انتظار می رود که MCU جایگزین کانگ جاناتان میجرز با Ravonna Renslayer از Gugu Mbatha-Raw شود.



جاناتان میجرز که قرار بود نقش شرور اصلی بعدی بزرگترین فرانچایز فیلم تمام دوران را بازی کند، روز دوشنبه به دلیل آزار و اذیت مجرم شناخته شد و حدود یک ساعت پس از صدور حکم، استودیو مارول او را اخراج کرد. به این ترتیب یک سال عدم قطعیت به پایان می رسد که در آن جهان سینمایی مارول هم از نظر خلاقیت و هم از نظر علاقه مخاطب (پیوند به چیزی) فروپاشید و منجر به یک سال تاخیر برای کل فهرست MCU شد در حالی که قدرت ها برای بدست آوردن آن تلاش می کنند. با یکدیگر.

بدون Majors، سوال بزرگ فوری ساده است: مارول با کانگ فاتح، که قرار بود تانوس این دوره از MCU باشد، چه خواهد کرد؟ ساده ترین گزینه این است که به سادگی نقش را تغییر دهید، کاری که قبلاً با ترنس هاوارد و اد نورتون در اوایل فرنچایز انجام دادند. تا کنون، Majors فقط در Ant-Man & the Wasp: Quantumania – فیلمی که کاملاً محبوب نبود – و هر دو فصل Loki ظاهر شده است. این زمان بیشتر از زمانی است که هاوارد یا نورتون در فیلمی که هرکدام در آن حضور داشتند، داشتند، اما نه خیلی بیشتر. من شک دارم که مردم در این مرحله بیش از حد به رشته‌های تحصیلی وابسته باشند.

اگر مارول بخواهد مسیر تعمیرات اساسی را طی کند، احتمالاً خوب است – یا حداقل بدتر از وضعیت فعلی نخواهد بود. اما من ایده متفاوتی دارم که مارول ممکن است از قبل در حال حرکت باشد: زمان آن رسیده که Ravonna Renslayer در کانون توجه قرار گیرد.

بخوانید  موشکافی تریلر جدید بازی God of War Ragnarok

از جایی که در حال حاضر هستیم، واقعاً سخت است که بگوییم دقیقاً چه اتفاقی برای فصل 2 Loki افتاد که در دو قسمت پایانی آن احساس می‌شد که کاملاً خالی شده است. هر آرکی که برای راونا با بازی گوگو امباتا راو بزرگ طراحی شده بود، ظاهراً کوتاه شده است. اما با وجود اینکه راونا آنطور که انتظار می رفت در فصل 2 حضور نداشت، انجام داد او را در مسیر جدیدی قرار داد، آزاد از او که باقی می ماند و کانگ، که از ابدیت رئیس او بود.

داستان راونا در فصل دوم لوکی با یک پارادوکس آغاز شد. او و Miss Minutes در زمان به دهه 1800 سفر می‌کنند و یک کتابچه راهنمای میدانی Time Variance Authority را به بچه‌ای به نام ویکتور تایملی تحویل می‌دهند، نسخه‌ای از He Who Remains از تداوم اصلی مارول. بعداً، آنها تلاش می کنند تا ویکتور را برای هدف خود استخدام کنند، اما این به لطف دخالت لوکی ناموفق است. اما Miss Minutes واقعا مجذوب ویکتور نیست. او می‌گوید که او واقعی نیست و هرگز نمی‌تواند همان کسی شود که باقی می‌ماند – و بنابراین، همانطور که خانم Minutes تاکید می‌کند، “ما به او نیاز نداریم.”

با این وجود، راونا به مخالفت با لوکی ادامه داد تا اینکه سیلوی هانتر X-05 را مجبور کرد راونا را کنده کاری کند و او را به آخرالزمان بفرستد. راونا در آنجا جسد او را که می ماند پیدا کرد و گذشته خود را کشف کرد. او در طول جنگ چندجانبه قبلی، ژنرال «او که باقی می‌ماند» بود، و او با پاک کردن حافظه‌اش و به کار انداختن او در TVA به وفاداری او پاداش داد. یادگیری این آخرین نی برای راونا بود.

بخوانید  Fortnite به بازیکنان زمان بیشتری برای فرار از طوفان می دهد

اما این آخرین صحنه واقعی او در لوکی نیز بود، زیرا او به طور کامل در فینال فصل 2 غایب بود، به جز یک نما بدون زمینه از او که ظاهراً هنوز در پایان زمان باقی مانده بود. نقشه او حل نشده باقی ماند.

این انگیزه ها و تاریخ با هم ترکیب می شوند تا Ravonna را به یک کارت وحشی در MCU تبدیل کنند که کاملاً جای کانگ را می گیرد و شاید باید. Mbatha-Raw یک بازیگر عالی است که می تواند یک شخصیت شرور بسیار متفاوت از Thanos یا Kang باشد. داستان او داستان خوبی است: او یک رئیس شرور داشت که علیرغم مهارت ها و وفاداری اش با او بد رفتار می کرد و اکنون هم معتقد است که می تواند این کار را بهتر از او انجام دهد و که او موظف به انجام این کار است. اینها انگیزه های نسبتاً واضحی هستند که ما درک می کنیم و با آنها ارتباط داریم. و این دقیقا همان چیزی است که ما از شرور اصلی MCU انتظار داریم.

از سوی دیگر، مارول تقریباً تمام داستان کانگ را برای یک فیلم انتقام جویان که برای سال 2025 برنامه ریزی شده بود، عقب انداخت و بنابراین ما واقعاً او را نمی شناسیم. راوونا در حال حاضر به گونه ای زمین گیر شده است که کانگ، دانشمند دیوانه چند وجهی که چندین بار ذهن خود را از دست داده است، احتمالاً هرگز واقعاً نمی تواند باشد.

به عبارت دیگر، مارول یک شرور جایگزین دارد که در بال‌ها منتظر است و آماده است تا در کانون توجه قرار گیرد و او برای این کار خیلی خوب است. اما با توجه به اینکه همه چیز در حال پخش است و برنامه در حال تغییر است، او همچنین احتمالاً بهترین گزینه موجود، خلاقانه است.

بخوانید  بررسی تریلر خانواده اژدها (فصل دوم) | بازگشت استارک ها؟!

اما در پشت صحنه استودیو مارول، پس از بمباران مارولز و بقیه فهرست 2023 نتوانستند تأثیر زیادی بگذارند، این یک موقعیت بسیار وحشیانه است. این فرنچایز در طول چند سال گذشته به قدری از هم پاشیده است که هیچ موضوع اصلی MCU در آن وجود نداشته است – Kang/He Who Remains هرگز حتی خارج از Loki و Quantumania مطرح نشده است، و این بدان معناست که کار نسبتاً آسانی است. چرخاندن هر یک از آنها مسیری که ممکن است مارول بخواهد وارد آن شود. اما چرخش راوونا به عنوان بد اصلی جدید، ساده‌ترین و طبیعی‌ترین گزینه از منظر داستان خواهد بود. آنها به معنای واقعی کلمه قبلاً مراحل را برداشته اند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر