هزینه های بالای ساخت بازی ها به یک موضوع داغ تبدیل می شود


شان لیدن، رئیس سابق پلی‌استیشن اخیراً گفته است که معتقد است هزینه ساخت بازی‌ها در سال ۲۰۲۴ به یک موضوع داغ تبدیل خواهد شد.

یکی از مهم ترین چهره های پلی استیشن در گذشته به تازگی اعلام کرد که فکر می کند در سال 2024 بیشتر در مورد هزینه توسعه بازی ها خواهیم شنید. شان لیدن رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی در سال 2019 در پستی در شبکه‌های اجتماعی درباره فیلم Marvel's Spider-Man 2 با هزینه 300 میلیون دلاری نوشت: «فکر می‌کنم در سال 2024 بیشتر در مورد این موضوع بدانیم.» “

در حال حاضر تشخیص اینکه شان لایدن در مورد هزینه ساخت بازی ها صحبت می کند یا هک استودیو Insomniac Games کمی دشوار است. Insaminak مدتی پیش توسط یک گروه باج افزار هک شد که باعث افشای اسناد و فایل های محرمانه این استودیو شد. اطلاعات شخصی کارکنان، پروژه های استودیویی اعلام نشده و اسناد مالی از جمله مهم ترین مواردی هستند که توسط این هک فاش شده است.

شاون لیدن، رئیس سابق پلی استیشن

در سال های اخیر هزینه ساخت بازی ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و امروزه بسیاری از بازی های بزرگ با هزینه ای بالغ بر صدها میلیون دلار ساخته می شوند. جالب است بدانید شان لیدن یکی از کامنت هایی است که می گوید: «هر مسابقه لازم نیست 20-50 ساعت باشد». دوست داشت

نظر دیگری بیان می کند که ارزش 300 میلیون دلاری که برای ساخت Marvel's Spider-Man 2 نیاز است را ندارد. این نظر توسط شان لیدن نیز مورد استقبال قرار گرفت. به گفته آنها، به نظر می رسد رئیس سابق پلی استیشن نیز در کنار کسانی است که معتقدند هزینه ساخت بازی از کنترل خارج می شود و جای تفکر دارد.

بخوانید  نقشه Marvel's Spider-Man 2 دو برابر بیشتر از نسخه های قبلی خواهد بود

شان لایدن در حال حاضر به عنوان مشاور استراتژیک در Tencent Games کار می کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر