کارت گرافیک انویدیا پس از کاهش قیمت موجود نیست

با کاهش قیمت کارت گرافیک های Nvidia در اروپا و آمریکای شمالی، تیم سبز با چالش های ساختاری در چرخه موجودی و تامین تقاضای بازار مواجه است.

عواقب این سناریو ممکن است برای کل صنعت سخت افزار چالشی ایجاد کند. فروش انواع کارت گرافیک های این شرکت از جمله GeForce RTX 4070 و سایر مدل های تولید شده توسط اینتل و AMD به سطح بالایی رسیده است. در نتیجه TSMC تولید قطعات حیاتی این محصولات را کاهش داده است که مستقیماً بر قراردادها و سفارشات خرید برخی شرکت ها و در نتیجه تقاضای جهانی برای این محصولات تأثیر می گذارد.

طی چند ماه گذشته، کاهش قابل توجهی در قیمت کارت‌های گرافیک Nvidia در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا مشاهده شده است که شامل محصولات نسل بعدی RTX 40 می‌شود. این روند ممکن است منجر به مشکلات احتمالی در فروش محصولات Nvidia و مدیریت موجودی کانال های عرضه شود.

چرخه موجودی این شرکت در حال حاضر حدود 220 روز را پوشش می دهد که تقریباً 2.5 برابر دوره استاندارد است. این امر انویدیا را در میان 5 شرکتی قرار می دهد که از “آستانه احتیاط” عبور کرده اند. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت با کاهش تولید شرکای تجاری خود را در برابر مشکلات مشابه حفظ کند. با این حال، موانع بزرگی مانند تورم بالا و رکود اقتصادی شرایط را پیچیده‌تر کرده است.

این غول فناوری عمدتاً با چالش فروش بیش از حد کارت های گرافیک خود مواجه است. وضعیتی که می تواند منجر به مشکلات مالی قابل توجهی شود. برای مقابله با این مشکل، انویدیا قصد دارد تولید GPU را کاهش دهد. مطالعات اخیر گروه تحلیل و تحقیق Arete Research نشان می دهد که انویدیا یکی از شش شرکت بزرگی است که در لیست مشتریان ویژه TSMC ظاهر می شود.

بخوانید  نویسنده و کارگردان Hellblade: Senua's Sacrifice هیچ نقشی در ساخت دنباله نداشت.

بنابراین، برای جلوگیری از فاجعه احتمالی در بازار، شرکت های بزرگ فناوری باید استراتژی های خاصی مانند کاهش قیمت محصولات خود را اتخاذ کنند. اگرچه چنین تصمیماتی می تواند نتایج سریع داشته باشد، اما هنوز هیچ بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده اند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر