افزایش قیمت کنسول ایکس باکس در ژاپن

این سیاست جدید اولین تغییر قیمت رسمی کنسول های بازی ایکس باکس در ژاپن در نسل فعلی بازی ها است، هرچند که قبلاً شاهد افزایش قیمت کنسول های ایکس باکس در سایر مناطق شرق آسیا مانند هند بوده ایم. فیل اسپنسرمدیر اجرایی برند ایکس باکس پیش از این اعلام کرده بود که قیمت کنسول های این برند در فصل خرید پایانی سال افزایش نخواهد یافت. اما با پایان دی ماه شاهد تاثیر بحران اقتصادی و افزایش هزینه های تولید سخت افزارهای بازی و قطعات الکترونیکی پیچیده بر قیمت کنسول ها هستیم.

ساعاتی پیش مایکروسافت رسما اعلام کرد که کنسول های نسل نهم ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری ایکس از 17 فوریه (28 بهمن) با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط مایکروسافت، سخنگوی شعبه ژاپنی این شرکت در مورد این افزایش قیمت می گوید: «پس از بررسی دقیق و رصد وضعیت فعلی بازار [سخت‌افزار‌های الکترونیکی] در ژاپن تصمیم گرفته ایم قیمت پیشنهادی کنسول ایکس باکس توسط خرده فروشان این کشور را افزایش دهیم. ما هنوز در حال ارزیابی و نظارت بر تاثیر قیمت گذاری بومی برای حفظ تداوم و یکپارچگی در همه مناطق و بازارها هستیم. اجرای این تغییر قیمت برای ما تصمیم بسیار دشواری بود و مطمئناً بر مشتریان ما تأثیر خواهد گذاشت، اما در ادامه به ارائه بهترین تجربه در پلتفرم‌های Xbox که مشتریان از ما انتظار داشتند، ادامه خواهیم داد. »

بر اساس این اطلاعات، این افزایش قیمت 5000 ین (معادل تقریباً 38 دلار آمریکا) خواهد بود و بنابراین قیمت فعلی Xbox Series X از 54978 ین به 59978 ین و قیمت Xbox Series S 32278 ین افزایش خواهد یافت. در 37000 ین، 978 ین افزایش خواهد یافت.

بخوانید  بزرگترین بازی های منتشر شده در مارس 2024
نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید. علاوه بر این، یک گیمر در بررسی Hi-Fi Rush امتیاز کامل 10 را داده است که می توانید آن را بخوانید.

لوگوی ایکس باکس و پرچم ژاپن در کنار هم

البته قبل و حین انتشار آمار فروش سخت افزارهای بازی ژاپنی طی چند هفته گذشته، دو کنسول نسل نهم ایکس باکس با فروش کمتر از هزار دستگاه در جایگاهی پایین تر از نقاط قوت خود قرار داشتند.رقبای ژاپنی در این منطق و اکنون we قیمت چه تاثیری بر ضریب نفوذ و آمار فروش این برند در بازار ژاپن خواهد داشت؟ از طرفی هفته گذشته شاهد عرضه غافلگیرکننده اولین بازی انحصاری ژاپنی ساخته شده توسط استودیوهای داخلی ایکس باکس به نام Hi-Fi Rush در سراسر جهان بودیم که با استقبال گرم منتقدان و همچنین فروش خوب در فروشگاه استیم مواجه شد.

مایکروسافت اعلام کرد که قیمت کنسول های نسل نهم ایکس باکس به زودی در ژاپن افزایش می یابد.