معرفی بهترین ساختمان های هوشمند دنیا

برج خلیفه یک آسمان خراش است که در دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. دبی در تلاش است تا این برج را با امکانات فراوان هوشمند کند. امارات متحده عربی رتبه 65 از 100 را در ساختمان های هوشمند Honeywell دارد. این امتیاز نشان دهنده ایمنی، دوام و کارایی ساختمان است که با کمک هانیول رتبه بندی شده است. امروزه برج خلیفه یکی از پایدارترین و هوشمندترین ساختمان های جهان است. از زمان راه اندازی سیستم هوشمند در برج خلیفه، مدیران تأسیسات کل ساعات تعمیر و نگهداری را 40 ساعت کاهش داده اند.

3- برج پایتخت، سنگاپور

از سوی دیگر، ساختمان‌های هوشمند می‌توانند از طیف وسیعی از فناوری‌های موجود استفاده کنند و می‌توانند به گونه‌ای طراحی و مقاوم‌سازی شوند که در آینده امکان ادغام پیشرفت‌ها در فناوری‌های موجود و ایجاد فناوری‌های جدید وجود داشته باشد.

یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در طول عمر هوشمند ساختن ساختمان ها بوده است. امروزه تحقق ساختمان های هوشمند تغییرات مثبتی را در سبک زندگی و کیفیت زندگی افراد به وجود آورده است که از جمله آنها می توان به ارتقای کیفیت زندگی اشاره کرد.

وجود پنجره های دوجداره در برج پایتخت باعث کاهش نفوذ گرما می شود که در نهایت مصرف انرژی را به حداقل می رساند. در برج پایتخت برای صرفه جویی در مصرف آب از قوانین تراکم واحد انتقال هوا استفاده می کنند. کنترل CO2 و CO در برج پایتخت توسط دستگاه هایی انجام می شود که کیفیت هوای مطلوب را در سراسر ساختمان تضمین می کند. برج پایتخت 68000 فوت مربع مساحت دارد. این برج دارای تعدادی امکانات رفاهی می باشد. امکانات عبارتند از مرکز تناسب اندام، استخر شنا، رستوران، لابی با چشم انداز پانوراما، و مراقبت از کودکان.

بخوانید  بررسی فلش - در ابتدا سرگرم کننده سریع است، اما بخار تمام می شود

4- مرکز انرژی دوک، شارلوت، CN

1- برج کریستال لندن

برج خلیفه دبی

۲- برج خلیفه، دبی

امروزه وجود اینترنت بسیار پیشرفته است و در همه چیز نفوذ کرده است. طوری که امروزه خیلی چیزها اینترنت دارند و از آن استفاده می کنند. اینترنت اشیا نه تنها دستگاه ها را هوشمندتر می کند، بلکه ساختمان ها را نیز هوشمندتر می کند.

گزارش پایان اطلاعیه

در بخش‌های زیر، 5 مورد از بهترین ساختمان‌های هوشمند را برای شما آورده‌ایم که الهام‌بخش هر مدیری برای هر دفتر است:

  1. کریستال، لندن
  2. برج خلیفه، دبی
  3. برج پایتخت، سنگاپور
  4. مرکز انرژی دوک، شارلوت، کارولینای شمالی
  5. دفتر مرکزی شورای هیندمارش شایر، استرالیا

دوک انرژی سنتر یک برج 54 طبقه است که در شارلوت، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این برج متعلق به ولز فارگو، مالک دوک انرژی است. بالاترین گواهینامه سبز پلاتینیوم LEED جهان به برج انرژی مرکز دوک تعلق دارد. مرکز انرژی دوک هر سال تقریباً 10 میلیون گالن آب برداشت شده استفاده می کند. از جمله آب های زیرزمینی، میعانات تهویه مطبوع و آب باران، تقریباً 802 درصد آب برای خنک کردن مرکز انرژی دوک و 100 درصد برای آبیاری ساختمان استفاده می شود. این برج دارای یک باغ پانوراما روی پشت بام است که هدف آن کاهش چرخه طوفان و استفاده از گیاهان برای جذب گرمای اضافی است.

5- مرکز تجاری شورای شهرستان هندمارشاسترالیا

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

برج کپیتال یک ساختمان 52 طبقه در سنگاپور است. برج پایتخت برنده جایزه Green Mark Platinum برای طراحی و ساخت و ساز کارآمد انرژی و آب شد. در داخل این ساختمان دارای یک سیستم بهره وری هوشمند از جمله سیستم چرخ بازیابی انرژی در واحد تهویه مطبوع است که برای حفظ کارایی کولرها هوای تازه را بازیابی می کند. در قسمت های مختلف این برج حسگرهایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد. این سنسورها در لابی آسانسور و سرویس های بهداشتی قرار دارند.

بخوانید  Ubisoft Delays Skull And Bones And An Upcoming "Large" Game

برج کریستال یکی از پایدارترین ساختمان های جهان در لندن است که توسط زیمنس طراحی شده است. برج کریستال 100% برقی است. بر روی سقف برج کریستال پنل های خورشیدی وجود دارد که یکی از وظایف آنها تولید حدود 20 درصد انرژی مصرفی این برج است. یکی دیگر از وظایف این پنل های خورشیدی کنترل مصرف انرژی است که در نتیجه انتشار کربن 70 درصد کمتر از ساختمان های اداری مشابه در انگلستان است. در داخل برج کریستالی دیواری پوشیده از گیاهان سبز وجود دارد که پذیرای مهمانان برج است. برج کریستال بیشتر آب خود را بازیافت می کند و از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب خود استفاده می کند. سیستم مدیریت انرژی ساختمان تمام سیستم های الکتریکی و مکانیکی یک ساختمان از جمله سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه، روشنایی و سیستم های آب گرم خورشیدی را کنترل می کند.

قبل از اینکه به توضیح بهترین ساختمان های هوشمند بپردازیم ابتدا به تعریف ساختمان هوشمند می پردازیم و کمی با این ساختمان ها آشنا می شویم سپس به سراغ سایر مطالب این مقاله می رویم.

ساختمان هوشمند چیست؟

مقر شورای هیندمارش شایر در منطقه ای قرار دارد که در معرض گرمای شدید قرار دارد.

ساختمان هوشمند ساختمانی است که با بهره گیری از فناوری ها، امکان استفاده اقتصادی و بهینه از منابع را فراهم کند. هدف از ایجاد ساختمان های هوشمند نیز ایجاد آرامش، آسایش، امنیت و ایمنی برای ساکنان این ساختمان ها است.

ساختمان‌های هوشمند از حسگرهای اینترنت اشیا و اتوماسیون ساختمان برای کنترل همه چیز، از جمله روشنایی، مصرف انرژی، عملکردهای رو به رو کاربر (مسیریابی و برنامه‌ریزی اتاق کنفرانس) و غیره استفاده می‌کنند.

بخوانید  تمایل هیدئو کوجیما به ساخت فیلم و موسیقی

ساختمان های هوشمند جهان

فرآیند آسان‌تر کردن زندگی مردم با ایجاد ساختمان‌های هوشمند با اتوماسیون خانه‌ها با ماشین‌آلات آغاز شد، بنابراین ماشین‌ها جایگزین نیروی انسانی در خانه شدند و این جایگزینی به افراد اجازه می‌دهد زمان آزاد بیشتری داشته باشند و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهند و زمان بیشتری را با خانواده. در واقع به طور کلی می توان گفت که آنها زندگی را بسیار دوست دارند.

بهترین ساختمان های هوشمند

معماران این بنا با ساختن این ساختمان در چنین دمای بالایی کاری به نفع خود انجام دادند. معماران این ساختمان دیگ بخارهای زیرزمینی و سیستم تهویه مطبوع را برای تهویه مطبوع قسمت زیرزمینی ساخته و راه اندازی کردند. زمین به طور طبیعی هوا را خنک و گرم می کند و سپس آن را در ساختمان پخش می کند. سیستم های دیگری مانند سیستم های روشنایی LED، پنل های خورشیدی پشت بام و دیوارهای سبز عمودی در این ساختمان وجود دارد. هر کدام وظایفی دارند. وظایف آنها به ترتیب کاهش مصرف انرژی و نگهداری، برداشت انرژی از خورشید و بهبود کیفیت هوا است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر