تاسیس استودیوی جدید بازیسازی NetEase در شهر سیاتل

براساس گزارش‌های منتشر شده در ماه‌های اخیر، NetEase همچنین در ساخت یک نسخه موبایلی از بازی‌ آنلاین پرطرفدار دستینی با استودیوی بانجی که به‌تازگی به‌صورت کامل به یکی از استودیوهای بازی‌سازی داخلی پلی استیشن تبدیل شده است، همکاری می‌کند.

اوایل امسال نیز NetEase با تأسیس یک استودیوی جدید در شهر توکیوی ژاپن، توشیهیرو ناگوشی خالق و کارگردان سری یاکوزا را به‌خدمت گرفت تا NetEase را در ساخت بازی‌های کنسولی با بودجه بالا برای عرضه جهانی همراهی کند.

هوک درباره تأسیس این استودیو جدید می‌گوید: «ما پیش از این بازی‌های زیادی برای بزرگ‌ترین شرکت‌های گیمینگ ساخته‌ایم و الان زمان آن است که شانس خودمان را برای خلق یک اثر فوق‌العاده امتحان کنیم. ما می‌خواهیم اثری نوآورانه و جدیدی بسازیم که تجربه آن نیز سرگرم‌کننده باشد. حیاتی‌ترین بخش تأسیس یک استودیوی جدید، پیدا کردن شریک و سرمایه‌گذاری بود که با اهداف اصلی ما که داشتن آزادی برای گرفتن تصمیم‌هایی با ریسک بالا و در الویت قرار دادن اشتیاق و سلیقه بازی‌سازان ما است، هم‌جهت باشد.

یکی از خالقان برند ایکس باکس، استودیوی جدید بازی‌سازی شرکت چینی NetEase در شهر سیاتل را مدیریت خواهد کرد.

به این معنا که تجربه‌هایی که ما برای بازیکنان فراهم می‌کنیم، اهمیت و الویت بیش‌تری نسبت به مسائل مالی داشته باشد و این مسئله ریسک بزرگی است. شرکت NetEase با یک پیشنهاد که براساس همین طرز فکر الویت داشتن خلاقیت بود، به سراغ ما آمد. آن‌ها همان اشتیاق و علاقه‌ای که ما برای بازیکنان و ساخت تجربه‌هایی که باور داریم گیمرها به‌دنبال آن هستند، نشان دادند».

بخوانید  خرابی تریلر Grand Theft Auto 6 (GTA VI).

علاوه‌بر هوکر، پل کروکر از استودیوی راک‌استدی، گرگ استون از اید سافت‌ور و استیو دایک از دیگر افراد شناخته‌شده‌ی استودیوی Jar of Sparks هستند. کروکر کارگردان روایت سه‌گانه‌ی محبوب بتمن: آرکام بوده است و همچنین سابقه کار روی بازی Batman: Arkham Origins پیش از پیوستن به استودیوی 343 اینداستریز در همان موقعیت را دارد.

شرکت چینی NetEase استودیوی بازیسازی جدیدی را در شهر سیاتل تاسیس کرده است. این استودیوی تازه‌تأسیس که Jar of Sparks نام دارد، هدف خود را ساخت نسل جدیدی از بازی‌های AAA اکشن داستانی اعلام کرده است. بازی‌سازان شناخته‌شده‌ای از استودیوهای راک استدی، اید سافت‌ور و 343 اینداستریز از جمله اعضای ابتدایی این استودیو هستند.

جری هوک که مدیرعامل و رئیس این مجموعه خواهد بود، به‌عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در ساخت اولین کنسول ایکس باکس که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد شناخته می‌شود. هوک به‌عنوان یکی از خالقین شبکه‌ی آنلاین Xbox Live نیز به‌حساب می‌آید. همچنین در طول سال‌های فعالیت خود در مایکروسافت، هوک سابقه‌ی تهیه‌کنندگی بازی‌های زیادی از مجموعه هیلو و دستینی را داشته است و اخیرا نیز در جایگاه مدیر طراحی برای بازی Halo Infinite فعالیت کرده است.

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

استون نیز یکی از تهیه‌کنندگان بازی هیلو اینفینیت و DOOM استودیوی اید سافت‌ور بوده است و دایک سابقه کارگردانی گیم‌پلی و انیمیشن بازی‌هایی از سری ورزشی SSX، هیلو و NBA Street را در کارنامه دارد.