تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که PS5 Pro می‌تواند درست به موقع برای GTA 6 عرضه شود

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که یک PS5 Pro می‌تواند به زودی وارد بازار شود، شاید برای افزایش علاقه به برند کنسول و داشتن یک پلتفرم قدرتمندتر برای انتشار Grand Theft Auto 6.

سرکان توتو، مدیرعامل شرکت مشاوره بازی، به بازی‌های CNBC که در توکیو کانتان گیمز مستقر هستند، گفت: «به نظر می‌رسد در صنعت بازی اتفاق نظر گسترده‌ای وجود دارد که سونی واقعاً در حال آماده شدن برای عرضه PS5 Pro در نیمه دوم سال 2024 است. و سونی می‌خواهد هنگام عرضه GTA 6 در سال 2025 مطمئن شود که سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای را آماده می‌کند، عرضه‌ای که تقویتی برای کل صنعت بازی خواهد بود.

در حال پخش: سری ایکس باکس مقایسه کنسول PS5

در طی تماس هفته گذشته، سونی کاهش تدریجی فروش واحد را پیش‌بینی کرد و از آن زمان پیش‌بینی فروش PS5 خود را برای سال مالی جاری منتهی به مارس کاهش داد. سونی که در ابتدا انتظار فروش 25 میلیون دستگاه را داشت، اکنون انتظار دارد 21 میلیون PS5 در این مدت به فروش برسد. این اعلام در حال حاضر ارزش 10 میلیارد دلاری سهام سونی را از بین برده است و برخی از تحلیلگران می گویند که هدف فروش برای این شرکت بسیار بلندپروازانه بوده است زیرا این شرکت با کاهش حاشیه در تجارت بازی خود مواجه است.

به‌روزرسانی میان نسلی کنسول غیرمعمول نیست، زیرا سونی PS4 Pro قوی‌تر را در سال 2016 راه‌اندازی کرد. در حال حاضر، کتابخانه سخت‌افزاری سونی شامل یک کنسول باریک‌تر PS5، پلی‌استیشن VR2 و کنسول قابل حمل از استریم پورتال پلی‌استیشن است. سونی در طول سال مالی آینده خود بیشتر بر روی بازی های لایو اکشن خود تمرکز خواهد کرد و هیچ بازی فرنچایزی بزرگ مانند God of War یا Marvel's Spider-Man حداکثر تا آوریل 2025 منتشر نخواهد شد.

عواقب وضعیت فعلی می تواند به این معنی باشد که قیمت یک PS5 استاندارد بدون تغییر باقی می ماند – قیمت ها در واقع افزایش یافته اند. بالا در چندین منطقه خارج از ایالات متحده، حتی اگر یک PS5 Pro منتشر شود، روندهای گذشته را کاهش می دهد. جورج جیجیاشویلی، تحلیلگر ارشد Omdia به CNBC گفت: «سناریویی که سونی PS5 Pro را عرضه می‌کند، اما همچنان کاهش فروش سخت‌افزار را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند، کاملاً ممکن است.

بخوانید  جرمی رنر عکسی را به اشتراک می‌گذارد که جراحات خود را پس از یک تصادف شدید برف‌کشی آشکار می‌کند

تحریریه مجله بازی یک گیمر