مایکروسافت در گذشته خرید Square Enix را بررسی کرده است



شکایت مایکروسافت با کمیسیون تجارت فدرال می تواند جایگاه ایکس باکس را در صنعت بازی آنطور که ما می شناسیم تغییر دهد، اما این همه چیزی نیست که در چند روز گذشته فاش شده است. همانطور که توسط بلومبرگاسناد گنجانده شده در شکایت ضد انحصار FTC علیه مایکروسافت نشان می دهد که این شرکت قصد داشته اسکوئر انیکس را در سال 2019 خریداری کند.

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت در جستجوی بازی های انحصاری Xbox Game Pass است. پیشنهاد آن برای خرید اکتیویژن بلیزارد تنها نمونه ای از تلاش های آن است. به گزارش بلومبرگ، اسناد جداگانه نشان می‌دهد که مایکروسافت در حال بررسی خرید Bungie و Sega است. اینها تنها تعدادی از توسعه دهندگان برجسته هستند که این شرکت در تلاش خود برای جذب مشتریان بیشتر در Game Pass، PC و Xbox مورد بررسی قرار داده است.

اسکوئر انیکس در حال حاضر یکی از مهم ترین شرکای سونی است. سونی و سازنده فاینال فانتزی سال‌ها از انحصاری‌ها، از جمله Final Fantasy 16 اخیر لذت بردند. آخرین انحصاری آن به‌تازگی فروخته شد. 3 میلیون نسخه در هفته راه اندازی آن

مایکروسافت با قدرت شروع کرد Hi-Fi Rush در اوایل سال، اما ترکیب انحصاری ها در ماه های منتهی به Starfield کم بود. به طور خلاصه، جایگاه مایکروسافت در بازار کنسول‌ها می‌توانست با اسکوئر انیکس در فهرست آن کاملاً متفاوت باشد.

بخوانید  Mario Strikers Battle League به کمترین قیمت تا کنون کاهش یافته است

FTC در اوایل این ماه، قبل از اینکه بتواند قرارداد خود را با Activision Blizzard در 18 جولای نهایی کند، حکمی را علیه مایکروسافت ارسال کرد. با این حال، مایکروسافت از این دستور به عنوان راهی برای تسریع روند قانونی و رفع هرگونه انسدادی که ممکن است در آینده با هیئت حاکمه مواجه شود، استقبال کرد. شکایت FTC علیه مایکروسافت پس از آن صورت گرفت که FTC سال گذشته از مایکروسافت به دلیل ادغام شکایت کرد.

اگر مایکروسافت در دعوای FTC پیروز شود، مانع دیگری برای خرید Activision Blizzard به مبلغ 69 میلیارد دلار از بین خواهد برد. دادگاه اواخر این هفته ادامه دارد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر