ارائه مستند شب بخیر اوپی داستان مریخ نورد تاریخی فرصت


مستند شب بخیر اوپی به کارگردانی رایان وایت، داستان واقعی مریخ نورد فرصت را روایت می کند. مریخ نوردی که برای یک ماموریت 90 روزه به سیاره سرخ فرستاده شد، در کمال تعجب به مدت 15 سال به ماموریت خود ادامه داد.

شب بخیر اوپی یک فیلم مستند است که داستان واقعی و مسلماً الهام‌بخش مریخ نورد فرصت را روایت می‌کند. مریخ نوردی که برای یک ماموریت 90 روزه به مریخ فرستاده شد اما در نهایت به مدت 15 سال به ماموریت خود ادامه داد. این مستند سفر انقلابی مریخ نورد فرصت به مریخ و پیوند جذاب، احساسی و قابل توجهی را که بین یک ربات و میلیون‌ها انسان در میلیون‌ها مایل دورتر ایجاد شد، نشان می‌دهد.

به کارگردانی مستند شب بخیر اوپی رایان وایت و صحبت کردن آنجلا باست ساخته شد این مستند شامل مصاحبه با تیم سازنده مریخ نورد، دانشمندان و مهندسانی است که مطالعه کرده و به ساخت مریخ نورد کمک کرده اند، و همچنین تصاویری از افراد مشهور و طرفداران که تحسین خود را نسبت به مریخ نورد ابراز می کنند که فراتر از آنچه تصور می شد دوام آورده است. مستند «شب بخیر آپی» نیز با استفاده از جلوه های بصری باکیفیت و بازآفرینی برخی از لحظات مهم این سفر اکتشافی، سفرهای مریخ نورد آپورچونیتی به سیاره مریخ و تلاش این محقق را در جستجوی حیات نشان می دهد.

مریخ نورد فرصت در مریخ در مستند شب بخیر اوپی

اولین نمایش جهانی مستند Good Night Oppy در جشنواره فیلم تلوراید در 3 سپتامبر 2022 انجام شد. این فیلم در اکران محدود توسط استودیو آمازون در 4 نوامبر 2022 و قبل از انتشار آن در سرویس استریم پرایم آمازون در تاریخ 23 نوامبر منتشر شد. 2022. مستند رایان وایت نقدهای مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد که تأثیر عاطفی و آموزشی آن را تحسین کردند. این مستند بر اساس 92 نقد امتیاز 87 را در سایت Rotten Tomatoes کسب کرد و همچنین نامزد دریافت جایزه Primetime Emmy برای فیلم مستند یا غیرداستانی برجسته شد. ماموریت اکتشافی مریخ یکی از پروژه های مهم ناسا است که در آن دو ربات مریخ نورد به نام های Spirit و Opportunity برای کاوش سطح مریخ به فضا پرتاب شدند. اهداف اصلی این ماموریت جستجو و شناسایی طیف وسیعی از سنگ‌ها و خاک‌ها بود که بتواند سرنخ‌هایی از فعالیت‌های آبی گذشته در سیاره مریخ در اختیار دانشمندان قرار دهد، تاریخچه زمین‌شناسی و اقلیم مریخ را مطالعه کند و فناوری‌های مختلف را آزمایش کند. برای ماموریت های آینده انسان به سیاره مریخ.

بخوانید  سریال جدید سازندگان بازی تاج و تخت با بودجه کلانی تولید شد

مریخ نوردهای Spirit و Opportunity در ژانویه 2004 روی مریخ فرود آمدند و هر کدام در مکان متفاوتی برای حضور احتمالی آب انتخاب شدند. مریخ نورد Spirit در دهانه گوسف که یک دریاچه احتمالی در نظر گرفته می شود، در دهانه برخوردی غول پیکر فرود آمد و کاوشگر فرصت در مریدین پلانوم فرود آمد، جایی که ذخایر معدنی نشان می دهد که مریخ در گذشته مرطوب بوده است و با این تفاسیر، هر کدام ماموریت هر دو مریخ نورد واضح بودند و زمان اختصاص داده شده به هر یک و کل پروژه مشخص بود. وزن هر یک از این مریخ نوردها حدود 180 کیلوگرم بود و برای انجام یک عملیات اکتشافی 90 روزه در مریخ طراحی شده بودند، هرچند که توانستند سال ها در سیاره مریخ زنده بمانند و به کار خود ادامه دهند. یکی از اهداف اصلی این دو مریخ نورد تجزیه و تحلیل طیف گسترده ای از خاک ها و سنگ ها برای تعیین آثار آب باستانی در سیاره سرخ بود. آزمایشگاه پیشرانه جت، واقع در موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا، مسئولیت کنترل و هدایت ماموریت اکتشافی این مریخ نوردها را بر عهده داشت.

ساخت مریخ نورد فرصت بر روی زمین در مستند شب بخیر اوپی

این دو مریخ نورد طی ماموریت های طولانی و موفقیت آمیز خود به اکتشافات و دستاوردهای متعددی دست یافتند که درک ما از سیاره مریخ را متحول کرد. برخی از نکات مهم این سفر اکتشافی را به یاد می آوریم.

شواهدی از فعالیت آب باستانی، مانند سنگ ها و مواد معدنی تشکیل شده در آب و نشانه هایی از دریاچه های اسیدی باستانی، و همچنین چشمه های آب گرم در سیاره سرخ را بیابید. مناظر متنوع و دیدنی مانند دهانه‌ها، تپه‌ها، تپه‌های شنی و شهاب‌سنگ‌های برخوردی را کاوش کنید و در مجموع مسافتی بیش از 45 کیلومتر از سطح مریخ را طی کنید و رکورد رانندگی خارج از جهان را به‌جا بگذارید. ارسال تصاویر نفس گیر از مریخ و فضای اطراف آن، حدود 340000 تصویر شامل پانورامای نفس گیر، تصاویر میکروسکوپی و البته چندین سلفی جالب از این دو کاوشگر مریخ. انجام آزمایشات علمی با استفاده از ابزارهای پیشرفته ای مانند طیف سنج، دوربین و ابزار برای سنگ زنی و تراش سنگ و اینها دستاوردهای ارزشمندی است که به طرق مختلف باعث الهام گرفتن میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است و این دو مریخ نورد نمادی از شجاعت، استقامت هستند. و اکتشاف

بخوانید  مارک زاکربرگ: هدست واقعیت مجازی جدید متا در ماه اکتبر عرضه خواهد شد

مریخ نورد فرصت در سیاره سرخ در مستند شب بخیر اوپی

آنجلا باستراوی فیلم یکی از افرادی است که در مستند شب بخیر اوپی مصاحبه شده است. او از نتیجه پروژه ناسا احساس رضایت می کند و از دو مریخ نورد و تیم ناسا تمجید می کند. او همچنین در مورد چالش ها و لذت های روایت یک مستند که ترکیبی از تصاویر آرشیو و جلوه های بصری است صحبت می کند. رایان وایت، کارگردان فیلم، فرد دیگری است که در این مستند با او مصاحبه شده است که اشتیاق دوران کودکی خود را به فضا نشان می دهد و اینکه چگونه می خواسته مستندی بسازد که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب باشد. او همچنین در مورد همکاری خود با ناسا و ILM و نحوه انطباق روند ساخت این مستند در اوج همه گیری COVID-19 صحبت می کند.

استیو اسکوایرزمحقق اصلی ماموریت اکتشافی به مریخ، یکی دیگر از مصاحبه شوندگان مستند «شب بخیر آپی» است که از منشا ایده ایجاد چنین پروژه ای، توسعه و دستاوردهای این مأموریت می گوید. او همچنین در مورد ارتباط عاطفی خود با Api و اینکه چگونه یک مریخ نورد زندگی او را تغییر داد صحبت می کند. جنیفر تراسپرمعاون پروژه ماموریت مریخ 2020 که در ماموریت مریخ نوردهای اکتشافی مریخ به عنوان مهندس سیستم و مدیر ماموریت کار می کرد، در این مستند حضور دارد و او در مورد جنبه های فنی و لجستیکی عملیات مریخ نورد در مریخ و چگونگی انجام آن صحبت می کند. زندگی کاری و خانوادگی خود را با چنین پروژه هایی دستکاری می کند. در مورد حفظ و ایجاد تعادل بین زندگی و کار صحبت می کند. ابیگیل فریمندانشمند پروژه مشترک ماموریت مریخ نوردهای کاوش مریخ که در دوران دبیرستان به این ماموریت پیوست و بعداً دانشمند سیاره‌شناس شد، نیز در مصاحبه‌های مستند حضور دارد و او به اکتشافات علمی مریخ‌نوردان و چگونگی کمک Api به او در پیگیری اشاره می‌کند. حرفه و تحصیلاتش با کمک الهام صحبت می کند.

بخوانید  پلی استیشن 5 پس از افزایش 116 درصدی فروش، به جایگاه اول پرفروش ترین کنسول های اروپا بازگشت.

رایان وایت، کارگردان مستند شب بخیر اوپی

رایان وایتتهیه کننده و کارگردان مستند شب بخیر اوپی است و ساخت چندین فیلم و سریال با موضوعات مختلف نیز در کارنامه کاری وی دیده می شود. رایان وایت فارغ التحصیل رشته مطالعات مستند از دانشگاه دوک. او به همراه بهترین دوست و شریک زندگی خود که تهیه کننده او نیز می باشد، Tripod Media را تأسیس کرد. جسیکا هارگریو، تاسیس در سال 2007. اولین فیلم بلند رایان وایت پلادا بود و داستان فوتبالی داشت و سفری به دور دنیا داشت که در سال 2010 اکران شد. دومین فیلم او Good Ol’ Freda، داستان. فردا کلیداستان منشی سابق سوپرگروه بیتلز را روایت می کند که در سال 2013 منتشر شد.

از دیگر فیلم های او می توان به سرنا اشاره کرد که زندگی ستاره تنیس جهان را روایت می کند. سرنا ویلیامز، در طول تور 2015. او همچنین Assassins را ایجاد کرد که در مورد ترورها تحقیق می کند. کیم جونگنامبرادر ناتنی رهبر کره شمالی می پردازد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر