آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه When the Promised Flower Blooms in Cloud Atlas

در این نسخه از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” با هم انیمه Makiya، Evil Sign و Cloud Atlas را تماشا خواهیم کرد. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

در این نسخه از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” ابتدا به سراغ انیمه جادویی می رویم. نمایشی که از ایده شگفت انگیز جاودانگی نشات می گیرد و ما را به یاد الف های دنیای تالکین می اندازد. پس از آن فیلم و نوار مهمی از اورسن ولز یکی از بهترین و پیشگام ترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان را تماشا می کنیم. این کار باعث شد ولز ده ها صفحه بیانیه ای برای یونیورسال بنویسد و نارضایتی خود را از نحوه تدوین فیلم اعلام کند. در ادامه اطلس ابر را می بینیم. ساخته شده توسط خانواده واچوفسکی. یک فیلم علمی تخیلی و البته فلسفی از فیلمسازان مختلف با نگاهی عمیق.

فکر لیلیان در مورد انیمه Mekiya
انیمه مکه: وقتی گل موعود می شکفد

انیمیشن Makiya: When the Promised Flower Blooms

  • خروج: ماری اوکادا
  • سال انتشار: 2018

خلاصه: هنگامی که سربازان سلطنتی به قبیله خالده حمله می کنند، ماکیا از دست آنها فرار می کند و پسری را به فرزندی قبول می کند.

Mekiya یک انیمه فانتزی است که از عناصر رئالیسم جادویی استفاده می کند. ایده جاودانگی و زندگی جاودانه ایده ای جذاب در دنیای سینما و ادبیات است که مبنای بسیاری از فیلمسازان و کارگردانان در آثار داستانی قرار گرفته است. داستان این انیمه زمانی اتفاق می افتد که موجودات باستانی هنوز زنده هستند و نژاد خاصی از آنها می توانند قرن ها زندگی کنند و هرگز طعم مرگ را نچشند. همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه پادشاهی تصمیم بگیرد از این موجودات برای تقویت پایه های پادشاهی اجدادی خود استفاده کند. ماکیا با حمله سربازان جاودانه نجات می یابد. در این میان، کودک انسانی را می بیند که مانند او به کمک نیاز دارد. مکیا او را به فرزندی قبول می کند و چهره اش را تغییر می دهد.

بخوانید  One Piece، Stranger Things و دیگر نمایش‌های نتفلیکس در پارک موضوعی دیجیتال Roblox زنده می‌شوند.

Makiya انیمه ای در ستایش مرگ و عشق است. جاودانه ها نباید عاشق کسی از بیرون شوند وگرنه باید زجر بکشند و رنج بکشند. با این حال، ماکیا عاشق یک کودک می شود و سعی می کند یاد بگیرد که چگونه مادر شود. او تلاش می کند و عاشق بزرگ کردن آریل است. انیمه مکیا در هسته خود به ایده عشق مادرانه وفادار است و در پایان مرگ را می ستاید. این انیمه مرگ را راهی برای رهایی از درد می داند و عمر طولانی مانعی بر سر راه آن است. درست مثل زمانی که ماکیا به خاطر جاودانگی آریل را نمی توانست فراموش کند، اما لیان فقط چند روز به زندگی اش باقی مانده بود. Maquia: When the Promised Flower Blooms از مضامین جذاب و متقاعدکننده ای استفاده می کند تا داستان ظریف یکی از جهانی ترین روایت های بشریت را روایت کند. این انیمه که از انیمه های مستقل ژاپنی به شمار می رود پس از اکران برنده جایزه بهترین فیلم مستقل شد و چندین جایزه بین المللی را از آن خود کرد.


ولز فیلم The Mark of Evil را بررسی می کند

عنوان فیلم شیطان است

فیلم لمس شیطان

  • خروج: اورسن ولز
  • بازیگران: چارلتون هستون، جانت لی و اورسون ولز
  • سال انتشار: 1958

خلاصه: مایک وارگاس و همسرش سوزان وارد یک شهر مرزی می شوند. یک ماشین در آنجا منفجر می شود و وارگاس سعی می کند پرونده را حل کند.

A Sign of Sher یکی از مهم ترین آثار در میان فیلم های کلاسیک و فیلم نوآر است که هر علاقه مند به این دنیای متمایز تاریخ سینما باید آن را ببیند. این اقتباس از کتاب The Mark of Sher اثر ویت مسترسون در ابتدا نتوانست توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند (همانطور که اغلب در مورد آثار اورسون ولز اتفاق می افتد)، اما این فیلم به تدریج تبدیل به یکی از برجسته ترین فیلم های حرفه ای کارگردان شد. ولز برای ساخت این فیلم و اعمال نظرات هنری خود درگیری های زیادی را با استودیوی سازنده پشت سر گذاشت و در نهایت سازندگان نسخه نهایی خود را روانه سینماها کردند.

بخوانید  Examen de Sand Land – Réservoirs beaucoup

این فیلم در طول دهه 1970 دوباره خبرساز شد و تا زمان اکران در سال 1970 به کانون فیلم ملی ایالات متحده اضافه شد. نسخه اصلی ولز در سال 1998 منتشر شد (فیلم ویرایش شده با استفاده از اظهارات کارگردان 1958). Mark of Evil یکی از آخرین فیلم های کلاسیک عصر نوآر است. پس از پایان این دهه، فیلم های نوآر وارد مرحله جدیدی شدند، سبک و سیاق آن ها تغییر کرد و فیلم هایی که امروز می بینیم تبدیل به فیلم های نوآر شدند. Mark of Evil داستانی پر از تعلیق، هیجان، دسیسه، خیانت و فساد در پلیس است. فیلمی به کارگردانی شگفت انگیز اورسن ولز.

ولز یکی از جذاب ترین نقش های قهرمان را در این فیلم بازی کرد. او نقش یک پلیس فاسد را در مقابل یک پلیس مکزیکی تازه ازدواج کرده بازی می کند. داستان Mark of Evil در یک شهر مرزی در مکزیک اتفاق می افتد. یک افسر پلیس به همراه همسرش سوزان برای ماه عسل به این منطقه می رود. اتفاقات برنامه ریزی نشده ای برای آنها رخ می دهد و جنایتکاران مکزیکی برای اجرای نقشه خود به سوزان مراجعه می کنند. دنیای سیاه و سفید نشانه ای از شر است که به خوبی نمایانگر دنیای فیلمسازی ولز است. میزانسن، نماهای بلند و کوتاه و نحوه فیلمبرداری آنها می تواند برای مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد.


تام هنکس در حال فرار در Cloud Atlas

فیلم Cloud Atlas

فیلم اطلس ابر

  • خروج: تام تایکور، اندی و لانا واچوفسکی
  • بازیگران: تام هنکس
  • سال انتشار: 2012

خلاصه: 6 داستان مختلف از 6 موقعیت زمانی مختلف روایت می شود.

اطلس ابری یک فیلم علمی تخیلی بر اساس رمان پرفروش Cloud Atlas نوشته دیوید میچل است. کتابی بسیار معروف که جوایز ادبی زیادی را از آن خود کرده است. این فیلم حاوی داستان های متفاوتی است که در زمان های مختلف تاریخ (گذشته و آینده دور) اتفاق می افتد. داستان هایی که با هم قاطی شده اند و بی نظم گفته می شوند. در این صورت مخاطب باید این داستان ها و روایت ها را با یکدیگر پیوند دهد و معنای بزرگی را از درون آنها کشف کند. شاید در نگاه اول، روایت غیرخطی فیلم شما را آزار دهد، اما کافی است تحمل کنید و به تماشای این داستان های به هم پیوسته بنشینید.

بخوانید  Forspoken Star از بررسی‌های «سخت‌آمیز» ناراحت نمی‌شود

بازیگران اطلس ابری نقش های متفاوتی را ایفا می کنند و در داستان های مختلفی ظاهر می شوند. این اثر فیلمی جاه طلبانه و خلاقانه محسوب می شود و سبک بصری آن برای مخاطب بسیار خیره کننده و جذاب خواهد بود و داستان های آن حس کنجکاوی مخاطب را زنده می کند. اطلس ابر فیلمی است درباره اخلاق، دین، پایان جهان، انسان، آزادی، رهایی، عشق و تجربیات بسیاری از زندگی در جهان های مختلف، فیلمی که ایده هایش جهانی و بسیار ملموس خواهد بود. مسائلی که بشر در طول تاریخ چه در گذشته و چه در آینده با آن مواجه بوده و خواهد بود. در ابتدا، خانواده ویچوفسکی در ساخت اطلس ابری با مشکلاتی روبرو بودند و قادر به تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت آن نبودند. این فیلم در نهایت با بودجه هنگفتی تولید شد و عنوان یکی از پرهزینه ترین فیلم های مستقل را از آن خود کرد. Cloud Atlas برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و فضایی دوقطبی در میان منتقدان ایجاد کرد. این اثر در لیست بدترین و بهترین فیلم های آنها قرار گرفت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر