طراحی احتمالی کارت گرافیک RTX 4070 در رندرهای جدید

رندرهای سه بعدی کارت گرافیک RTX 4070 Founders Edition

گفته می‌شود این رندرها ۹۹ درصد دقیق بوده و کاملا شبیه به تصاویر فاش شده از این کارت طراحی شدند. بااین‌حال هنوز قطعی نشده که آیا انویدیا اصلاً برنامه‌ای برای RTX 4070 Founders Edition دارد یا خیر. این شرکت تنها برای تولید کارت گرافیک RTX 4080 12GB صرفاً از شرکای تجاری خود دعوت به عمل آورده بود که همان‌طور که در جریان هستید، درنهایت تولید آن لغو شد. اما سابقه نشان می‌دهد که انویدیا برای مدل‌های کلاس X700 و X600 نیز مدل رفرنس را در نظر می‌گیرد.

مدل Founders Edition کارت گرافیک RTX 4070 براساس این تصاویر از همان طراحی دو فن آشنا برخوردار است که دو فن آکسیال خنک‌کننده آن را در دو طرف مخالف بدنه‌ی کارت جا می‌دهد. این طراحی قبلاً در کارت گرافیک RTX 3070 Ti با پردازنده گرافیکی GA104 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما کارت گرافیک RTX 3070 با نسخه cut-down این GPU به این شکل نبود. این می‌تواند به‌معنی نیاز به یک سیستم خنک‌کننده مؤثرتر برای RTX 4070 باشد؛ در غیر این صورت انویدیا تصمیم گرفته تا صرفاً این روند را برای همه‌ی کارت‌های گرافیک سری Founders خود تکرار کند.

مثل سایر مدل‌های سری RTX 40، این کارت هم از فن‌های بزرگتری برخوردار است که حالا کل عرض بدنه‌ی آن را اشغال کرده است. براساس توضیحات مهندس فرایند انتقال حرارت انویدیا، انتخاب فن کارت گرافیک RTX 4090 یک فرایند طولانی بوده و این شرکت طرح‌های زیادی را تا رسیدن به این نقطه بررسی کرده است. اما در هر حال هدف استفاده از فن‌های بزرگتر بوده تا صدای کمتری تولید شده و جریان هوای بهتری ایجاد شود.

بخوانید  نتایج بنچمارک کارت گرافیک RTX 4060 Ti فاش شد. تا 15 درصد سریعتر از RTX 3060 Ti

طراحی فن های RTX 4070 Founders Edition

رندر گرافیکی RTX 4070 Founders Edition

منابع MLID اظهار داشتند که انویدیا احتمالاً علاوه‌بر تغییر نام کارت گرافیک RTX 4080 12GB، برخی مشخصات فنی آن را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد اما احتمالاً این تغییر چندان بزرگ نخواهد بود. بنابراین برخی عقیده دارند که این کارت درنهایت تحت عنوان 4070Ti به بازار عرضه می‌شود و کارت گرافیک 4070 از نسخه cut-down پردازنده گرافیکی آن بهره‌مند خواهد شد.



منبع

طراحی کارت گرافیک RTX 4070 Founders Edition

Moore’s Law is Dead در یوتیوب رندرهای سه‌بعدی جدیدی را براساس تصاویر واقعی فاش شده از طراحی رفرنس کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 منتشر کرده که احتمالاً ظاهر نهایی کارت گرافیک پرماجرای تیم سبز را نشان می‌دهد. متأسفانه تصاویر واقعی مربوط‌به این رندرها در اختیار مخاطبان قرار نگرفته تا منبع افشای اطلاعات آن حفظ شود. اما به هر حال می‌توان دید خوبی نسبت به پیشنهاد میان‌رده انویدیا از نسل جدید را به‌دست آورد.

رندرهای سه بُعدی کارت گرافیک GeForce RTX 4070 که گفته می‌شود براساس تصاویر فاش شده از ظاهر واقعی این کارت طراحی شدند، در یوتیوب منتشر شده است.