عربستان سعودی اکنون نزدیک به 10 درصد سهام EA را در اختیار دارد

این توافقات بحث برانگیز بوده است، زیرا موضع دولت عربستان سعودی در قبال حقوق بشر اغلب مورد انتقاد قرار گرفته و محمد بن سلمان ولیعهد نیز متهم شده است. دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار آمریکایی را صادر کرد در سال 2018

این نشان دهنده افزایش 55٪ در سرمایه گذاری PIF یا تقریباً 9٪ در مالکیت EA است. عربستان سعودی در چند سال گذشته میلیاردها دلار را به شرکت های قمار مختلف سرازیر کرده است زیرا این کشور قصد دارد کمتر به ذخایر نفت خود به عنوان موتور اقتصادی وابسته شود.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

در مورد EA، درآمد کل سال با 6٪ افزایش به 7.4 میلیارد دلار رسیده است گزارش درآمد سه ماهه چهارم و کل سال 2022 که در این ماه منتشر شد، تا حدی به لطف ثبت عملکرد خدمات زنده و افزایش تعامل بازی‌هایی مانند Apex Legends و FIFA 23. برای سال مالی منتهی به 31 مارس 2024، EA انتظار دارد بین 7.3 تا 7.7 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. درآمد

صندوق سرمایه گذاری مستقل، از طریق بخش Savvy Games Group، اکنون بزرگترین سرمایه گذار خارجی نینتندو با سرمایه گذاری 8.26 درصدی در غول بازی است. او اخیراً با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، سهام خود را در گروه Embracer افزایش داد و سهام بیشتری در EA، Activision-Blizzard و Take-Two Interactive به دست آورد.

عربستان سعودی سهام بیشتری در Electronic Arts خرید و سهم خود را در این شرکت افزایش داد. طبق یک پرونده جدید منتشر شده در این هفته برای سه ماه منتهی به 31 مارس 2023 (از طریق به دنبال آلفاصندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سرمایه گذاری خود در EA را از 16.01 میلیون سهم به 24.81 میلیون در این مدت افزایش داد.

بخوانید  فروش The Ascent از یک میلیون نسخه فراتر رفته است