نگاهی به تفاوت های Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

اگر مثل من عاشق فیلم ها و بازی های سامورایی هستید، بهتر است بدانید که امسال سال ماست! از سری «Shogun» و انتشار نسخه رایانه شخصی Ghost of Tsushima تا انتشار Rise of The Ronin و عرضه احتمالی Assassin's Creed: Red در سال جاری، طرفداران جنگجویان ژاپنی باید خود را برای یک بازی پربار و هیجان انگیز آماده کنند. سال بین ما، من در مورد شما نمی دانم، اما حتی می توانم صدای پای شبح تسوشیما را بشنوم. معرفی Tsushima Part 2 و بازکردن چشمانمان به زیبایی و کمال جین ساکای، برای طرفداران سامورایی، میخچه روی کیک خواهد بود.

از زمان انتشار اولین تریلر بازی Rise of The Ronin محصول جدید استودیو Team Ninja، مقایسه این بازی با بازی معروف استودیوی Soccer Punch Ghost of Tsushima به یک مرجع در بین بازیکنان تبدیل شده است. Team Ninja که در سال‌های اخیر با ساخت بازی‌هایی مانند سری NiOh و Wo Long: Fallen Dynasty نشان داده است که چقدر در ترکیب اسطوره‌های شرقی با گیم‌پلی ناب Souls مهارت دارد و اکنون قصد دارد تجربه‌ای واقع‌گرایانه به دور از واقعیت ارائه کند. فانتزی های معمولش . .

همانطور که احتمالا می دانید، Ghost of Tsushima با الهام از بازی هایی مانند Red Dead Redemption و The Legend of Zelda، توانسته تجربه واقعی سامورایی شدن را به بازیکنان ارائه دهد و به استانداردی برای سایر بازی های ویدیویی واقع گرایانه سامورایی تبدیل شده است. حالا که Team Ninja و Rise of The Ronin وارد دنیای بازی های ویدیویی واقع گرایانه با تم سامورایی شده اند، بیایید Ghost of Tsushima را در مقابل ronin Team Ninja قرار دهیم تا ببینیم این دو موجود معروف چه تفاوتی با هم دارند. با یک گیمر همراه باشید.

صحنه ای از Ghost of Tsushima

دوره های تاریخی

اولین تفاوت قابل توجه بین دو بازی مورد بحث، دوره های تاریخی داستان های آنهاست. باید در نظر داشت که هر دو اثر داستان خود را بر اساس حقایق تاریخی مستند روایت می کنند. Ghost of Tsushima در سال 1274 پس از میلاد و در دوره Kamakura/鎌倉時代 اتفاق می افتد. زمانی که پایتخت نظامی ژاپن و مرکز مهم ترین تصمیمات دولت به شهر کاماکورا منتقل شد. نخستین سال‌های فعالیت جدی طبقه سامورایی به‌عنوان یک گروه اجتماعی بسیار مهم و «شوگان» به‌عنوان قلب تپنده تصمیم‌های دولتی نیز با این دوره همراه است. در این دوره دو حمله مغول به ژاپن نیز رخ داد.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ظهور رونین در سال‌های پایانی دوره باکوماتسو (幕末) دوره ادو (۱۸۵۳ تا ۱۸۶۷) اتفاق می‌افتد. باکوماتسو در زبان ژاپنی به معنای “پایان باکوفو” است. باکوفوها در واقع همان طبقه نظامی قدرتمند به رهبری شوگون هستند که ژاپن را از پایتخت نظامی خود بالاتر از امپراتور رهبری می کرد. این دوره با حوادثی مانند ورود بسیار خطرناک قدرت های غربی، پایان انزوای طولانی ژاپن و به خطر افتادن موقعیت طبقه سامورایی همراه بود. حتی شخصیت های تاریخی بسیار مهم مانند ریوما ساکاموتو، کوگورو کاتسورا و متیو پری آمریکایی ها نیز در داستان Rise of The Ronin نقش مستقیم دارند.

این در حالی است که Ghost O Tsushima هرگز از شخصیت های تاریخی واقعی در داستان خود استفاده نمی کند. جین ساکای و خاتون خان هرگز شخصیت های برجسته تاریخی نبودند و زاییده فکر تیم نویسندگی ساکرپانچ به حساب می آیند. سو ساکنی (宗助国) یک شخصیت تاریخی مهم در جزیره تسوشیما در زمان تهاجم مغول بود و در شبح تسوشیما نامی از آن برده نشده است.

Rise of the Ronin یک بازی انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 سونی از استودیوی Koi Tecmo Team Ninja است.

بافت شهری

یکی از قابل توجه ترین تفاوت های Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima مربوط به هندسه نقشه های آنها است. تسوشیما جزیره ای جنگلی و نسبتاً دور از ساختار شهری مدرن است. نقشه آن مملو از قلعه ها و اردوگاه های مغول بود و معدود مناطق متمدن شامل سازه های بسیار بدوی، معابد کوچک و مستعمرات ژاپنی آواره بود. با عبور از این مناطق با جنگل های رنگارنگ، مناطق ساحلی و آثار شگفت انگیزی از طبیعت جزیره مواجه شدیم. مناطقی که گیم پلی اکشن/ مخفی کاری را نیز با هم ترکیب کرده و تجربه کاوش در تسوشیما را بهبود بخشیده است.

بخوانید  پاندای کونگ فو کار در باکس آفیس جهانی رکورد زد

اما در Rise of The Ronin وضعیت کمی متفاوت است. در اثر فوق، بازیکن به شهرهای کیوتو، ادو (نام قدیمی توکیو) و یوکوهاما سفر می کند. وقوع در دوره Edo (که در آینده نسبتاً دورتر از Ghost of Tsushima رخ می دهد) به طور خودکار فضای مدرن و شهری بیشتری نسبت به Soccer Punch ایجاد می کند. البته در Rise of The Ronin علاوه بر محیط های شهری، زمین های جنگلی و طبیعت ژاپنی نیز در اختیار بازیکن قرار می گیرد، اما تمرکز بازی بر مناطق شهری و مدرن، خلاقیت Team Ninja را از حال و هوای Kurosawa-Mabane Tsushima متمایز می کند. مشت فوتبال.

تصویر بازی Ghost of Tsushima

قهرمان از پیش تعریف شده و قهرمان قابل طراحی

در Ghost of Tsushima به قهرمانی به نام جین ساکای می‌پیوندیم. نجیب زاده ای که در اعماق کثیفی جنگ گرفتار شده، به روح نگهبان تسوشیما تبدیل می شود. جن ساکای از همان لحظه معرفی بازی چهره ای ثابت و شفاف داشت و بازی داستانی شخصیت محور بر اساس همین آقای ساکای را برای ما ترتیب داد.

این در حالی است که در بازی Rise of The Ronin وظیفه کنترل مرد جوان ناشناسی که در جستجوی نام است را داریم. ما خودمان چهره این قهرمان را طراحی کردیم و در تعیین شکل و شمایل آن آزادی کامل داریم. تفاوت بزرگ و مهم دو اثر مورد بحث را متمایز می کند.

استفاده از گلایدر در Rise of the Ronin

مسیرهای حمل و نقل روی نقشه

بازی های Ghost of Tsushima و Rise of the Ronin با در اختیار گذاشتن قلاب اسب و چنگ زدن، توانایی حرکت در طول، عرض و ارتفاع نقشه را در اختیار بازیکن قرار داد. این در حالی است که محصول Team Ninja پا را فراتر گذاشته و با دسترسی بازیکن به یک گلایدر، قهرمان داستان را به بتمن یوکوهاما تبدیل می کند.

البته ممکن است دستیابی گلایدر از منظر تاریخی چندان دقیق نباشد، اما چند کیلوگرم رئالیسم در یک بازی ویدیویی وجود دارد؟ لذت استفاده از گلایدر و فرو رفتن کاتانا در بدن دشمنان از همه جا حس خوشمزه ای است که نمی خواهید از دست بدهید.

متیو پری در Rise of The Ronin

جناح ها و گروه ها

در طول تجربه Ghost of Tsushima، داستان سربازان سامورایی که برای دفع سربازان مغول متحد شدند، نقل شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوره کاماکورا و جنگ ژاپن و مغول یکی از معدود دوره های تاریخ ژاپن است که در آن شاهد اتحاد سامورایی ها و قبایل ژاپنی هستیم. آنگاه به دلخواه سامورایی ها هجوم آوردند و خون یکدیگر را مکیدند.

بعد از این موضوع در Ghost of Tsushima عموماً با جناحی که مغول ها هستند می جنگیم. البته در این بین با گروهی از رونین های احمق نیز مواجه می شویم که روی جین ساکای شمشیر می کشند و نابود می شوند. با وعده پول و مقام مغولان، این آوارگان علیه هموطنان خود شمشیر می کشند. اساساً در فرهنگ و تاریخ ژاپن از رونین (یعنی سامورایی که استاد نیست) به عنوان “سرکش” و “راهزن” یاد می شد. اگر سامورایی های بیکار و غیر ماهر خودکشی نمی کردند (به دلیل اینکه بیکار بودند و هیچ مهارت دیگری نداشتند) یا اگر شغل دیگری را دنبال نمی کردند (سامورایی در زبان ژاپنی به معنای خدمتکار است. این خدمت فقط به جنگیدن محدود نمی شود) مانند تدریس یا آموزش. کشاورزی، آنها مرتکب جنایت می شوند. آنها قبلاً راهزن بودند.

بخوانید  توستر Xbox Series S منتشر شد

اما در Rise of The Ronin، وضعیت کمی پیچیده‌تر است. جالب اینجاست که در این بازی ما یک رونین پارسا را ​​کنترل می کنیم که بر خلاف رونین Tsushima، فاسد و جنایتکار نیست. بر اساس شرایط پیچیده سیاسی دوران باکوماتسو، استودیو Team Ninja گروه ها و جناح های مختلفی را در مقابل بازیکن قرار می دهد. این عجیب نیست، زیرا در آن زمان سامورایی ها اصلاً به یکدیگر اعتماد نداشتند و در این بین نیروهای آمریکایی در بین ژاپنی ها پرسه می زدند. در Rise of The Ronin می توانید متحدان خود را انتخاب کنید و بر اساس انتخاب های خود نتایج خاصی را مشاهده خواهید کرد.

مبارزه با جین ساکای در Ghost of Tsushima

انواع سلاح سرد و گرم

شباهت ها و تفاوت های قابل توجهی در سیستم های مبارزه در هر دو بازی وجود دارد. هرگز نباید فراموش کنیم که Ghost of Tsushima یکی از سری بازی های Nioh است که توسط استودیو Team Ninja تولید شده است. Team Ninja توانست با سری Ni-O تکنیک های Quad یا Stance/Stance را به بازی های اکشن/ماجراجویی گران قیمت بیاورد و Ghost یکی از تقلید کنندگان قابل توجه Team Ninja در این رده است.

در Ghost of Tsushima، بازیکن فقط به یک شمشیر (و یک چاقوی تانتو برای مخفی کاری) دسترسی دارد. تیغه اجدادی ساکای که از ابتدای بازی تا انتها استفاده از آن فوق العاده سرگرم کننده بود، به لطف باز شدن تکنیک های مختلف در استفاده از این کاتانای پیشگام. از سوی دیگر، ما با محصول جدید سازندگان Ninja Gaiden، Ni Oh و Wo Long: Fallen Dynasty طرف هستیم که به دلیل مکانیک های رزمی متنوع محصولات خود شناخته شده اند.

مانند کارهای قبلی استودیوی تیم نینجا، در Rise of The Ronin نیز لیست بلندبالایی از شمشیرها، نیزه ها و تیغه های مرگبار داریم که به کارکنان بازیکن تبدیل می شوند. سلاح های دوربرد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. Rise of Ronin مانند کارهای قبلی تیم نینجا، فهرست بزرگ و قابل قبولی از سلاح های برد را از سلاح های مختلف گرفته تا کمان به مخاطب ارائه می دهد. در حالی که Ghost of Tsushima به دلیل اختراع ابزار جنگی دوربرد در دوران کاماکورا، کمان های سبک و سنگین را در اختیار بازیکن قرار می داد.

مبارزات خیزش مشت رونین

مکانیک رزمی

شباهت های زیادی بین سبک مبارزاتی Ghost of Tsushima و Rise of Ronin وجود دارد. در هر دو بازی باید دفاع دشمنان را بشکنید و با خالی کردن نوار استامینا نوار سلامتی آنها را خالی کنید. در Ghost چنین مشکلی به روشی بسیار ساده مطرح می شود و در ساخت Team Ninja مانند بازی های قبلی آنها باید نوار Ki دشمن را خالی کرده، دفاع آنها را غیرفعال کرده و آنها را ناک اوت کنیم.

شباهت دیگر در جهت گیری رزمی بین تسوشیما و رونین وجود اشکال مختلف (سبک در رونین، موضع گیری در تسوشیما) شمشیرزنی است. Tsushima با الهام از سری بازی های Nioh استودیوی Team Ninja، چهار روش/استقامت مختلف مهارت دوئل را به بازیکن پیشنهاد می کند و با تکیه بر این روش ها، بازیکن می تواند گروه های مختلف نیروهای دشمن را نابود کند. به عنوان مثال، روش آب برای از بین بردن شمشیربازان زرهی، روش سنگ برای از بین بردن شمشیربازان معمولی و غیره. استودیوی تیم نینجا با ترکیب مکانیک موضع با اجزای تهاجمی هر یک از سلاح های بازی (شمشیر، نیزه، شمشیر بلند و غیره)، سبک های مبارزه تن، چی و جین را ایجاد کرد. تکنیک هایی که بسته به نوع مبارزه حریف به بدن دشمن آسیب وارد می کند.

بخوانید  نمایش بیگانه های FX با کنار گذاشتن طرح پرومته، هیولا را ترسناک تر می کند

بزرگترین تفاوت بین مکانیک نبرد تسوشیما و رونین در سیستم پاری است. Parrying به عنوان Perfect Parry در Tsushima و Counterspark در Ronin شناخته می شود. در Rise of The Ronin، حملات غیرقابل قفل را می توان با زمان بندی دقیق مسدود کرد و از آنها دفاع کرد. در حالی که این موضوع در تسوشیما صادق نبود، وقتی با حملات غیرقابل دفاع روبرو می شدیم، مجبور بودیم دریبل بزنیم (دریبل آهسته).

چهره سامورایی با تفنگ در Rise of the Ronin

اصحاب متحد

مفهوم “همراه” در هر دو بازی تعریف شده است، اما تفاوت هایی در نحوه استفاده از این دو مفهوم در Ghost و Ronin وجود دارد. همراهان موجود Soccerpunch بسته به ماموریتی که بازیکن انتخاب کرده است، جین ساکای را همراهی می کنند. در میان این افراد افرادی مانند آقای ایشیکاوا، ماساکو و یونا هستند. اگر کوئست های جانبی آقای ایشیکاوا و ماساکو را دنبال کنید، در طول ماموریت به شما ملحق خواهند شد. اینکه آیا به دنبال ماموریت های جانبی (از جمله ماموریت های ماساکو و استاد ایشیکاوا) هستید یا نه، کاملاً به شما بستگی دارد. ماموریت هایی که هرگز روی پایان بازی تاثیر نمی گذارند و پاداش های بزرگی را برای شما به ارمغان می آورند. در برخی از مراحل داستان، یونا شما را همراهی می کند. ماموریت هایی که بخشی از داستان اصلی هستند و در طی آنها باید داستان را با شخصی که یونا است توسعه دهید.

از سوی دیگر، در Rise of The Ronin، بازیکن این اختیار را دارد که همراه خود را انتخاب کند. هیچ اجباری در کار نیست و می توانید به تنهایی و بدون ایجاد مزاحمت برای همراهان خود بازی را انجام دهید. البته شما می توانید یک همراه داشته باشید و همچنین توانایی تغییر شخصیت و کنترل همراه خود را دارید!مکانیسم همراه در Rise of The Ronin بسیار پیچیده تر و مهمتر از Ghost of Tsushima طراحی شده است. از همراهی در نبردها تا جلوه های داستان و نزدیک بودن درام هر یک از این همراهان به قهرمان داستان، یکی از اجزای سازوکار همراهان متحد در Rise of The Ronin است که وجود نداشت. در تسوشیما

حالت چند نفره آنلاین برای Soccer Punch's Ghost of Tsushima

بخش چند نفره

از نظر تجربه آنلاین، تفاوت های عمده ای بین Ghost of Tsushima و Rise of The Ronin وجود دارد. در حالی که ماموریت های داستانی رونین را می توان تا چهار نفر به صورت آنلاین انجام داد، Ghost of Tsushima بخش آنلاین کاملاً جداگانه ای از داستان به نام Legends را در اختیار بازیکنان قرار داده است.

حالت Legends نه تنها داستانی کاملا مجزا ارائه می‌کرد، بلکه انواع چالش‌های مختلف از جمله Raid و مراحل محدود را نیز ارائه می‌کرد. خط داستانی این قسمت از تسوشیما (نوشته کوجیکی و نیهون شوکی) تحت تأثیر اساطیر ژاپنی، تلاش های گروهی از مبارزان افسانه ای تسوشیما برای شکست دادن یک نیروی اهریمنی/افسانه ای را بازگو می کند.

والپیپر بازی Ghost of Tsushima

پایان های چندگانه

در این متن هیچ اسپویلری وجود نخواهد داشت. پس بدون ترس به خواندن ادامه دهید. در پایان بازی Ghost of Tsushima Story، بازیکن با یک پایان (کانون) مواجه می شود. جزئیات این پایان متفاوت است، با یک انتخاب اساسی که در لحظه پایانی داستان برای بازیکن سبز می شود، اما در نهایت، کل داستان Tsushima به یک پایان واحد (و تکان دهنده) می رسد.

اما در Rise of The Ronin، همه چیز کمی پیچیده تر و خطرناک تر به نظر می رسد. بازیکنان باید در انتخاب متحدان و تصمیم گیری های مهم در طول بازی مراقب باشند زیرا تصمیمات آنها اهمیت دارد. به خصوص تصمیمی که در پایان داستان باید بگیرند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر