داستان 7000 بیت کوین جادو شده که صاحب آن نمی خواهد


درست زمانی که مسیر امید ظاهر می شود، مشکل جدیدی ظاهر می شود. چون به نظر نمی رسد توماس کمک آنها را بخواهد. در اواخر اکتبر، اندکی پس از نمایش معتبر گرینبرگ در مورد هک کردن کلید USB، Unseifred با توماس از طریق یک واسطه که می توانست توانایی او را برای باز کردن IronKey تضمین کند، تماس گرفت. توماس علاقه‌ای نداشت و قبل از اینکه درباره دستمزد Unseifred صحبت شود، گفتگو به پایان رسید.

توماس یک سال قبل با دو تیم دیگر به توافق رسیده بود. برای جلوگیری از درگیری دو تیم، او به هر یک از آنها بخشی از ارزش بیت کوین را پیشنهاد داد و اگر هر کدام از آنها موفق به باز کردن قفل فلش شوند، جایزه به هر دو تیم تعلق می گیرد. توماس همچنان به توافق پایبند است و می‌خواهد به دو تیم فعلی زمان بیشتری بدهد تا قبل از آوردن تیم دیگری روی مشکل کار کنند. اگرچه هیچ یک از آنها پیشرفتی مشابه آنچه که توسط Unseifred انجام شده است را نشان نمی دهند.

ارزش بیت کوین توماس به بیش از 305 میلیون دلار می رسد

توماس آنسیفرد را در موقعیت عجیبی قرار داد. ابزار جدید این گروه به طور بالقوه یکی از با ارزش ترین ابزارها در دنیای ارزهای دیجیتال است، اما بدون قفل شکستن چه فایده ای دارد؟ نیک فدوروف مدیر عملیات Anseifred می گوید: “ما قفل IronKey را باز کردیم، اما اکنون باید قفل توماس را بشکنیم و این سخت ترین بخش است.”

توماس از مصاحبه یا اظهار نظر بیشتر خودداری کرد و تنها در ایمیلی به Wired تایید کرد که پیشنهاد Uncypherd برای باز کردن قفل فلش خود را رد کرده است. او گفت: «من قبلاً با بسیاری از کارشناسان در این زمینه کار کرده ام، بنابراین نمی توانم با شخص جدیدی مذاکره کنم. این احتمال وجود دارد که تیم فعلی تصمیم به قرارداد با Unseifred داشته باشد. او باید صبر کند و ببیند.»

اما توماس این همه بیت کوین را از کجا پیدا کرد؟ او در مصاحبه های قبلی گفته بود که این 7002 بیت کوین از باقیمانده مبلغی که برای ساختن ویدیویی به نام «بیت کوین چیست؟» صرف کرده است، به دست آمده است. و آن را در سال 2011 در یوتیوب پست کرد. این مربوط به زمانی است که ارزش هر بیت کوین کمتر از یک دلار بود. در اواخر همان سال، او به Wired گفت که به طور تصادفی هر دو نسخه پشتیبان کیف پول را که حاوی هزاران بیت کوین بود حذف کرد و حتی برگه کاغذ حاوی رمز عبور نسخه سوم ذخیره شده در IronKey را نیز از دست داد. در آن زمان ارزش بیت کوین های او به حدود 140 هزار دلار رسیده بود. او در آن زمان در مصاحبه ای گفت: یک هفته تلاش کردم تا کد را پیدا کنم اما نتوانستم. خیلی دردناک بود.”

در طول 12 سال بعد، ارزش بیت کوین های غیرقابل دسترس در Thomas's IronKey گاهی اوقات به نزدیک به نیم میلیارد دلار می رسید. در ژانویه 2021، زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود رسید، توماس اضطرابی را که گنج دست نیافتنی او در طول سال ها برای او ایجاد کرده بود، در مصاحبه ای با نیویورک تایمز توصیف کرد. او گفت: “من فقط در رختخواب دراز کشیده بودم و به آن فکر می کردم.” سپس با یک استراتژی جدید به سراغ رایانه می رفتم، اما کار نمی کرد و دوباره مثل همیشه ناامید می شدم.”

بخوانید  فروش بیش از 2.5 میلیون نسخه از Sonic Frontiers

تقریباً در همین زمان در سال 2021، تیمی از رمزنگاران و هکرهای کلاه سفید، گروه Uncypherd را دقیقاً با هدف بازگرداندن چنین سرمایه‌های هنگفت و منجمد به کشور تأسیس کردند تا امید را به قلب بسیاری از دارندگان ارزهای دیجیتال بدشانس مانند توماس بازگردانند که از حق خود محروم شده‌اند. ثروت برای مدت طولانی در زمان راه اندازی رسمی Uncypherd، شرکت ردیابی ارزهای دیجیتال Chainalysis ارزش کل این کیف پول های فراموش شده در بلاک چین را 140 میلیارد دلار تخمین زد.

توماس هر بیت کوین را کمتر از یک دلار به دست آورده بود

Unseifred ادعا می کند که از آن زمان، او با موفقیت به بسیاری از مشتریان کمک کرده است تا قفل کیف پول های قفل شده به ارزش میلیون ها دلار را باز کنند. این اغلب از طریق کشف آسیب پذیری های رمزنگاری یا نقص های نرم افزاری در کیف پول ها انجام شده است. اما ارزش هیچ یک از پروژه های گروه به گنج توماس نمی رسد.

در اوایل سال 2023، Anseifred شروع به تحقیق در مورد راه‌های بالقوه برای باز کردن IronKey توماس کرد. اسمیت می گوید که تیم او به سرعت شروع به جستجوی اطراف کردند و متوجه شدند که سازنده IronKey که در سال 2011 به شرکت سخت افزار ذخیره سازی iMation فروخته شد، فرصت های بالقوه ای را برای آنها باز کرد. کسب و کار کینگستون که اکنون مالک IronKey است، به درخواست Wired برای اظهار نظر پاسخ نداد.

حتی IronKey ده ساله یک هدف فوق‌العاده برای هکرها است. این نوع کلید USB، که توسعه آن تا حدی توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تامین مالی شده است، دارای گواهی FIPS-140-2 سطح 3 است. این بدان معنی است که در برابر دستکاری مقاوم است و رمزگذاری آن به اندازه کافی امن است که توسط سازمان های نظامی و اطلاعاتی به منظور ذخیره اطلاعات طبقه بندی شده استفاده شود.

بخوانید  بازی جدید Dungeons and Dragons تایید شده است

اما بنیانگذاران Anseifred که پس از کشف چندین نقص امنیتی در سیستم IronKey جسارت خود را به دست آورده بودند، تصمیم گرفتند به طور جدی پروژه شکستن قفل این ابزار را آغاز کنند. فدوروف در آن زمان به تیم گفت: “اگر فقط یک اورست برای فتح وجود داشته باشد، این همان است.” بنیانگذاران این شرکت در نهایت گروهی متشکل از ده نفر از کارمندان و مشاوران خارجی را که برخی از آنها تجربه کار در آژانس امنیت ملی ایالات متحده یا سایر سازمان های دولتی را داشتند، گرد هم آوردند و نام آن را پروژه اورست گذاشتند.

یکی از اولین گام‌های تیم تعیین مدل دقیق IronKey بود که توماس از آن استفاده کرده بود، بر اساس زمان عرضه مدل‌های مختلف و حذف گزینه‌های بعید. سپس هر تعداد مدل را که می توانستند در فروشگاه های آنلاین پیدا کنند خریداری کردند و در نهایت صدها مدل را در آزمایشگاه خود جمع کردند.

برای مهندسی معکوس دقیق دستگاه، آنسیفرد نمونه ای از آن را زیر اسکنر گرفت و سپس عملیات شروع شد. هکرها با استفاده از یک ابزار برش لیزری دقیق، تراشه Atmel را که به عنوان محفظه ایمن دستگاه عمل می کند و اسرار رمزنگاری آن را ذخیره می کند، حذف کردند. آنها تراشه را با اسید نیتریک شستند تا لایه های اپوکسی ضد دستکاری اطراف آن را پاک کنند و به حافظه داخل آن دسترسی پیدا کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر