فیلم و سریال بهمن 1402 از منطقه مورد علاقه فقرا

در این مطلب تعدادی از برجسته ترین فیلم ها و سریال هایی را که در اسفند ماه سال 1402 هجری شمسی از راه می رسند و می توانید در همان روز تماشا کنید را معرفی می کنیم.

کیفیت خوب دو تا از مهم ترین فیلم های سال این ماه رسید تا بقیه فیلم های خوب اسکار 2024 هم موجود باشد، علاوه بر فیلم ها، سریال های جذابی هم داریم که در ادامه به شما معرفی می کنم. مثل هر ماه بگم که کاری به فیلم های اکران شده و تاریخ اکرانشون ندارم، فقط فیلم هایی رو میگم که تا الان تاریخ اکرانشون تایید شده.

برای حمایت از کانال فیلمازی این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

فیلم های مارس:

فیلم مادر و فرزند در منطقه مورد علاقه

فیلم منطقه مورد علاقه

منطقه مورد علاقه فیلم

تاریخ پخش: 1 مارس

میخواستم بگم مارس از 8 برای ما شروع میشه (الان ماه بعد توضیح میدم چرا) اما فهمیدم اینطور نیست! مال ما مثل ماگل ها از روز اول شروع می شود. «منطقه مورد علاقه» یکی از فیلم‌های مهم سال ۲۰۲۳ بود که برنده جایزه بزرگ و جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم در جشنواره کن شد و همچنین در ۵ رشته نامزد دریافت جایزه در اسکار شد. مثل بهترین فیلم و بهترین کارگردان. داستان در مورد افسر نازی است که عاشق همسر فرمانده آشویتس می شود. داستان 3 راوی دارد: یک افسر نازی، یک فرمانده نازی و یک شخصیت یهودی. جالب است بدانید که این فیلم در سال ۲۰۲۱ و در آشویتس فیلمبرداری شده است. در کل منتقدان این فیلم را خیلی دوست داشتند. در Rotten Tomatoes، آنها 93% امتیاز رضایت را کسب کردند و در Metacritic میانگین امتیاز 91 را به آن دادند. به همین دلیل به نظر می رسد که ما با یک فیلم بسیار جذاب روبرو هستیم. از طرفی ساندرا هولر در این فیلم بازی می کند. بازیگری که چندی پیش فیلم Anatomy of a Fall را تماشا کردیم.


اما استون و رامی یوسف در پارک برای فیلم Poor Things

فیلم ضعیف

فیلم Poor Things

تاریخ پخش: 8 مارس

من می دانم که شما نمی توانید آن را باور کنید، و من هم در ابتدا نمی توانستم آن را باور کنم. چرا؟ با توجه به کیفیت بالای فیلم بشارجان هشتم همین ماه اکران می شود. حالا چه چیزی ما را در مورد این فیلم سنگ اندازی می کند؟ Dogtooth، The Lobster و The Favourite را دیده اید؟ کارگردان آنها یورگوس لانتیموس این فیلم را کارگردانی کرده است. از سوی دیگر بازیگرانی چون اما استون، مارک روفالو و ویلم دفو نیز در آن بازی می کنند. ترکیب این آدم ها به قدری قوی است که بدون اینکه داستان و ژانر آن را بدانیم، می نشینیم و فیلم را تماشا می کنیم. اما حالا برای علاقه مندان به داستان باید بگویم که داستان حول محور زن جوانی به نام بلا باکستر است که در شهر لندن در دوران ویکتوریا زندگی می کند. این زن جوان برای استراحت از زندگی خود را می کشد. اما دانشمندی به نام دکتر گودوین باکستر تسلیم نمی شود و تصمیم می گیرد او را به زندگی بازگرداند. پس از بازگشت بلا به زندگی، او به شدت خواهان چیزهای جدید و تجربیات جدید است. به همین دلیل با یک وکیل فاسد فرار می کند تا از قاره ای به قاره دیگر برود.


آدام سندلر در مرد فضایی

فیلم فضانورد

بخوانید  منتظر سریال جان اسنو از دنیای بازی تاج و تخت نباشید

فیلم مرد فضایی

تاریخ پخش: 11 مارس

تا همین چند سال پیش همه چهره آدام سندلر را می دیدند و فکر می کردند در حال تماشای یک کمدی هستند. اما اوضاع دیگر اینگونه نیست. او با فیلم سنگهای تراش نخورده خود را به خوبی نشان داد. حالا فیلم فضانورد که در 11 مارس از نتفلیکس اکران می شود، آدام سندلر در کنار کری مولیگان بازی می کند. داستان این فیلم که متعلق به ژانر علمی تخیلی، ماجرایی و البته درام است، زمانی را نشان می دهد که یک فضانورد برای جمع آوری غبار مرموز باستانی به منظومه شمسی اعزام می شود. اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شود زندگی شخصی‌اش روی زمین از بین رفته و از هم پاشیده شده است. به همین دلیل است که او ناامیدانه به سمت تنها صدایی می رود که می تواند به او کمک کند تا قطعات را بردارد و دوباره آنها را کنار هم قرار دهد. اما برخلاف تصور همه ما، این صدای کمک، صدای انسان نیست!


میلی بابی براون یک شمشیر در دختر نگه می دارد

فیلم ویرجین

فیلم دختر

تاریخ پخش: 18 مارس

Maiden، که میلی بابی براون به عنوان بازیگر اصلی آن بازی می کند و در 18 مارس پخش می شود، یکی از آن فیلم های معمولی نتفلیکس است که ژانر تاریک و فانتزی دارد و احتمالا فقط برای سرگرمی است. می توانید در عید تماشا کنید. شهره آغداشلو نیز در این فیلم بازی می کند. البته معلوم نیست چه نقشی دارد. در این فیلم فانتزی جدید، زن جوانی به نام پرنسس الودی معتقد است که باید با یک شاهزاده ایده آل و ایده آل ازدواج کند. اما ناگهان وقتی متوجه می شود که اصلا خبری از پرنسس شدن نیست، به چاله و دردسر می افتد. بلکه باید برای دلجویی از اژدهای تشنه به خون قربانی شود. حالا این شاهزاده خانم باید تمام تلاشش را بکند و آنقدر زنده بماند تا بالاخره کسی او را نجات دهد…


سری مارس:

شخصیت جو در مجموعه صورت فلکی در فضا

سری صورت فلکی

بخوانید  امسال تخفیف های PS5 SSD چندان رایج نیست، اما این معامله آمازون ارزش دیدن را دارد

سری صورت فلکی

تاریخ پخش: مارس 2

درست است که اسفند برای فیلم ها از 8 اسفند شروع می شود، اما برای سریال ها از 2 اسفند با سریال علمی تخیلی و ترسناک صورت فلکی شروع می شود. این سریال محصول اپل تی وی پلاس است. از آنجایی که این سرویس پخش سریال های جذاب و خنده دار کم ندارد، می توان امیدوار بود. حالا داستان این سریال جدید چیست؟ داستان درباره زن جوانی به نام جو است که پس از یک فاجعه در فضا به زمین بازمی گردد. اما او متوجه می شود که بخش هایی از زندگی اش گم شده است. به همین دلیل تصمیم گرفت تا به ته این ماجرا برود و حقیقت را بیابد. حقیقت رازهای پنهان سفر فضایی او. علاوه بر این، او باید چیزهایی را که از دست داده به زندگی خود بازگرداند. این سریال قرار است 8 قسمت باشد و معلوم نیست مینی سریال است یا قرار است فصل های دیگری هم داشته باشد.


Aang در سریال نتفلیکس آواتار: آخرین هواساز

Avatar Series: Final Gains

آواتار: سری آخرین ایربندر

تاریخ پخش: 3 مارس

در اینجا علاوه بر سریال، انیمیشن نیز نقش بسیار مهمی دارد زیرا این سریال نیز به آنها اختصاص دارد. چرا میگم انیمه؟ زیرا سریال Avatar: The Last Airbender در درجه اول برای کسانی در نظر گرفته شده است که سریال های انیمیشن آن را تماشا کرده اند! البته اگر ندیده اید، ایرادی ندارد. برای آن‌هایی که نمی‌دانند داستان چیست، باید بگویم که داستان در دنیای جنگ‌زده آسیایی اتفاق می‌افتد که برخی از افراد می‌توانند یکی از چهار عنصر کلاسیک را کنترل کنند: آب، خاک، آتش و هوا. ما یک شخصیت به نام Aang در داستان داریم که آواتار است. معنی آن چیست؟ یعنی او تنها کسی است که می تواند همه عناصر را کنترل کند و سرنوشت برای او نوشته است که صلح و آرامش را از دستان ملت آتش به جهان خواهد آورد. حالا کاتارا و سوکا در این مسیر با او هستند و آنگ تصمیم می گیرد این عناصر را کنترل کند. این زمانی است که او توسط شاهزاده ملت آتش تبعیدی، زوکو تحت تعقیب قرار می گیرد. زوکو سعی می کند با گرفتن آواتار افتخار خود را بازگرداند.


تئو جیمز به همراه خدمتکارش در سریال جنتلمن

سریال آقایان

بخوانید  تلاش Epic برای افزودن شخصیت های نینتندو به Fortnite شکست خورد

سریال آقایان

تاریخ پخش: 17 مارس

نمی دانم فیلم گای ریچی به همین نام یعنی آقایان را در سال 2019 دیده اید یا نه… اما این یک سری اسپین آف از همان فیلم است که در 17 مارس پخش خواهد شد و همچنین پخش خواهد شد. پخش در نتفلیکس (مانند قبل) و توسط خود گای ریچی ساخته شده است. نسخه سینمایی بازیگران بسیار خوبی داشت و امتیاز بسیار خوبی هم گرفت، اما واقعا نمی توان به نسخه سریال آنقدر امیدوار بود، اما خب… حدس می زنم نباید زود تصمیم بگیریم و قضاوت کنیم. این سریال اکشن کمدی جنایی داستان ادی هالستد را دنبال می کند که ثروت زیادی را از پدرش به ارث برده است. اما او به زودی متوجه می شود که این املاک در راس یک امپراتوری مواد مخدر قرار دارند که متعلق به شخصی افسانه ای به نام میکی پیرسون است. حال سوال این است که آیا این سرباز قدرتمند شجاعت آن را دارد که بر هنرهای تاریک دنیای زیرین جنایتکار بریتانیا مسلط شود و کنترل کل عملیات را در دست بگیرد؟


کیت وینسلت در مجموعه سیستم

سری رژیم غذایی

سری سیستم

تاریخ پخش: 17 مارس

در همان روز، سال‌ها بعد، کیت وینسلت را داریم که به دنیای تلویزیون بازمی‌گردد. این هم با یک مینی سریال سیاسی و دراماتیک. این مینی سریال 6 قسمتی یک سال را در قصر یک رژیم استبدادی در حال فروپاشی به تصویر می کشد. مشاور النا ورنهام پس از ماندن طولانی مدت در قصر و بیرون نیامدن به شدت پارانوئید و بی ثبات می شود. در چنین شرایطی چه اتفاقی می افتد؟ او به سرباز بی ثبات دیگری به نام هربرت زوبک روی می آورد که به طرز عجیبی دوست صمیمی صدراعظم می شود. با گذشت زمان، نفوذ زوبیک بر صدرا عظیم بیشتر می شود و سپس وقتی النا سعی می کند قدرت خود را گسترش دهد، متوجه می شود که قرار نبوده چیزی اتفاق بیفتد! کم کم کاخ و وطنش را از دست می دهد. برخلاف سری های قبلی، واقعاً می توان به این سریال امیدوار بود و برای تماشای آن لحظه شماری کرد.

قبل از خداحافظی، این را هم بگویم که اولین قسمت سریال The Walking Dead: The Ones Who Live در تاریخ 6 مارس و فصل سوم سریال The Cleaning Lady در 15 مارس پخش خواهد شد. اگر از طرفداران این دو سریال هستید حتما آن را از دست ندهید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر