شهاب سنگ چیست؟ چگونه اتفاق می افتد، انواع و هر آنچه که باید بدانید

از آنجایی که شهاب سنگ ها قطعات باستانی هستند منظومه شمسی و اجرام آسمانی، دانشمندان تحقیقات زیادی روی آنها انجام می دهند تا اطلاعاتی در مورد تاریخچه همسایگی کیهانی ما به دست آورند. مطالعه شهاب‌سنگ‌ها به ما کمک کرد تا از سرنوشت منظومه شمسی، نحوه تشکیل سیارات و سیارک‌ها و چگونگی تأثیر شهاب‌سنگ‌های بزرگ تاریخ بر سیاره زمین مطلع شویم. تاریخ زندگی بشر و دیگر موجودات روی زمین را بشناسید و درک کنید.

شهاب سنگ ها چگونه تشکیل می شوند؟!

می دانید که علاوه بر سیارات، ستارگان و دیگر اجرام در منظومه شمسی، گرد و غبار، زباله ها و سنگ های زیادی در منظومه شمسی معلق هستند. این اجرام معمولاً از سطح سیارک ها جدا می شوند یا توسط دم دنباله دارها رها می شوند. هنگامی که جسمی از این اجرام آسمانی و معلق از بیرون وارد جو می شود و با جو زمین برخورد می کند، عوامل زیادی مانند اصطکاک، فشار و فعل و انفعالات شیمیایی با گازها باعث گرم شدن و سوختن آن می شود. شهاب سنگ یک کره جامد از همان غبار است که پس از برخورد با جو برای رسیدن به سطح سیاره و سوختن، نجات یافته و زنده مانده و سپس به شهاب سنگ تبدیل شده است.

شهاب سنگ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

شما دقیقا نمی دانید شهاب سنگ چیست، از چه چیزی ساخته شده است، از کجا می آید و به کجا می رود؟! اگر چنین است، در اینجا یک آموزش بسیار بسیار کوتاه در مورد هر چیزی که باید در مورد شهاب سنگ ها بدانید، آورده شده است.

بخوانید  بیل بور، که به شوخی طرفداران جنگ ستارگان را مسخره می کرد، می گوید The Mandalorian یک فیلم برجسته حرفه ای بود.

تاکنون انواع مختلفی از شهاب‌سنگ‌ها کشف و شناخته شده‌اند، اما در طبقه‌بندی‌های مدرن، شهاب‌سنگ‌ها بر اساس ساختار، ترکیب شیمیایی و ایزوتوپی و کانی‌شناسی، به‌طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند: شهاب‌سنگ‌های سنگی، سنگ‌هایی هستند که عمدتاً از کانی‌ها تشکیل شده‌اند. سیلیکات تشکیل می شود. شهاب سنگ های آهنی که از آلیاژ فلز نیکل تشکیل شده اند و شهاب سنگ های آهنی که به طور همزمان حاوی مقادیر زیادی مواد فلزی و سنگی هستند.

سنگ شهاب سنگ

شهاب سنگ های سنگی رایج ترین نوع شهاب سنگ هستند. بیش از 95 درصد شهاب‌سنگ‌هایی که به زمین برخورد می‌کنند سنگی هستند و به دو گروه کندریت‌ها و آکندریت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند که هر دو از کانی‌های سیلیکات تشکیل شده‌اند، اما در بیشتر آن‌ها دانه‌های ریز به صورت پراکنده حاوی آهن فلزی نیز دیده می‌شود. کندریت ها در سنگ های زمینی یافت نمی شوند و با اختلاف فراوان ترین نوع شهاب سنگی هستند. در مقایسه، آکندریت ها درصد بسیار کمی از شهاب سنگ های سنگی را تشکیل می دهند. بیشتر آکندریت ها در سیارک ها در زمان تولد منظومه شمسی متولد شدند. برخی از آنها نیز در ماه هستند مریخ تشکیل شده است.

ممکن است در یک شب صاف به آسمان نگاه کنید و رگه هایی از نور را ببینید که برای لحظه ای ظاهر می شوند و سپس ناپدید می شوند. این بارش های آتش به عنوان شهاب سنگ شناخته می شوند. به زبان ساده، شهاب سنگ ها سنگ هایی هستند که از فضا به زمین سقوط می کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  گزارش شده که مایک فلانگان فیلم Clayface را برای دی سی عرضه کرده است، می گوید اخبار «احتماعی» است