چرخه عمر موبایل؛ عمر گوشی های اندرویدی چند سال است؟

مراجع: Zomit – Valorvortech – How To Geek – Everphone – موبایل خود را بشناسید

عمر باتری یکی از مواردی است که بر زمان تعویض گوشی تاثیر می گذارد. با مراقبت از باتری، می توانید چرخه عمر آن را افزایش دهید. تهیه محافظ صفحه نمایش و قاب یکی از اقداماتی است که باید انجام دهید.

شب گوشی را روی شارژر بگذارید اما…

دیر یا زود هر گوشی موبایلی نیاز به تعویض دارد، اما گاهی اوقات با یک سری ترفندهای ساده می توان بهتر از دستگاه مراقبت کرد تا دیرتر از حد معمول نیاز به تعویض داشته باشد.

هرگز از گوشی هوشمند بدون محافظ صفحه استفاده نکنید. صفحه نمایش ها پس از ضربه به راحتی خراشیده و ترک می خورد. هنگام خرید محافظ صفحه، به سراغ محافظ های ارزان قیمت نروید زیرا مقاومت چندانی ندارند. خرید محافظ گران قیمت یک اقدام بسیار منطقی است، زیرا امکان تعویض صفحه نمایش در اثر ضربه را بسیار کاهش می دهد.

مشکل اصلی شارژ باتری تا 100٪ است. مطالعات ثابت کرده اند که شارژ کامل باتری در طول زمان برای سلامت آن مضر است. وقتی گوشی را در شب شارژ می کنید، به محض اینکه به 100 درصد برسد، فرآیند شارژ متوقف می شود. با این حال، تلفن هنوز روشن است و اجزای مختلف مانند CPU و RAM همچنان از منبع تغذیه استفاده می کنند. به محض اینکه شارژ به کمتر از 100% رسید، فرآیند شارژ مجددا شروع می شود. این تاثیر منفی بر سلامت باتری طولانی مدت دارد.

آسیب فیزیکی به بدنه گوشی نه تنها از زیبایی ظاهری می کاهد، بلکه می تواند بر تجربه استفاده از دستگاه نیز تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل، خرید یک قاب محکم یکی از اولین کارهایی است که باید بعد از خرید گوشی انجام دهید.

بخوانید  این بازی کاملاً جدید هنوز منتشر نشده است، اما همچنان در حال دریافت اقتباس های تلویزیونی و سینمایی است
یک افسانه قدیمی ادعا می کند که شارژ یک شبه گوشی هوشمند به باتری آن آسیب جدی می زند. با این حال، چنین ادعایی برای گوشی های امروزی که از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند، صادق نیست. دستگاه های مدرن به اندازه کافی هوشمند هستند که می توانند تشخیص دهند که چه زمانی گوشی کاملا شارژ شده است.

در این راستا توصیه می کنیم در شب گوشی خود را به شارژر وصل نکنید. راه حل دیگر خرید کابل های مخصوص است که با رسیدن باتری به 100 درصد، شارژ را متوقف می کنند.

اگر می خواهید باتری گوشی شما بیشتر کار کند، باید همیشه درصد شارژی بین 20 تا 80 مگابایت داشته باشید. هنگامی که شارژ بیش از 80٪ باشد، فشار بیشتری به باتری وارد می شود. برخی از کارشناسان توصیه می کنند که شارژ باتری همیشه باید بین 40 تا 70 درصد باشد. البته برای بسیاری از ما این امکان وجود ندارد.

یک محافظ صفحه نمایش قوی و قاب بخرید

تحریریه مجله بازی یک گیمر