چگونه بازاریابی مجدد می تواند کسب و کار شما را نجات دهد؟


جذب مشتریان جدید همیشه راه خوبی برای نجات کسب و کار شما نیست. گاهی اوقات حفظ مشتریان فعلی کلید موفقیت شما خواهد بود!

بنابراین باید استراتژی های بازاریابی دیگری را امتحان کنید. بازاریابی حفظ این یکی از استراتژی هایی است که در این مواقع به شما کمک می کند و رشد مداوم کسب و کار شما را تضمین می کند.

در این مقاله در مورد بازاریابی حفظ، استراتژی ها و تاکتیک های آن صحبت کردیم. در نهایت سیستم خوبی را معرفی کرده ایم که می تواند در این امر به شما کمک کند.

بازاریابی حفظ به این معنی است که:

کاربران و مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و آنها را تشویق به خرید مجدد از ما و افزایش میزان خرید و بر این اساس، ارتباط ارزشمند و بلندمدت با آنها کنید.

به طور خلاصه باید گفت که هدف از این کار افزایش تعداد مشتریان نیست. بلکه هدف اصلی دستیابی به این نتایج است:

  • نرخ بازگشت مشتری را افزایش دهید و مشتریان قبلی را به چرخه خرید بازگردانید
  • نارضایتی مشتری را کاهش دهید و مشتریان فعلی را در چرخه خرید نگه دارید
  • تعداد خریدها را افزایش دهید و هر از چند گاهی مشتریان را تشویق کنید که وارد چرخه خرید شوند

همچنین می‌توانید از اتوماسیون بازاریابی برای خودکارسازی فعالیت‌های بازاریابی وفاداری خود استفاده کنید تا بازاریابی دیجیتال سریع‌تر و آسان‌تر شود.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید: نرخ حفظ مشتری چگونه محاسبه می شود؟

ابتدا باید یک مهلت در نظر بگیرید (3 ماه، 6 ماه یا …). سپس در پایان بازه زمانی، تعداد مشتریان جدید خود را از تعداد کل مشتریان خود کم کنید. این شکل کسر است. در مخرج کسری، تعداد کل مشتریان خود را در ابتدای دوره قرار دهید. عدد به دست آمده میزان حفظ مشتریان شما را نشان می دهد.

بخوانید  باندل جدید PS5 با دو باندل احتمالا به زودی از راه خواهد رسید

اگر استراتژی ها را به درستی اجرا کنید و به توصیه های او توجه کنید، مطمئن باشید نتایج بهتری از این ها خواهید گرفت.

بیایید ببینیم از چه کانال هایی می توانیم برای بازاریابی برگشتی استفاده کنیم.

برخی از مفیدترین ابزارهای خدمات بازاریابی حفظ عبارتند از:

اعلان فشار

یکی از بهترین ابزارهایی که می توانید برای بازگرداندن مخاطبان به سایت خود و تشویق آنها به خرید مجدد استفاده کنید، اعلان های فشاری است. فقط باید مراقب باشید که با ارسال اعلان های فشار زیاد مزاحم آنها نشوید.

تصویر زیر نمونه ای از کاور اعلان ارسال شده در روز پدر است:

تبلیغات ایمیلی

بازاریابی ایمیلی بدون شک یکی از بهترین راه ها برای ایجاد و حفظ ارتباط با مخاطبان و مشتریان در بازاریابی برگشتی است.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ به مشتریان نشان می دهد که آنها را فراموش نکرده اید. این امر ایمیل را به یکی از مهمترین ابزارها تبدیل می کند. در زیر می توانید بخشی از ایمیل خبرنامه نجوا را مشاهده کنید:

پیامک ارسال کنید

ارسال پیامک یکی از موثرترین و پربازدیدترین روش هاست. بنابراین می‌توانید پیام‌های کوتاه، جذاب و کاربردی را در قالب پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید. البته به یاد داشته باشید که پیام شما باید جذاب و متفاوت باشد تا مخاطب بتواند به خوبی پاسخ دهد.

به عنوان مثال، می توانید بر اساس خریدهای قبلی مشتریان، پیشنهادات جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهید. به نمونه پیامک زیر توجه کنید:

شما در مورد 3 کانال بازاریابی بازگشتی که بیشترین استفاده را دارند یاد گرفته اید. اکنون می خواهیم به سراغ استراتژی ها برویم.

بخوانید  پاسخ امروز وردل (#587) - 27 ژانویه 2023

برای اینکه بتوانید تمام مشتریان خود را در کسب و کار خود حفظ کنید، باید استراتژی های مختلفی را اجرا کنید. در ادامه به 5 استراتژی مهم می پردازیم.

1- یک فرآیند نصب جامد را اجرا کنید

مشتریان شما همیشه تجربه اولین جلسه شما را به خاطر خواهند داشت. این برخورد تأثیر زیادی بر تعاملات بعدی آنها خواهد گذاشت.

به این فکر کنید که مشتریان در مراحل اولیه به چه اطلاعات یا ابزارهایی نیاز دارند. همه آنها را آماده کنید؛ قبل از اینکه از شما بپرسند علاوه بر این، با کمک اتوماسیون بازاریابی، می‌توانید یک فرآیند نصب حرفه‌ای را اجرا کنید.

2- به مشتریان خود آموزش دهید

آموزش و ارائه محتوای مفید و کاربردی به مشتریان یک سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می شود. زیرا این 2 مزیت خواهد داشت:

  • مشتریان شما مشکلات خود را به صورت خودجوش حل می کنند. بنابراین تعداد تماس ها و پیام های پشتیبانی کاهش می یابد.
  • وقتی مردم چیزی از شما یاد می گیرند، دید مثبت تری نسبت به شما دارند. بنابراین، رضایت آنها از شرکت افزایش می یابد.

3- پیشنهادات و تخفیف های ویژه ارائه دهید

ارائه پیشنهادات و تخفیف های ویژه تقریبا در اکثر مشاغل (به ویژه فروشگاه های آنلاین) باعث افزایش خرید مشتریان می شود. سپس از این فرصت طلایی برای افزایش فروش خود به مشتریان فعلی خود استفاده کنید.

4- ارائه خدمات ویژه و شخصی

مردم همیشه از شما می خواهند که در عین احترام با آنها رفتار خاصی داشته باشید. بنابراین یک باشگاه مشتریان ویژه ایجاد کنید و به آنها خدمات VIP ارائه دهید.

بخوانید  بازیگران اصلی سریال Game of Thrones معرفی شدند

هرچه پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده‌تری برای رفع نیازهای مشتریان خود ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را به بازگشت یا خریدهای تکراری ترغیب کنید.

5- برنامه های وفاداری ایجاد کنید

امروزه حفظ مشتریان دشوار است و عوامل مختلف بسیاری را وادار به روی آوردن به سایر برندها یا رقبا می کند. بنابراین سعی کنید از برنامه های وفاداری مختلف مانند گیمیفیکیشن استفاده کنید تا بهترین تجربه خرید را برای مشتریان ایجاد کنید.

نجوا در خدمات مختلف بازاریابی حفظ و نگهداری مانند سرویس اطلاع رسانی فشاری، ارسال ایمیل کمپین، بازاریابی پیامکی و اتوماسیون با شما می ایستد.

کافی است در پنل نجوا ثبت نام کنید تا از خدمات مختلف بازاریابی وفاداری آن بهره مند شوید. علاوه بر این، این پنل ویژگی های ویژه و پیشرفته ای را در اختیار شما قرار می دهد که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بازاریابی بازگشتی را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

برخی از این ویژگی ها شامل گروه بندی پیشرفته کاربران، ارسال خودکار پیام، هزینه مقرون به صرفه، مشاوره بازاریابی، ادغام با سرویس پوش نوتیفیکیشن و سهولت کار با آن است.

پس هر چه سریعتر برای بازگرداندن مشتریان خود با کمک سرویس نجوا اقدام کنید!

این مقاله فقط برای اهداف تبلیغاتی است و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر