قبل از دموی عملی ما، Paweł Sasko، مدیر Quest و Despoina Anetaky طراح Quest به ما گفتند که تقریباً هر سیستمی بهینهسازی شده، اصلاح شده یا کاملاً بازسازی شده است. تواناییهای بازشدنی در درخت مهارت بیشتر شبیه امتیازات هستند تا پاداشهای غیرفعال. Cybernetics بسیار قوی تر است و گزینه های گیم پلی بیشتری را ارائه می دهد. و سیستم بدنام واکنش پلیس به طور کامل بازسازی شده است. این اولین باری نیست که توسعهدهنده CD Projekt Red چنین کاری انجام میدهد – بسط نهایی The Witcher 3 باعث ایجاد تعدادی تغییرات در رابط کاربری و مبارزات شد – اما Phantom Liberty در تلاش است تا DNA Cyberpunk را کاملاً بازنویسی کند.
Phantom Liberty همچنین فونت و سیستم بدنامی را که مدت ها انتظارش را می کشید اصلاح شده به همراه دارد. در زمان عرضه، Cyberpunk 2077 به دلیل سیستم بدنامی ساده و غیرمنصفانه اش مورد تمسخر قرار گرفت. پلیس بلافاصله و در مکانهای تصادفی ظاهر میشود، حتی اگر پلیسی در آن نزدیکی نباشد. در فانتوم لیبرتی اینطور نیست. حالا مثل بازی GTA V اگر جنایتی مرتکب شوید، پلیس بررسی می کند. اگر در نزدیکی باشید، آنها درگیر خواهند شد. اگر نه، آنها منطقه را جستجو می کنند. همانطور که جنایات بیشتری را پشت سر هم انجام می دهید، آنها تهاجمی تر می شوند و اگر به یک سطح تحت تعقیب پنج ستاره برسید، MaxTac، یک واحد نیروهای ویژه SWAT مانند در دنیای Cyberpunk ظاهر می شود. ساسکو به ما گفت که اگر به اندازه کافی شهرت داشته باشید، رئیسها در دنیا ظاهر میشوند. با این حال، تهاجم پلیس به موقعیت مکانی شما نیز بستگی دارد. آنها در مناطق غنی تر و پرجمعیت تر مانند Corpo Plaza بسیار سریعتر واکنش نشان می دهند.
جلسه من در زیر شکم کثیف داگ تاون، محله ای که در داخل پاسیفیکا قرار داشت، شروع شد. زبالهها در کوچههای نئونشویانه پر شده و زبالههای سایبری در پیادهروها پرسه میزنند. این منظره ای نه چندان دور از آنچه در Cyberpunk 2077 دیدیم بود، اما داگ تاون دارای هرج و مرج ناهمواری است که بیشتر شبیه خیابان های پسا آخرالزمانی فرار از نیویورک است تا گذرگاه های جمع و جور و چند لایه شهر شب. با توجه به موقعیت مکانی آن در شهر شبانه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما داگ تاون تا حد زیادی از شهر جدا شده است و بیشتر شبیه یک ایالت مستقل عمل می کند تا یک منطقه. ساسکو و آنتاکی به ما گفتند که ورود و خروج از داگ تاون بدون اتصالات صحیح بسیار دشوار است. پس از انجام چند ماموریت اول، V می تواند به میل خود وارد داگ تاون شده و از آن خارج شود، اما دسترسی به منطقه تا زمانی که توسعه را شروع کنید بسته است.
آنچه که بسیار چشمگیر است این است که Phantom Liberty چه احساس متفاوتی نسبت به تجربه وانیلی دارد و چگونه این تغییرات می تواند جان تازه ای به تجربه پایه بدهد. تقریباً همه سیستمها اصلاح شده یا دوباره ساخته شدهاند و مکانیکهای جدیدی مانند مبارزه با اتومبیلها معرفی شدهاند و این ویژگیها به Phantom Liberty محدود نمیشود.
این ویژگی ها به قسمت جدید یا داستان DLC قفل نمی شوند. اینها تغییرات جهانی هستند که کل بازی را از ابتدا تا انتها تحت تأثیر قرار می دهند و تقریباً در تمام جنبه های تجربه تعادل ایجاد می کنند. در حالی که میتوانید ذخیرههای قدیمی را بارگیری کنید و همچنان از همه این تغییرات لذت ببرید، یک مورد قانعکننده برای شروع از صفر وجود دارد، زیرا بسیاری از این مکانیکها برای تقویت جهانسازی Cyberpunk و اصلاح جنبههای گیمپلی نقش Cyberpunk در هسته آن طراحی شدهاند.
با این حال، Phantom Liberty فقط یک ارتقاء شکوهمند نیست. داستانی را با خود به ارمغان میآورد که به شدت به ژانر هیجانانگیز جاسوسی و شخصیتهای جدید متکی است، از جمله مامور سلولهای خشمگین سولومون رید (با بازی ادریس البا برجسته) و محله جدید بیقانونی شهر شب به نام داگتاون. تنظیم به اندازه کافی ساده به نظر می رسد: یک شخصیت مرموز که از Songbird استفاده می کند به V قول می دهد که اگر بتواند رئیس جمهور ایالات متحده جدید را پس از سقوط هواپیمایش در داگ تاون نجات دهد و از آن محافظت کند، می تواند بیوچیپ مرگبار را از سرش حذف کند.
این روزها قوس رستگاری بازی های ویدیویی بسیار رایج شده است. من نمی توانم مردم را به خاطر کنار گذاشتن Cyberpunk 2077 پس از راه اندازی نامرتب آن سرزنش کنم، اما انکار پتانسیل آن سخت بود. و با توجه به آنچه من از Phantom Liberty دیدم، Cyberpunk 2077 ممکن است در نهایت به آن عمل کند.
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty بیشتر شبیه یک بازنگری از بالا به پایین بازی اصلی است تا یک توسعه استاندارد. مطمئناً، داستانی جدید با شخصیتهای جدید و منطقهای جدید برای کاوش ارائه خواهد کرد، اما چیزی که من را بیشتر هیجان زده کرد این بود که چگونه این بسط میتواند تجربه اصلی را بهطور بالقوه متزلزل کند و بسیاری از مشکلات آن را برطرف کند.
درختان مهارت در تمام سطوح نیز برای معرفی تواناییها و امتیازات جدیدی که باید به مبارزات ادویهای ببخشند، بازسازی شدهاند. ساسکو به ما گفت که آنها میخواهند از علاقهمندان آمار مبتنی بر درصد که درخت مهارت اصلی را پر میکردند دور شوند و آنها را بر اساس مهارتهای منحصربهفرد مبتنی بر کلاس بسازند. در زمان من فقط می توانستم به عنوان یک ساز سریع انفرادی مجهز به کاتانای حرارتی و تیغه های آخوندک بازی کنم. به لطف درخت جدید و بهبود یافته مهارت رفلکس، میتوانستم در هوا بپرم، گلولهها را منحرف کنم و پایانهای خونین را انجام دهم. من کنجکاو هستم که این درختان مهارت اصلاح شده چقدر قوی هستند، مخصوصاً وقتی صحبت از شبکه سازی به میان می آید، اما اگر زمان من با ساختن سریع انفرادی نشانه ای بود، فکر می کنم باید شگفتی های خوبی در انتظار باشد.
تحریریه مجله بازی یک گیمر