هزینه تولید دو بازی بزرگ پلی استیشن فاش شد

لازم به یادآوری است که بودجه های مشخص شده فقط هزینه تولید بازی ها را نشان می دهد. ناگفته نماند مبالغ هنگفتی که برای تبلیغات آنها در سراسر جهان صرف می شود.

اسناد دادگاه ارسال شده توسط تیم حقوقی سونی نشان می دهد که پلی استیشن چقدر برای ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West پرداخت کرده است.

طبق آخرین اخبار بازی، اخیراً مشخص شد که Horizon Forbidden West برای سونی حدود 212 میلیون دلار هزینه داشته است. این محصول از استودیوی هلندی Guerrilla تنها بازی اول شخص پلی استیشن نیست که هزینه آن فاش شده است. زیرا به لطف اطلاعات موجود در اسناد به دست آمده توسط FTC، اکنون می دانیم که سونی نزدیک به 220 میلیون دلار برای تولید بازی The Last of Us Part 2 از استودیو Naughty Dog هزینه کرده است.

این اسناد که اطلاعات آنها عملا پنهان نیست ثابت می کند که پروژه ساخت بازی The Last of Us Part 2 در سال 2014 آغاز شده است. و در سال 2020 به گیمرها رسید. Horizon Forbidden West همچنین در شلوغ ترین روزهای تولید خود بیش از 200 بازی ساز تمام وقت داشت. کار بر روی بازی Horizon Forbidden West در سال 2017 آغاز شد و در نهایت محصول گوریلا استودیو در سال 2022 منتشر شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  توسعه دهندگان سابق Forza Horizon 5 استودیو را ترک می کنند و روی یک بازی جهان باز کار می کنند