جنجال بر سر ایجاد پیشرفته ترین جنین مصنوعی انسان


تا پیش از این، مدل‌های جنین مصنوعی انسان نه آنقدرها که در یک ماه گذشته پیشرفته بودند علی بریوانلویک زیست شناس سلول های بنیادی از دانشگاه راکفلر در نیویورک و همکارانش، در مطالعه ای که در پایگاه داده BioArchive منتشر شد، ایجاد مدل های جنین انسانی را گزارش کردند که در آن علائم گاسترولاسیون معادل جنین های طبیعی حدود 12 روز پس از لقاح مشاهده می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که محققان پیشرفته ترین مدل های جنین انسان را ساخته اند.

زنده ماندن جنین برای 14 روز چقدر مهم است؟

تحقیقات روی جنین های طبیعی انسان طبق یک دستورالعمل پذیرفته شده انجام می شود. در این دستورالعمل که در بسیاری از کشورها اجرا می شود، آمده است که جنین انسان نباید بیش از 14 روز در آزمایشگاه کشت شود. بنابراین، محققان باید از مدل‌های حیوانی برای مطالعه مراحل بعدی رشد جنینی استفاده کنند، که لزوماً نشان دهنده فرآیندهای مربوطه در انسان نیست.

از آنجایی که در اکثر کشورها مدل‌های جنین مصنوعی با تعریف رسمی جنین مطابقت ندارند، مشمول چنین محدودیت‌هایی نیستند. Zernikagotz گفت:

بنابراین، مدل‌های قدیمی‌تر از 14 روز می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد رشد جنین انسان ارائه دهند که در حال حاضر در دسترس نیست. به عنوان مثال، از این جنین ها می توان برای بررسی نقایص رشد یا بررسی علل ختم ناخواسته بارداری استفاده کرد.

چرا ایجاد جنین انسان از نظر علمی بحث برانگیز است؟

رشد مدل‌های جنین مصنوعی تا مراحل بعدی توسعه به یک موضوع کاملاً رقابتی تبدیل شده است و استدلال‌های زیادی را در مورد شایستگی ادعاهای مطرح شده مطرح می‌کند.

بخوانید  تصاویر سه بعدی در تریلر جدید فیلم Ant-Man 3 نشان داده شده است

باید دید که آیا ادعاهای مطرح شده توسط تیم محققان در مطالعات اخیر، که هیچ یک هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند، پابرجا خواهند ماند یا خیر. آلفونسو مارتینز آریاس یک زیست شناس رشدی از دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلون معتقد است که در نتایج تحقیقات که Zernikagotz و همکارانش توضیح دادند که «هیچ چیزی» وجود ندارد که بتوان آن را شبیه به جنین طبیعی 14 روزه انسان در نظر گرفت.

مارتینز آریاس افزود: «آنچه می‌توانیم ببینیم توده‌هایی از سلول‌ها هستند که به چندین بخش جدا شده‌اند، اما هیچ ساختار سازمان‌یافته‌ای مشابه جنین عادی وجود ندارد.» او فکر می کند که بیان بیش از حد برخی از ژن های مورد نیاز برای تولید انواع مختلف سلول های تک یاخته “عملکرد سلول” را اشتباه می گیرد و استدلال می کند که این نتایج با مطالعات قبلی ناسازگار است.

Zernikagotz او محدودیت‌های مدل‌های جنین مصنوعی را برای مطالعه فرآیندهای رشد تشخیص می‌دهد. او معتقد است که این ساختارها همه جنبه‌های ویژگی‌های ارثی جنین را توضیح نمی‌دهند، اما به عنوان یک ابزار مکمل برای مطالعه تمایز بافت‌های خاص در طول مراحل کلیدی رشد عمل می‌کنند.

دغدغه های اخلاقی چیست؟

به طور کلی، نتایج مطالعات در مورد وضعیت مدل‌های جنین مصنوعی انسان و این سؤال که آیا این مدل‌ها باید خارج از قوانین مربوط به جنین طبیعی انسان باشند، بحث‌های زیادی را ایجاد کرده است. اگرچه مدل های جنین مصنوعی مشمول قانون 14 روز نیستند، ساختارهای جنین مانند توسط گروه ها گزارش شده است. Zernikagotz و هانا آنها همچنین باید از دستورالعمل ها و قوانین مربوط به سلول های بنیادی جنینی انسان که از آنها مشتق شده اند پیروی کنند.

بخوانید  اولین تریلر بسته الحاقی Scions of Ithelia برای The Elder Scrolls Online منتشر شد.

اما گروه های دیگری که مدل های جنین مصنوعی را با استفاده از سلول های بنیادی “القایی” مشتق شده از بافت بالغ ایجاد کرده اند، از چنین قوانینی پیروی نمی کنند. رابین لاولباج زیست‌شناس سلولی از موسسه فرانسیس کریک در لندن می‌گوید این مدل‌های جنینی “به هیچ وجه تحت نظارت نیستند”.

تاکنون هیچ مدل جنین مصنوعی با قابلیت تبدیل به انسان ایجاد نشده است. اما یک مطالعه جدید روی مدل‌های جنین میمون نشان داده است که چنین جنین‌هایی در صورت قرار گرفتن در رحم می‌توانند باعث بارداری شوند. با این حال، بلافاصله پس از لانه گزینی جنین به طور خودکار پایان می یابد.

برخی از محققان معتقدند که برای روشن شدن این موضوع نیاز به تعریف تجدید نظر شده ای از خواب است. برای سایر محققان، هدف نهایی دور زدن محدودیت های فعلی تحقیقات جنین است.

لاول بج وی به عنوان یکی از اعضای کمیته ای که کاهش این مقررات را در سال 2021 توصیه کرد، می گوید: «این مدل ها لزوم پایبندی به اصول قانون 14 روزه را زیر سؤال می برد». مارتینز آریاس همچنین معتقد است که ایجاد مدل‌های جنین انسان با عمر طولانی چالش‌های مهمی را به همراه دارد. او می گوید ایجاد ساختارهایی که می توانند در 21 روز توسعه یابند «آسان نخواهد بود. چه [مدل‌های رویان انسانی] اگر آنها بتوانند جلوتر بروند، شگفت زده خواهم شد.”

تحریریه مجله بازی یک گیمر