.

بخوانید  مقایسه گرافیک و گیم پلی Resident Evil 4 Remake با نسخه اصلی

مادلین گوین در پشت صحنه مستند Beyond Utopia

مادلین گوینیک فیلمساز آمریکایی است که کارگردانی، تهیه کنندگی و تدوین چندین فیلم مستند را در کارنامه دارد. او بیشتر به خاطر مستند شهر شادی در سال 2016، که زندگی زنان کنگوی بازمانده از خشونت جنسی را بررسی می‌کرد، و برای مستند جدیدش درباره کره شمالی که انتظار می‌رود در فهرست قرار بگیرد، شناخته می‌شود. در مراسم های معتبری مانند اسکار. مادلین گوین او همچنین در فیلم‌های مستندی چون Nerve، Match و What I Want My Words To Do to You: Voices from Inside a Women's Maximum Security Prison کار کرده است و تجربه زیادی در زمینه مستندسازی دارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر