ارائه سریال Vergije اثری موفق در ژانر معمایی

سپس داستان دو قسمت اول لو خواهد رفت.

علاوه بر آن، به نظر می رسد منظور کارگردان دیگری از این سبک برش و طراحی این است که نشان دهد ما با شرایط گیج کننده ای روبرو هستیم که در آن نمی توان همه چیز را به راحتی دید و عناصر و چیزهای مختلفی وجود دارد که واقعیت را می سازد. تصویر تحریف نشده است و حقیقت را نمی توان به راحتی پیدا کرد. چیزی که به خوبی با ژانر و داستان سریال همخوانی دارد.

سیدی انسانی در سریال سرگیجه

احتمالاً از این ترتیب برای تأکید بر معانی خاصی استفاده شده است. یکی از مواردی که می توان گفت شکنندگی شخصیت هاست. این تکنیک توسط اصغر فرهادی نیز استفاده می شود جدایی نادر از سیمین (1389) بسیار از آن استفاده کرده بود و با استفاده از این نماها بر شکنندگی و بی ثباتی شخصیت های فیلمش تاکید کرد. اینجا هم توفیق عبرت گرفت. هر شخصیت در موقعیتی قرار دارد که به راحتی می تواند همه چیز را از دست بدهد و حماقت موقعیت آنها باعث ترس بیشتر آنها شده است.

در پایان می توان به یکی از سکانس های خوب سریال در قسمت سوم اشاره کرد. جایی که Human Siddi (به عنوان یک کارآگاه مرموز یا احتمالاً یک پلیس) وارد داستان شرکت می شود. طراحی این سکانس به خوبی انجام شده و تعلیق و شگفتی خوبی را برای مخاطب به ارمغان می آورد. به طور کلی باید گفت سرگیجه تا اینجای کار توانسته امتیاز خوبی از نظر داستان گویی و کارگردانی کسب کند. بازی ها یک طرفه هستند و در این میان باید به نقش رهگیر کوچک سریال، امیررضا جوکار نیز اشاره کرد که واقعاً با استعداد است و بعید نیست در آینده بیشتر از او ببینیم و بشنویم. .

بزرگترین مثبت سرگیجه اما این سناریو است. منم و حجازی با توجه به پیشینه ای که در تئاتر و نمایشنامه نویسی داشتند، با شناخت کافی از عناصر و روش های ژانر معمایی توانستند داستانی را بسازند که ساده شروع شود و به تدریج بر پیچیدگی و جذابیت آن افزوده شود. این پیچیدگی به شخصیت پردازی ها و نحوه اطلاع رسانی آنها افزوده است و می توان گفت با اثری منسجم در ژانر مواجه هستیم.

داستان سریال از جایی شروع می شود که به کلاهبرداری از شرکتی که توسط کامران زاهدی (حجافر) اداره می شود، پی می بریم. به نظر می رسد سایت این شرکت هک شده و شخصی آدرس کیف پول سایت را تغییر داده تا ارزهای دیجیتال واریز شده به حساب دیگری منتقل شود و از این طریق پول زیادی از شرکت و شرکای اصلی آن – حجازی فر گرفته شود. ، دهکردی و بهداد – و متعاقباً مشتریان آن. او رسید و حالا باید جستجو کنند تا فروشنده پرتقال را پیدا کنند. اما این تنها بهانه ای است برای شروع داستان و آشنایی مخاطب با روابط شخصیت ها. با پیشرفت در داستان، همه چیز پیچیده تر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد می شود.

بخوانید  تولید Deadpool 3 به دلیل اعتصاب اتحادیه بازیگران متوقف شد

بزرگترین جنبه مثبت سرگیجه خط داستانی آن است. منم و حجازی موفق شده‌اند داستانی بسازند که ساده شروع می‌شود و به تدریج بر پیچیدگی و جذابیت آن افزوده می‌شود و می‌توان گفت با اثری منسجم در ژانر روبرو هستیم.

پیام دهکردی در سریال Vergije

یکی از اقداماتی که در جهت کار به وضوح دیده می شود استفاده از پلان های به اصطلاح تغییر شکل یافته است. دیدگاه هایی برای تأکید بر شکنندگی موقعیت شخصیت ها و نامرئی بودن حقیقت داستان

استفاده از صفحات بازتابی نیز به ابعاد مختلف شخصیت شخصیت ها اشاره دارد و باعث می شود در این موقعیت به ظاهر غیرعادی رفتار کنند. ابعاد جدیدی که ممکن است برای آنها تازگی داشته باشد.

داستان پرواز فقط بهانه ای است برای شروع داستان و آشنایی مخاطب با روابط شخصیت ها. با پیشرفت در داستان، همه چیز پیچیده تر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد می شود.

این مشکل از ابتدا قابل درک است. روند فیلمنامه شخصیت ها را به آرامی معرفی می کند. رابطه ای که آنها را به هم پیوند می دهد برای چند دقیقه باید کشف شود و کم کم آشکار می شود. فلاش بک هایی که در ابتدای هر قسمت، قبل از عناوین آغازین قرار می گیرد، گذشته شخصیت ها و روابط آنها و همچنین مسائل شخصی آنها را برای مخاطب آشکار می کند. همچنین با پیشروی داستان، شخصیت هایی به داستان اضافه می شوند یا جنبه هایی از شخصیت آنها آشکار می شود که بر جذابیت و تعلیق روایت می افزاید.

بهرنگ توفیقی پس از تجربیات فراوانش به خصوص در دهه گذشته در سریال سازی برای تلویزیون، با سریالی جدید به شبکه تلویزیون خانگی بازگشت. این دومین سریالی است که او در این زمینه پخش می کند. سری قبلی آقازاده در سال 2019 بر روی پلتفرم Filmo منتشر شد. اکنون سرگیجه توسط نماوا منتشر شده است.

بخوانید  بازسازی Silent Hill 2 لغو نشده است

البته نکته ظریفی در این مورد وجود دارد و چه خوب است که افراد بیشتری از آن مطلع باشند که گاهی این تاخیرها در انتقال اطلاعات که به منظور افزایش تعلیق انجام می شود، باعث سردرگمی می شود. سوالاتی که برای درک بهتر ارتباطات در ذهن بیننده ایجاد می شود، به دلیل وجود همین تعلیق های طولانی، چنان پررنگ می شود که گاهی ارتباط او با داستان ضعیف می شود و این چیزی است که آسیب می رساند. سرگیجه تمام می شود اگرچه به نظر می رسد هر چه سریال پیش می رود و داستان دقیق تر می شود و روی ترن هوایی می افتد، این تکنیک کمتر استفاده می شود و بدرفتاری های آن از روایت محو می شود.

سریال بهرنگ توفیقی چند هفته ای است که شروع به پخش می کند سرگیجه برای شنیدن به خانه فرستاده شد سریال پخش شده توسط نماوا داستان یک سوء تفاهم خانوادگی و ماجراهای اسرارآمیزی است که در پی آن رخ می دهد.

در سالگرد ازدواج پیمان (بهداد) و فریبا (آزادیور)، در حالی که پیمان در حال برنامه ریزی یک مهمانی غافلگیرکننده برای فریبا است و کلی در حال برنامه ریزی است، یک تماس تلفنی اوضاع را بدتر می کند. یکی از ناظران ناشناس به او گفت: بیا زنت را از اینجا بیاور. پیامی که بالاخره متوجه شد کامران با همسرش در رستوران هتل قرار گذاشته و اقدامات مشکوکی بین آنها در حال انجام است. اتفاقی که در نهایت باعث درگیری کامران و پیمان شد و اتفاقی که نباید می افتاد. ضربه ای به سر کامران می خورد و پیمان ناامید و ترسیده او را رها می کند و به خانه می رود. تا پاسی از شب از کامران خبری نیست و حالا نگرانی خانواده از غیبت او بر دیگر مشکلات فیلم می افزاید.

در این بین با اینکه اولین سارق دارایی های این شرکت چه کسی بود مواجه هستیم؟ کی به پیمان زنگ زد و خبر رو بهش گفت؟ حالا سرنوشت کامران چیست؟ او کجاست و چه می کند؟ آیا سرقت اموال شرکت کار خودش بود و آیا همه برنامه هایی برای فرار از ماجرا هستند؟ اگر کامران کشته شود، سرنوشت پیمان چه می شود؟ کسی که ماشین کامران را به آتش کشید کیست؟ آیا ارتباطی بین او و سارق دارایی های شرکت وجود دارد؟ چه کسی دوربین مداربسته یلم را برای فریبا فرستاد؟ بالاخره تکلیف تلفن همراه پیمان چه شد؟ و سوالات دیگر از این دست.

بخوانید  Alan Wake 2 حداقل نیازهای رایانه شخصی خود را کاهش داده است

سریالی با داستانی پر رمز و راز و با بازی بازیگرانی چون حامد بهداد، رعنا آزادی ور، هادی حجازی فر، شبنم مقدمی، پیام دهکردی، مهرآوه شریفی نیا، هومان سیدی و … این سریال توسط محمد منم و همایون حجازی نوشته شده است. دو نفری که قبلاً عمدتاً در زمینه نمایشنامه نویسی فعالیت می کردند.

سرگیجه او در همان ابتدا می دانست چگونه داستان خود را به خوبی شروع کند و مردم را به راه خود ببرد. داستانی که او برای روایتش انتخاب کرد، اگرچه خیلی بدیع و جدید نیست، اما جذابیت و پیچیدگی لازم برای یک روایت رازآلود را دارد و همچنین فیلم توانست کم کم با روش هایی به این پیچیدگی بیفزاید. یکی از این اقدامات نحوه ارائه اطلاعات در مورد شخصیت ها، پیشینه، تاریخچه و وضعیت فعلی آنهاست.

حامد بهداد و امیررضا جوکار در سریال سرگیجه

یکی از اقداماتی که در جهت کار به وضوح دیده می شود، استفاده از نماهای به اصطلاح تحریف شده است. پلان های زیادی در فیلم وجود دارد که شخصیت را در پشت چیزی – مثل شیشه – می بینید یا به او نگاه می کنید در حالی که عناصری از مناظر در پیش زمینه قاب وجود دارد که باعث می شود کادر کثیف و بدفرم به نظر برسد. حتی در نماهای روی شانه نیز شاهد این نوع آرایش بصری هستیم. جایی که شخصیت پشت قاب مقدار زیادی از کادر را اشغال می کند و تصویر شخصیت مقابل دوربین را مخدوش می کند. در عین حال از نماهایی استفاده می شود که شخصیت ها را در آینه نشان می دهند یا تصاویر منعکس شده آنها را در معرض دید مخاطب قرار می دهند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر