یک سال در اپل؛ برندی که همچنان به درخشش خود ادامه می دهد


اپل با خرید کل ظرفیت تولید تراشه های سه نانومتری TSMC نسل جدید تراشه های سری M را برای رایانه های شخصی خود معرفی کرد که نشان از پایان معرفی محصول آن در سال 2023 است.نسل خبری تراشه ها در سه مدل M3 معرفی شد. ، M3 Pro و M3 Max که عملکرد بهتری نسبت به تراشه های سری M2 دارند.

اپل در هنگام توصیف این تراشه ها ادعا می کند که به لطف استفاده از فناوری Dynamic Cashing، آنها سریعتر و بهینه تر از نسل قبلی کار می کنند. علاوه بر این، تراشه‌های سری M3 برای اولین بار پشتیبانی از سخت‌افزار ray tracing را به دنیای مک‌بوک‌ها و رایانه‌های اپل ارائه می‌کنند.

مدل پایه تراشه M3 دارای 25 میلیارد ترانزیستور در هسته خود است (5 میلیارد بیشتر از M2) و طبق گفته اپل، از نظر پردازنده و پردازش گرافیکی 20 درصد سریعتر از M2 به نظر می رسد. تراشه M3 Pro همچنین دارای 37 میلیارد ترانزیستور بر روی سطح خود است و به گفته اپل، بیش از 20 و 10 درصد سریعتر از M2 Pro در فرآیندهای CPU و GPU محور کار می کند.

در نهایت، غول تراشه لپ‌تاپ اپل در مرحله آخر به نام M3 Max با 92 میلیارد ترانزیستور را داریم که اپل ادعا می‌کند تا 50 درصد در پردازش مبتنی بر CPU سریع‌تر و تا 20 درصد سریع‌تر به نظر می‌رسد. در پردازش گرافیکی سریع‌تر از M2 Max.

کاربران زومیت عملکرد اپل در سال 2023 را چگونه ارزیابی می کنند؟

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  ساخت فیلم دزدان دریایی کارائیب با بازی مارگو رابی لغو شد