کاهش قیمت محصولات سری RTX 40 و سری RX 7000 به زیر قیمت مصوب

در حالی که آخرین محصولات انویدیا و AMD به MSRP یا پایین تر رسیده اند، Radeon RX 7900 XT را می توان با قیمت 780 دلار در حال حاضر خریداری کرد.

معمولا در شرایط عادی قیمت کارت های گرافیک به نرخ مصوب MSRP می رسد تحت پوشش نیست، اما در چهار سال گذشته بازار پردازنده های گرافیکی به طرز چشمگیری تغییر کرده اند. نه تنها کارت های گرافیک بسیار گرانتر از مدل های قبلی خود هستند، بلکه دسترسی به برخی از مدل ها برای کاربران نیز بسیار دشوار شده است. با این حال، وضعیت بازار در ماه های اخیر بهبود قابل توجهی داشته است. در حالی که اکنون می توانید محصولات نسل فعلی را با قیمت های تایید شده پیدا کنید.

طبیعتا بازار آمریکا با دیگر کشورها متفاوت است و این وضعیت در کشورهای دیگر دیده نمی شود. با این حال، این می تواند نشانه دیگری از بهبود در بازار GPU باشد. و امکان کاهش قیمت این محصولات در آینده وجود دارد.

به عنوان مثال کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT که با قیمت 899 دلار معرفی شد، یک ماه پیش و بلافاصله پس از عرضه به زیر 800 دلار رسید. در حال حاضر و با عرضه RTX4070 همچنین شرکت ASRock مدل سفارشی بازی Phantom با قیمت 779 دلار، 13 درصد تخفیف یا 120 دلار کمتر به فروش می رسد.

حداقل مورد نیاز برای خریداران آمریکایی محصولات GeForce RTX 40 و Radeon RX 7000 مشخص شده است که بسیاری از مدل ها زیر نرخ هستند MSRP رسیده است. پس از عرضه مدل غیر Ti کارت گرافیک GeForce RTX 4070 و قیمت Radeon RX 7900 XTX برای MSRP اکنون، یافتن حداقل یک کارت کمتر از MSRP در خطوط تولید Nvidia و AMD کار سختی نیست.

بخوانید  باربی به نقل از گیم اسپات، فیلم سال 2023 است
سری فعلی محصولات نسل بعدی AMD و Nvidia تنها از 6 کارت گرافیک تشکیل شده است و شاید RTX 4070 مهم ترین و مقرون به صرفه ترین آنها باشد که چند روز پس از خروج وی می توان آن را با قیمت مصوب خریداری کرد. البته اگر قیمت RX 7900 XTX در اسفند ماه به قیمت مصوب نرسید، شاید چنین اتفاقی نیفتد.

قیمت AMD RX 7900 XT

تحریریه مجله بازی یک گیمر