سقوط ادامه دار قیمت کارت گرافیک؛ RTX 3080 Ti با ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب

AMD Radeon RX 6900 XT در فروشگاه Newegg

با نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD انتظار می‌رود این کاهش قیمت‌ها ادامه دار باشد.



منبع

هردوی این کارت‌ها با باندل Raise The Game شرکت AMD شامل ۳ بازی Saints Row و Forspoken و Sniper Elite 5 عرضه می‌شوند.

اما اگر مثل اکثر کاربران به‌دنبال کارت گرافیکی با قیمت پایین‌تر از ۱۰۰۰ دلار هستید هنوز هم می‌توان محصولات رده بالای انویدیا و AMD را خریداری کنید. به‌عنوان مثال کارت گرافیک کاستوم Gigabyte و ASRock Phantom از پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6900 XT در فروشگاه Newegg حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارند که ۳۰ درصد کمتر از قیمت مصوب ۱۰۰۰ دلاری آن است.

درحالی‌که روند کاهش قیمت کارت‌های گرافیک همچنان ادامه دارد، محصولاتی چون AMD Radeon RX 6900 XT و GeForce RTX 3080 Ti به ۳۰ درصد زیر قیمت تولید کننده رسیدند.

قیمت فروش کارت‌های گرافیک طی ماه‌های گذشته به شکل چشمگیری کاهش یافته و این امر بیش از هر چیز در سقوط ارزش رمزارزها، کاهش تقاضا به‌دلیل نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید محصولات و افت فروش بازار پی سی ریشه دارد. مدل‌های رده بالای محصولات انویدیا و AMD بیشترین تأثیر را از کاهش قیمت‌ها به خود گرفتند تا مثلاً MSRP کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti از شرکت EVGA با ۴۷ درصد کاهش از ۲۱۴۹ دلار به ۱۱۱۴۹ دلار برسد. در حال حاضر می‌توان مدل‌های مختلف کارت گرافیک RTX 3090 Ti را با نزدیک ۱۱۰۰ دلار خریداری کرد.

کارت گرافیک Geforce RTX 3080 Ti 12 GB

اما اگر به‌دنبال گزینه مناسبی از تیم سبز هستید باید گفت که Geforce RTX 3080 Ti 12 GB نیز درحال حاضر وضعیت خوبی دارد. مدل Gigabyte این کارت با ۲۸ درصد کمتر از MSRP به ۸۷۰ دلار رسیده و آن را به انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به پی سی گیمینگ در سطح 4K تبدیل می‌کند.

بخوانید  فیل اسپنسر: تا زمان انتشار Hellblade 2 نباید زیاد منتظر بمانیم