کاهش تولید PSVR2 به دنبال اعداد پیش‌سفارش ناامیدکننده

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

شخصیت بازی Horizon Call of the Mountain در کنار دکور و ربات ها

منابع آگاه ادعا می کنند که تولید و عرضه 1.5 میلیون دستگاه PSVR2 تا مارس سال آینده هدف جدید برنامه ریزی شده سونی است که رقمی بسیار کمتر از آنچه سونی قبلاً در نظر گرفته بود. البته این عدد نیز در ماه های آینده و بسته به میزان تقاضا برای این دستگاه تغییر خواهد کرد.

تحلیلگران بر این باورند که سرعت پایین جذب کاربران و گیمرها به هدست های واقعیت مجازی در مقایسه با پیش بینی سازندگان آن ها یکی از دلایل اصلی این کاهش عمومی فروش و علاقه مندی به بازار است. البته طبق برآورد موسسه آماری IDC، پس از گذراندن سال ضعیف 2022، فروش هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باید تا پایان سال 2023 با رشد 32 درصدی به 12.8 میلیون دستگاه برسد.

این بازار در حال حاضر توسط هدست های Quest از فیس بوک (Meta) با سهم بازار 85 درصدی نسبت به سایر رقبا اشغال شده است. بلومبرگ مدعی است که سونی در حال حاضر از نظر آمار فروش جزو پنج تولیدکننده برتر هدست واقعیت مجازی نیست و هدست واقعیت مجازی PSVR که اولین تلاش سونی در این بازار محسوب می‌شود، در بازار حضور نداشته است و حتی تنها 1 هدست را به فروش رسانده است. ٪ در 7 سال از راه اندازی آن برای از سرگیری فروش در این بازار.

با توجه به جزئیات منتشر شده، پیش از این سونی عرضه دو میلیون هدفون را در سه ماهه اول عرضه این هدفون پیش بینی کرده بود، اما ظاهرا به دلیل پیش خرید پایین این دستگاه، سونی تولید خود را به یک میلیون دستگاه کاهش داد. در ماه های آینده منابع بلومبرگ مدعی شده اند که سونی به شرکت های همکار تولید کننده قطعات و صفحه نمایش این دستگاه اطلاع داده است تا میزان تولید قطعات ویژه این هدست را کاهش دهند.

بخوانید  نقد انیمیشن وندل و وایلد | بازگشت کارگردان کورالین پس از ۱۳ سال!

در حالی که کمتر از یک روز تا عرضه جهانی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 توسط سونی باقی مانده است، بلومبرگ کاهش قابل توجهی در میزان تولید این دستگاه بازی مورد انتظار را اعلام کرده است.

به گفته منابع ناشناس نزدیک به بلومبرگ، سونی انتظار داشت همزمان با عرضه PSVR2، عرضه بازی بزرگ واقعیت مجازی Horizon Call of the Mountain، تاثیر زیادی در فروش و پیش فروش این هدست داشته باشد. اما قیمت 549 دلاری PSVR2، عدم پشتیبانی از بازی های خریداری شده توسط کاربران برای پلتفرم PSVR و نیاز همیشگی آن به کنسول پلی استیشن 5 که حداقل 400 دلار قیمت دارد، از دلایل اصلی واکنش سرد و کمتر از حد انتظار است. از گیمرها و علاقه مندان به فناوری واقعیت مجازی گرفته تا PSVR2.

بر اساس گزارش منتشر شده، سونی تولید هدست واقعیت مجازی PSVR2 را به دلیل پیش‌فروش کمتر از حد انتظار به نصف کاهش داده است.