COD: جزئیات مربوط به بازی مستقل زامبی های خدمات زنده لغو شده فاش شد

یکی از توسعه‌دهندگان سابق Call of Duty در Raven Software پروژه‌ای لغو شده در سال 2011 را فاش کرده است که می‌توانست یک بازی لایو اکشن باشد که کاملاً روی حالت محبوب زامبی COD متمرکز شده است. در حالی که قرار بود این پروژه بین سال های 2011 تا 2012 در مرحله پیش تولید باشد، ظاهراً به دلیل ترس از رقابت با بازی های اصلی لغو شد.

مایکل گاملت، توسعه‌دهنده سابق Raven، پس از افشای عنوان لغو شده Zombies از طریق صفحه لینکدین خود، در مصاحبه‌ای با یوتیوبر COD Glitching Queen ظاهر شد. Gummelt فاش کرد که این پروژه Project Zed نام داشت و قرار بود یک بازی رایگان باشد که توسط microtransactions پشتیبانی می‌شود و از تجربه Raven در توسعه و پشتیبانی از عنوان سرویس زنده فقط چینی Call of Duty Online الهام گرفته شده است.

در حال پخش: Call of Duty: Modern Warfare III | تریلر بازی Intel “Zombies”.

Gummelt می‌گوید این پروژه زمانی آغاز شد که Zombies به Raven Software واگذار شد، زیرا Treyarch مطمئن نبود که می‌خواهد با این حالت حرکت کند یا خیر. Gummelt توضیح می‌دهد که به دلیل تجربه قبلی‌اش در طراحی حالت‌های زامبی برای Call of Duty Online، به عنوان طراح اصلی پروژه معرفی شد، اگرچه به دلیل قوانین سانسور چینی، آنها با نام «سایبورگ» ارسال شدند.

Gummelt تا آنجا پیش رفت که یک سند طراحی برای بازی نوشت و یک عنوان همکاری چهار نفره را با نقشه کامل جهان توصیف کرد. بازیکنان می‌توانستند به عنوان یک گلادیاتور در یک عرصه سبک Mad Max با زامبی‌ها مبارزه کنند و تنها برای کاوش در دنیای کامل پسا آخرالزمانی بازی فرار کنند.

Gummelt می گوید: «کمی شبیه Mad Max بود که با زامبی COD ملاقات می کند. بخشی از سند طراحی او برای این پروژه در این ویدئو نشان داده شده است که در یک خط آن را “بازی زامبی سرگرم کننده، کمپینگ و تجربی” می نامد.

متأسفانه برای طرفداران زامبی ها، این پروژه قبل از اینکه پروژه وارد توسعه فعال شود، لغو شد. اگرچه Gummelt می‌گوید که هیچ‌وقت پاسخی قطعی در مورد چرایی دریافت نکرده است، اما با این تصور باقی ماند که به این دلیل بود که Treyarch می‌خواست دوباره از زامبی‌ها بدون رقابت یک عنوان زامبی رایگان استفاده کند.

بخوانید  سقوط ادامه دار قیمت کارت گرافیک؛ RTX 3080 Ti با ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب

در این مصاحبه، Gummelt همچنین در مورد تجربه خود از کار به عنوان یک طراح اصلی در Warzone صحبت می کند، که مستقیماً از حالت اولیه Battle Royale الهام گرفته شده است که او برای Call of Duty Online به نام BattleCity توسعه داده است.

در سال 2015، جیسون بلوندل، مدیر سابق حالت زامبی، ادعا کرد که عنوان مستقل زامبی ها برای فرنچایز Call of Duty کار نمی کند، و توضیح داد که اکثر بازیکنان توانایی انتخاب از حالت های مختلف بازی را دوست داشتند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر