نمایش بیگانه های FX با کنار گذاشتن طرح پرومته، هیولا را ترسناک تر می کند


کوسه ها برای میلیون ها سال تقریباً بدون تغییر باقی مانده اند. این کوسه که اساساً یک اژدر با دندان است، موجودی است که به طرز باورنکردنی با موقعیت اکولوژیکی خاص خود سازگار شده است: خوردن چیزهایی در حین شنا کردن سریع. اگرچه، طبق نظریه تکامل، با تلاقی رویدادهای تصادفی ایجاد شد – میلیون‌ها نسل از تغییرات جزئی و جهش‌ها به آرامی بهترین ترکیب عناصر را انتخاب می‌کردند – از طریق این فرآیند برای ایجاد چیزی فوق‌العاده باورنکردنی اصلاح شد. قدرتمند و کشنده از زمانی که دایناسورها در زمین پرسه می زنند، هیچ تنظیمی لازم نبوده است.

انگل هایی وجود دارند که به مغز مورچه ها حمله می کنند و به آنها حمله می کنند یا می خورند و جایگزین زبان ماهی می شوند. شکارچیانی وجود دارند که پوستشان از رنگ‌آمیزی نور خورشید در کف جنگل تقلید می‌کند تا تشخیص آنها در میان شاخ و برگ‌ها سخت‌تر شود. حشراتی وجود دارند که برای هزاران سال به منظور استفاده از گوشت موجود دیگری برای نگهداری و تغذیه بچه های خود رشد می کنند، اغلب در حالی که آن موجود هنوز زنده است و از اتفاقاتی که برایش می افتد آگاه است.

تکامل است ترسناک.

این بخشی از دلیلی است که چرا من همیشه پرومتئوس، کارگردان، پیش درآمد کلاسیک ترسناک علمی تخیلی او، بیگانه در سال 1979، را ناامید کننده می دانستم. من در تمام زندگی ام طرفدار Alien بودم، از سنی که احتمالاً کسی باید من را از تماشای آن فیلم اصلی منع می کرد. Alien منشا موجود فوق العاده کشنده خود را تا حدودی مرموز می کند، اما پرومتئوس آنها را توضیح می دهد. ارگانیسم زنومورف، کم و بیش، به عنوان یک سلاح بیولوژیکی توسط مهندسان، نژادی از بیگانگان باستانی از نوع بیگانگان باستانی که در سیارات پرسه می زدند و زندگی را بذر می کردند، از جمله زمین، ایجاد شد. طرفداران Xenomorph متوجه شدند و ترس در Alien: Covenant توسط دیوید (مایکل فاسبندر)، اولین اندروید با هوش مصنوعی، که از سازندگان خود متنفر است و کاملاً قاتل است، ایجاد شد.

بخوانید  لگو همکاری با D&D را مسخره می کند

من همیشه متوجه می‌شدم که این ایده که بیگانه توسط یک مرد (مصنوعی یا غیر مصنوعی) خلق شده است، به طور ذاتی چیزی را که آن را ترسناک می‌کند تضعیف می‌کند. فرود قطعی بر این ایده که بیگانه یک سلاح زیستی است، کمیت و درک موضوع را آسان‌تر می‌کند. حالا دلایلی وجود دارد که بیگانه دو جفت فک یا اسید برای خون دارد – دلیلش این است که فلان مرد آن چیزها را آنجا گذاشته است. این باعث می شود که بیگانه بیشتر شبیه یک تفنگ یا بمب هسته ای باشد. بر اساس دستورالعمل های پرومتئوس و میثاق، بیگانه صرفا ابزاری است که برای رسیدن به یک هدف استفاده می شود.

شرحی ارائه نشده است

به همین دلیل است که علاقه من به سریال تلویزیونی بیگانه نوح هاولی در FX به طور قابل توجهی افزایش یافته است. هاولی، خالق مجموعه تلویزیونی فارگو و لژیون، اخیراً در مصاحبه ای گفته است که قصد ندارد به داستان موجودی که توسط پرومتئوس توصیف شده است، پایبند باشد.

هاولی گفت: من و ریدلی در مورد این و بسیاری از عناصر نمایش صحبت کردیم. برای من و برای بسیاری از مردم، این “شکل زندگی کامل” – همانطور که در فیلم اول به تصویر کشیده شد – محصول میلیون‌ها سال تکامل است که این موجود را خلق کرده است که می‌توانست برای یک میلیون سال وجود داشته باشد.

تفسیر هاولی از داستان بیگانه و منشأ این موجود، تفسیری است که بسیاری از نویسندگان در طول سال ها به اشتراک گذاشته اند. اگرچه همیشه این امکان وجود داشت که این موجود توسط نژادی که قبلاً Space Jockeys نامیده می شد توسط طرفداران ساخته شده باشد یا از آن استفاده شود – کسانی که خلبان کشتی بودند که در آن خدمه Nostromo تمام آن تخم ها را در اولین بیگانه پیدا کردند – هرگز امکان پذیر نبود. تفسیری از منشاء احتمالی ارگانیسم

بخوانید  انتشار ارتقا نسل ۹ بازی های Dark Pictures: Man of Medan و Little Hope

در طول سال‌ها، نویسندگان از ایده «دنیای بیگانه» در زمینه‌های مختلف استفاده کرده‌اند و کمیک‌ها و رمان‌ها آن را مکانی نسبتاً وحشتناک تصور می‌کنند. داستان‌های بیگانگان همیشه در مورد افراد وحشتناکی است که سعی می‌کنند از بیگانه برای شر استفاده کنند و به قدرتشان برسند، و رفتن به دنیای بیگانه مستقیماً به زمین آلوده به بیگانه‌ها در حداقل یک رمان از جهان منبسط شده بیگانه گره خورده است.

اما این بیگانه کوچک طی هزاران سال تکامل یافت تا در درون شما زندگی کند تا زمانی که راه خود را پیدا کرد؟  ترسناک.
اما این بیگانه کوچک طی هزاران سال تکامل یافت تا در درون شما زندگی کند تا زمانی که راه خود را پیدا کرد؟ ترسناک.

تعبیر موجودات بیگانه به عنوان حیوانات نیز امکان تصور عناصر دیگری از نحوه عملکرد این موجودات را فراهم کرده است. برخی از داستان‌ها (و بازی‌های ویدیویی و خطوط اسباب‌بازی‌ها) با این ایده شروع می‌شوند که بیگانه ویژگی‌هایی را از ارگانیسم‌های میزبان خود به ارث می‌برد و زیرگونه‌های کاملاً متفاوتی را ایجاد می‌کند. هیچ‌کدام از اینها لزوماً منطقی نیست، به ویژه در کل، زیرا فرنچایز Alien هرگز در “قوانین” سازگار یا قانع‌کننده در مورد مخلوقش خوب نبوده است. اما واقعیت این است که هاولی تنها کسی نیست که به بیگانگان در راستای خطوط تکاملی فکر کرده است.

با این حال، در نهایت، ایده بیگانه به عنوان یک سلاح زیستی، حداقل از نظر داستان هایی که بر خود موجود متمرکز است و نه هوش مصنوعی که او را به دنیا آورده است، دیدگاهی پست و کمتر ترسناک است. چیزی از نظر کیهانی وحشتناک در مورد موجودات فرازمینی به عنوان محصول تکامل وجود دارد، به دلیل همه چیزهایی که به آن اشاره می کند. شخصیتی در فیلم اصلی آن را “ارگانیسم کامل” می نامد و یک لحظه به آن فکر کنید. مانند یک کوسه یا یک زنبور انگلی، این چیز به حدی کامل شده است که آن را در کشتن، و نه فقط کشتن، بلکه گسترش، و نه فقط کشتن و انتشار، بلکه کشتن، بسیار موثر می‌کند. ما و با استفاده از ما گسترش.

بخوانید  روابط فرا اجتماعی در بازی‌های ویدئویی: بزن بریم بازی

من همیشه فرازمینی ها را وحشتناک می دیدم زیرا دلالت بر یک جهان وحشتناک دارد. اگر این موجود آفریده نشده بود اما تکامل یافته است همانی باشد که هست – کشتن آن فوق العاده سخت و مصمم به استفاده از آن شما هم به عنوان منبع غذایی و هم به عنوان رحم جایگزین – کاملا طبیعی ابزارها و فرآیندها، این در مورد جهانی که در آن زندگی می کنیم چه می گوید؟ حق با هاولی است، زیرا فقط تصور این نیست که موجود بیگانه آنجاست، بلکه میلیون‌ها سال است که در آنجا بوده و مانند کوسه‌ای که در اعماق پنهان شده، منتظر ما بوده است.

برای من، هیچ چیز در مورد فرازمینی وحشتناک تر از این نیست که هیچ کس آن را خلق نکرده باشد، که چیزی بسیار وحشتناک و قدرتمند نیز می تواند از همان فرآیندهایی که ما را به وجود آورده است، به وجود بیاید. و شاید ترسناک ترین چیز در مورد نگاه کردن به بیگانه به عنوان یک موجود طبیعی این است که ما را مجبور می کند تصور کنیم که چه چیزی دیگر می تواند آنجا باشد پرومتئوس مقداری از ترس همیشگی از یک جهان سرد، بی تفاوت و شاید حتی متخاصم را از بین می برد و من خوشحالم که هاولی می خواهد بخشی از آن را پس بگیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر