پوکمون یک تجارت پیچیده است، اما یادگیری آن نیز جذاب است

وقتی به پوکمون فکر می کنید، احتمالاً فکر می کنید که نینتندو مالک تمام دارایی های معنوی سودآور است. در واقعیت، به این سادگی نیست زیرا حقوق حق رای دادن به Pocket Monster تقریباً به طور مساوی بین چندین طرف تقسیم می شود. فرض کنید همیشه می خواستید یک درس تاریخ مختصر در مورد فرنچایز داشته باشید. در این مورد، GameSpot یک ویدیوی جدید دارد که مبانی پیچیده مالکیت فرنچایز و چگونگی استفاده هر یک از شرکا – Nintendo، Game Freak، Creatures و The Pokemon Company – تلاش‌ها و منابع خود را برای تکامل دائمی مجموعه ارائه می‌کند.

جالب اینجاست که Game Freak هنوز هم یک استودیوی مستقل است که در مقایسه با سایر شرکت ها کارمندان نسبتا کمی دارد. سازنده به طور مداوم یک بازی پوکمون را هر سه سال یک بار منتشر می‌کند و در عین حال در پروژه‌های دیگر، مانند بازی‌های کلاسیک کم‌ارزش‌شده Tembo the Badass Elephant و Pocket Card Jockey دستکاری می‌کند. بازی‌های اصلی پوکمون که مسئول معرفی ده‌ها هیولای جیبی جدید هستند نیز به‌عنوان پایه‌ای برای بازوی تجاری بسیار پرسودتر پوکمون عمل می‌کنند.

در مشارکت Creatures، Nintendo، و The Pokemon Company، به سرعت متوجه خواهید شد که چگونه دستگاه پوکمون چینش پیچیده ای از قطعات متحرک در بازی های ویدیویی، سریال های انیمیشن، فیلم ها و کالاها و بازی ورق کلکسیونی بسیار محبوب است. . تمام این کار سخت نتیجه داد، زیرا در سال 2021، پوکمون تقریباً 92.1 میلیارد دلار ارزش داشت و دیگر IP های محبوب مانند هلو کیتی، میکی موس و جنگ ستارگان را تحت الشعاع قرار داد.

بخوانید  Stardew Valley به فروش شگفت انگیزی دست یافته است

همانطور که از عنوان ویدیو پیداست، تجارت پوکمون پیچیده است، اما زمانی که به پیچیدگی‌های مشارکت بین نهادهای درگیر بپردازید، فوق‌العاده جذاب است. برای اینکه ببینید پوکمون در آینده چه خواهد شد، حتماً همین امروز با پخش زنده Pokemon Presents فوریه 2024 هماهنگ شوید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر