مشخصات احتمالی نسخه به روز پردازنده های Raptor Lake-S


نسل جدید پردازنده های اینتل مانند نسخه به روز شده سری Raptor Lake-S تا چند ماه دیگر عرضه می شود و اکنون مشخصات فنی جدیدی به این تراشه ها اختصاص داده شده است.

RedGamingTech در یوتیوب، جزئیات جدید در مورد مشخصات فنی پردازنده های به روز شده Raptor Lake-S را برای دسکتاپ منتشر کرده است که بر اساس آن انتظار می رود نسل چهاردهم تراشه های اینتل با هسته های بیشتر و پشتیبانی از حافظه های DDR5 سریعتر معرفی شود. اینتل در این نسل از پردازنده های اصلی خود، قصد دارد خود را به یک به روز رسانی ساده تراشه های خانواده Raptor Lake محدود کند. تاکنون شایعات زیادی در مورد آن شنیده شده است.

پردازنده های به روز شده Raptor Lake از پلتفرم های فعلی LGA 1700 پشتیبانی می کنند و در دو سری دسکتاپ S و موبایل HX به کاربران ارائه می شوند. اما این بار RedGamingTech جزئیات بیشتری از مدل های مختلف این سری ارائه کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

پردازنده های نسل چهاردهم Raptor Lake-S Refresh

همانطور که در تصویر بالا می بینید، تمرکز بر روی ارائه گزینه هایی با هسته های بیشتر است. این مشکل در محدوده Core i5 است قابل توجه تر است که تعداد کل هسته ها به 16 هسته افزایش یافته است. علاوه بر این، مدل مفروض i7 14700/K/F همچنین از افزایش تعداد هسته‌ها بهره خواهد برد که در نهایت این پردازنده را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل می‌کند که هنوز آماده ارتقاء به پلتفرم LGA 1851 هستند. آنها ندارند گفته می شود که پردازنده ها اینتل Core i3 نیز از 4 هسته ای به 6 هسته ای خواهد رسید. در ادامه می توانید خانواده این پردازنده ها را مشاهده کنید:

  • Core i9 (حداکثر 24 هسته) -> نسل چهاردهم Core i9 (تا 24 هسته)
  • Core i7 (حداکثر 16 هسته) -> 14th Gem Core i9 (حداکثر 20 هسته)
  • Core i5 (حداکثر 14 هسته) -> نسل چهاردهم Core i5 (حداکثر 16 هسته)
  • Core i3 (حداکثر 4 هسته) -> نسل چهاردهم Core i3 (حداکثر 6 هسته)
بخوانید  توضیح داستان پیچیده Knock at the Cabin در ویدیوی جدید

در حالی که هنوز جزئیات مشخصات خاص این پردازنده ها تایید نشده است، ما در چند ماه گذشته چند افشاگری داشته ایم که به چنین اطلاعاتی اشاره می کند. در ادامه به برخی از این اطلاعات غیر رسمی که اغلب به عنوان شایعه منتشر شده است اشاره می کنیم:

  • حفظ معماری هسته Raptor Cove P و Gracemont E مشابه پردازنده های نسل اول Raptor Lake
  • فرآیند گره 10 نانومتری یا تراشه های Intel 7 Raptor Lake را حفظ کنید
  • سرعت ساعت هسته را بیش از 6 گیگاهرتز افزایش دهید
  • پشتیبانی از DDR5 DIMM سریعتر
  • مصرف برق بسیار بالاتر (نزدیک به 300 وات)
  • سازگار با سوکت های مادربرد LGA 1700 و 1800

بر اساس آنچه تاکنون فاش شده است، ما انتظار داریم که پردازنده‌های Raptor Lake-S Refresh در اواسط اکتبر عرضه شوند. احتمالاً اینتل در رویداد Innovation 2023 که برای اواسط سپتامبر برنامه ریزی شده است، جزئیات بیشتری در مورد این تراشه ها با مخاطبان خود به اشتراک خواهد گذاشت.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر