مایکروسافت DirectSR را با فناوری های پیشرفته جایگزین نمی کند

مایکروسافت اعلام کرد که این فناوری DirectSR از تمام فناوری های Ultra HD موجود پشتیبانی می کند.

مایکروسافت در نهایت قبل از رونمایی از فناوری جدید تصمیم گرفت DirectSRتا ماهیت و هدف توسعه آن برای کاربران روشن شود. با توجه به این Microsoft Direct SR فناوری فوق دقیق جدید در نظر گرفته نشده است و جایگزین دستگاه های ارتقاء مقیاس موجود نخواهد شد. در واقع این فناوری یک DirectX API یک فناوری اختصاصی HD است که عملکرد DLSS، FSR و XeSS را بهبود می بخشد.

توسعه دهندگان بازی های ویدیویی می توانند از این API برای ادغام فناوری های HD فعلی و آینده در بازی های خود بدون صرف زمان اضافی استفاده کنند. مایکروسافت در ادامه توضیح می دهد که DirectSR با کمک تولیدکنندگان برجسته GPU توسط Nvidia و AMD توسعه داده شده است و نمایندگان این شرکت ها نیز قابلیت های این فناوری را در GDC 2024 توضیح خواهند داد.

به نظر می رسد شرکت ها زمینه مشترکی برای ارتقای بازی های ویدیویی پیدا کرده اند که در بسیاری از موارد شامل بردارهای حرکتی، بافرهای رنگی و عمق تصویر، نشانه های تعاملی و قرار گرفتن در معرض اشیا در محیط بازی است. این متغیرها باید در فریم های متوالی به اشتراک گذاشته شوند تا فرآیند ارتقاء مقیاس به طور موثر اعمال شود. به نظر می‌رسد همه فناوری‌های «ارتقای موقت» نیازمندی‌های مشابهی دارند، اگرچه DirectSR ممکن است در آینده انواع بیشتری را اضافه کند.

DirectSR به عنوان یک DirectX API

نکته جالب اینجاست که این اولین بار نیست که سعی می‌شود از تکنیک‌های سطح‌سازی راحت‌تر در بازی‌ها استفاده شود. انویدیا در گذشته نیز در مورد فعالیت های خود در قالب Streamline صحبت کرده است که می تواند این امکان را برای بازی سازان فراهم کند تا به راحتی استریمرهای رقابتی را در آثار خود قرار دهند. البته این اقدامات تغییر چشمگیری در اکثر بازی های معروف ایجاد نکرد.

بخوانید  معرفی سریال افلاطونی داستان دوستی افلاطونی

همانطور که می‌دانید، محبوب‌ترین ابزار ارتقا شامل DLSS2/3 Nvidia (غیر منبع باز اختصاص داده شده به سخت‌افزار RTX Nvidia)، FSR2/3 AMD (متن باز) و XeSS اینتل (هنوز در دسترس نیست، اگرچه اینتل قول داده است که آن را بسازد) . متن باز)..علاوه بر این ما در موتور بازی سازی Unreal Engine تکنولوژی TSR را داریم که توسط DirectSR قابل پشتیبانی است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر