انتشار تصاویر خنک کننده بسیار بزرگ و چهار اسلاته کارت گرافیک ۹۰۰ واتی انویدیا

افشاگر این اطلاعات مدعی شده که این طراحی مربوط‌به GPU بزرگ انویدیا با توان مصرفی ۹۰۰ وات بوده است. البته که این مقدار به حداکثر توان مصرفی این کارت مربوط شده و TDP پیشفرض آن به مراتب کمتر از آن است. منبع این تصاویر گفته که موارد دیگری هم در اختیار دارد که فعلاً اقدام به انتشار آن نکرده است. باتوجه به تعداد فریم‌های X شکلی که در این تصاویر به چشم می‌خورد، می‌توان گفت که آن‌ها به احتمال زیاد ساختگی نیستند و ظاهراً خنک‌کننده‌های چهار اسلاته‌ای هستند که قرار بوده استفاده شوند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که کولر ۹۰۰ واتی انویدیا هیت سینک متفاوتی هم داشته است. ظاهرا فین‌های هیت سینک زاویه دار نیستند و به‌صورت عمود در جای خود قرار گرفتند که موازی PCB کارت می‌شود. ضمن اینکه پلیت سرد در کناره‌های کارت قرار گرفته تا احتمالا PCB با یک چرخش ۹۰ درجه‌ای در بدنه‌ی آن قرار بگیرد. در غیر این صورت این قسمت هم برای خنک کردن با هدف متفاوتی در اینجا قرار گرفته که نمی‌توان به‌طور قطعی درباره آن نظر داد.

تصاویری که به نظر می‌رسد به یک خنک‌کننده چهار اسلاته و بسیار بزرگ کارت گرافیک ۹۰۰ واتی GeForce RTX 40 تعلق دارند، در اینترنت فاش شده است.

گرچه بعید به نظر می‌رسد اما شاید خوب بود که انویدیا درباره چیزی که در این تصاویر مشاهده می‌کنیم توضیحاتی را ارائه می‌کرد. با اینکه طراحی این خنک‌کننده جالب به نظر می‌رسد، معلوم نیست چه تعدادی از کاربران می‌توانستند چنین خنک‌کننده غول پیکری را در کیس خود جا دهند.

بخوانید  7 شخصیت قدرت رنجرز جیسون دیوید فرانک، رتبه بندی شده



منبع

هیت سینک کارت گرافیک 900 واتی RTX 40

براساس گزارشی که در وبسایت Chiphell منتشر شده، خنک‌کننده‌ی چهار اسلاته و بزرگی که در تصاویر جدید فاش شده دیده می‌شوند، احتمالاً متعلق به کارت گرافیک ۹۰۰ واتی سری RTX 40 بودند که بارها در شایعات مطرح شده بود. اما با لغو عرضه‌ی مدل TITAN سری Ada که اخیراً گزارش آن منتشر شده بود، شاید برای بسیاری از علاقه‌مندان سؤال بود که ابعاد بدنه خنک‌کننده این کارت می‌توانست چقدر بزرگ باشد. حالا این احتمال وجود دارد که پاسخ این سؤال را گرفته باشیم.

فریم کولرهای بزرگ کارت گرافیک 900 واتی RTX 40