فاصله بین فروش Xbox Series X/S و PlayStation 5 مشخص شده است


برآورد موسسه تحقیقاتی آمپر نشان می دهد که فروش کنسول نسل نهم مایکروسافت در سال 2023 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

مدت زیادی از انتشار آخرین آمار رسمی فروش کنسول های ایکس باکس می گذرد و مایکروسافت این آمار را از ایکس باکس وان به کنسول های نسل نهم به صورت عمومی در دسترس قرار نداده است. با این حال، تخمین موسسه تحقیقاتی Ampere نشان می دهد که فروش کنسول ایکس باکس در سال 2023 تا 15 درصد (حدود 6.7 میلیون واحد) کاهش یافته است.

Ampere Analysis تخمین می زند که فروش کنسول پلی استیشن 5 تقریباً سه برابر سری Xbox با افزایش تقریباً 65 درصدی است. سونی اخیرا تایید کرده است که کنسول نسل نهمش تا به امروز بیش از 50 میلیون دستگاه فروخته است. فروش کنسول نینتندو سوییچ نیز با کاهش 18 درصدی به 16.4 میلیون دستگاه رسید.

شاید کاهش فروش کنسول ایکس باکس بر اساس این اعداد چندان خوشایند به نظر نرسد، اما همانطور که در گزارش ها اشاره شده است، سال سری ایکس باکس است و نباید فراموش کنیم که فروش سخت افزار جزء استراتژی های مایکروسافت نیست. یکی از تحلیلگران گفت: سونی برای فروش سخت افزار بسیار مهم است، اما خدمات اشتراک برای مایکروسافت اهمیت بیشتری دارد.

با نگاهی به ترازو VGChartz، می توانید ببینید که Xbox Series X | Xbox Series S در مجموع نزدیک به 25 میلیون دستگاه فروخته است و این رقم نیمی از فروش کلی پلی استیشن 5 را نشان می دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  بررسی بازی Cult of the Lamb