پلی استیشن پلاس احتمالا به پلتفرم های بیشتری خواهد آمد


طبق اسناد فاش شده استودیو Insomniac Games، این امکان وجود دارد که سونی سرویس پلی استیشن پلاس را به پلتفرم های بیشتری مانند رایانه شخصی و موبایل اضافه کند.

مدتی پیش خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نهایی شد. به این ترتیب مایکروسافت می تواند بسیاری از بازی های اکتیویژن بلیزارد مانند Call of Duty، Diablo و Warcraft را به صورت انحصاری برای کنسول های ایکس باکس عرضه کند و همچنین از روز اول عرضه آن ها را در اختیار مشترکین Game Pass قرار دهد. این موضوع قطعا تاثیر زیادی بر روی پلی استیشن خواهد گذاشت، بنابراین طبیعی است که سونی نیز به فکر کاهش تاثیر این اتفاق بر برند خود باشد.

در حالی که مایکروسافت بازی های انحصاری خود را در روز اول عرضه روی Game Pass قرار می دهد و آثار بزرگی مانند Halo: Infinite و Starfield نیز به این شکل منتشر شده است، سونی بارها اعلام کرده است که قصد ندارد چنین برنامه ای را به صورت انحصاری داشته باشد. بازی ها. take off در نتیجه هیچ یک از این آثار از روز اول عرضه روی سرویس پلی استیشن پلاس قرار نمی گیرند.

پلی استیشن پلاس

ورود بازی ها به این سرویس ها باعث کاهش کمیت این بازی می شود، نه تنها مایکروسافت به این موضوع اعتراف کرد، بلکه چندی پیش خبر فروش بازی Horizon Forbidden West منتشر شد. همچنین پس از انتشار در پلی استیشن پلاس کاهش یافت. با این حال، همانطور که اسناد فاش شده از استودیو Insomniac Games نشان می‌دهد، سونی می‌خواهد برای رقابت با مایکروسافت تغییرات عمده‌ای در پلی‌استیشن پلاس ایجاد کند.

بخوانید  پاسخ امروز وردل (#594) - 3 فوریه 2023

ظاهرا سونی برنامه ای به نام Services 3.0 برای آینده پلی استیشن پلاس تعریف کرده و قصد دارد با استفاده از آن این سرویس را به هیجان انگیزترین و بهترین سرویس اشتراک سرگرمی در جهان تبدیل کند. یکی از عناصر اصلی این برنامه، عرضه پلی استیشن پلاس بر روی پلتفرم های بیشتر است. بنابراین، در آینده این امکان وجود دارد که به جز پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، این سرویس بر روی پلتفرم های کامپیوتری، تلفن های همراه، تلویزیون های هوشمند و حتی مرورگرهای اینترنت قابل استفاده باشد.

البته هدف این برنامه بهبود وضعیت محتوای سرویس بدون قرار گرفتن بازی های انحصاری از روز اول بر روی پلی استیشن پلاس است. سونی به‌ویژه می‌خواهد بازیکنان بازی‌های آنلاین مبتنی بر خدمات مانند Fortnite، کودکان و خانواده‌ها را تشویق کند تا اشتراک این سرویس را خریداری کنند. علاوه بر این، سونی قصد دارد به مشترکین پلی استیشن پلاس دسترسی به سرویس هایی مانند دیزنی پلاس، اسپاتیفای و کرانچی رول و حتی اشتراک بازی های ویژه ای مانند GTA Plus و Genshin Impact را فراهم کند.

پلی استیشن پلاس جدید سونی

سونی همچنین قصد دارد با آمازون همکاری کند تا خدمات انحصاری را به صاحبان تلویزیون های هوشمند Fire TV و Bravia ارائه دهد. به طور کلی، برنامه‌های آینده سونی برای پلی‌استیشن پلاس جالب به نظر می‌رسد، و اگرچه نمی‌توان با قاطعیت گفت که می‌تواند با Game Pass که می‌تواند بازی‌های جدید Call of Duty را در سال‌های آینده در روز اول عرضه کند، رقابت کند، اما این امکان وجود دارد که می تواند به کاهش برخی از اثرات منفی بر برند پلی استیشن کمک کند.

بخوانید  فروش بهاره فروشگاه Epic Games دارای تخفیف‌های عالی است، از جمله Alan Wake 2

چندی پیش فایل ها و اسناد محرمانه ای از استودیو Insomniac Games در اینترنت منتشر شد که باعث افشای اطلاعات محرمانه زیادی از این سازنده و سونی شد. این فایل ها شامل اسناد مربوط به بازی های آینده استودیو، اطلاعات کارمندان و اسناد مالی بود. در مهمترین این اسناد، متوجه می‌شویم که Insomniac قصد دارد اسپین‌آف سریال مرد عنکبوتی را با محوریت Venom در سال 2025 و Marvel's Wolverine در سال 2026 منتشر کند. سپس در سال‌های 2028 و 2029 نسخه جدیدی از آن را منتشر خواهد کرد. سریال Marvel's Spider-Man و سریال Ratchet and Clank.

تحریریه مجله بازی یک گیمر